COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Moderator: luk4s7
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Chcesz dać oponę 305?
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Aharolkos pisze:Chcesz dać oponę 305?
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Nie boisz się że nie będzie to robiło w błocie?
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
A z dla czego ma nie robić? Fajna, duża, szeroka opona. Prawie 33X12X16
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Małe szerokie koło o krótkim śladzie, szerokie czoło (pchanie masy błota przed sobą). Będzie też chodzić na boki mocno. Ale ja się nie znam, napewno będzie wyglądać kozacko
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Co do rozważań nas wielkością koła znowu polecam posłuchać ASPW:
Tutaj https://youtu.be/cnPltcQ6Bts
oraz tu
https://youtu.be/dvIZSq9D4Zg
Najlepiej obejrzeć 2 razy żaby wyłapać wszelkie subtelności. Ogólnie nie ma jednej prostej zasady. Zyskując w jednym aspekcie tracimy w drugim. Każdy więc sam musi sobie odpowiedzieć na pytanie co dla niego jest najlepsze.
Tutaj https://youtu.be/cnPltcQ6Bts
oraz tu
https://youtu.be/dvIZSq9D4Zg
Najlepiej obejrzeć 2 razy żaby wyłapać wszelkie subtelności. Ogólnie nie ma jednej prostej zasady. Zyskując w jednym aspekcie tracimy w drugim. Każdy więc sam musi sobie odpowiedzieć na pytanie co dla niego jest najlepsze.
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Tak... widziałem ten odcinek Overland Zaraz wszyscy będą zakładać opony od rowerów. Jeździłem wcześnie na KM1 35x12.5R15 i nie czułem się bardzo upośledzony w błocie Może 13.5 by za mocno pchały, chociaż zazwyczaj ich właściciele utykali dalej ode mnie... Sądzę że 33X12 będą mieliły prawidłowo... najwyżej mam windę.
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Uzupełniając moją poprzednią wypowiedź - szersza opona to większe opory toczenia które można zmniejszyć większym ciśnieniem. Natomiast wyższe ciśnienie to większe wibracje przenoszone na auto czyli niższy komfort jazdy.
W błocie czy na grząskim szerokość pomaga znacznie mniej niż upuszczanie powietrza. Przy upuszczeniu zyskujemy większa powierzchnie styku z gruntem (a więc i lepsza reakcje) ale na długości opony a nie szerokości. Czyli w piachu i błocie tworzy się przed oponą zawsze podobna kupa do pchania/pokonania bez względu na ciśnienie. Natomiast im niższe ciśnienie tym mniej się koło zapada, więc i wydostać się łatwiej (pokonać to co się przed czołem opony nazbierało).
I tak dalej i tak dalej... Wygląd też ważny ale nie poświęciłbym go kosztem użytkowości.
W błocie czy na grząskim szerokość pomaga znacznie mniej niż upuszczanie powietrza. Przy upuszczeniu zyskujemy większa powierzchnie styku z gruntem (a więc i lepsza reakcje) ale na długości opony a nie szerokości. Czyli w piachu i błocie tworzy się przed oponą zawsze podobna kupa do pchania/pokonania bez względu na ciśnienie. Natomiast im niższe ciśnienie tym mniej się koło zapada, więc i wydostać się łatwiej (pokonać to co się przed czołem opony nazbierało).
I tak dalej i tak dalej... Wygląd też ważny ale nie poświęciłbym go kosztem użytkowości.
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Dla mnie nadal wybrany przeze mnie rozmiar jest dobrym kompromisem pomiędzy właściwościami jezdnymi a wyglądem.
Czy wygląd jest w moim przypadku ważnym czynnikiem- tak, istotnym. Auto jest firmowe i jeździ ze mną jako maskotka na targi i eventy więc musi się dobrze na zdjęciach prezentować
Czy wygląd jest w moim przypadku ważnym czynnikiem- tak, istotnym. Auto jest firmowe i jeździ ze mną jako maskotka na targi i eventy więc musi się dobrze na zdjęciach prezentować
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Czy dobrze wybrałeś to się sam przekonasz. Także ten... kupuj te KM3 i opowiadaj jak się spisują bo, z tego co mi wiadomo, nikt tu na forum jeszcze ich nie ma (a przynajmniej się jeszcze nie pochwalił).
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Ja mogę tylko potwierdzić zalety „przecinaków asfaltu”. Kiedyś jeździłem na wielkich balonach w HZJ, od kilku lat w Hilu mam takie nożyki do pizzy. Zależało mi na wysokiej i użytecznej oponie. Sam byłem jednak zaskoczony ich zwinnością w błocie i w śniegu. Jakoś bardziej przewidywalnie i spokojnie przebijają się przez teren. Tak, jakby faktycznie przecinały się do bardziej chwytnego podłoża. Polecam tym, którym nie zależy na wyglądzie a bardziej myślą o użyteczności.
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Ooo a co to za szerokość? 205?
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
235/85/16. Chyba najwyższe, co mieści się w nadkolu z seryjnym zawiasem.
Re: COOPER DISCOVERER STT PRO - jak się na tym jeździ?
Miałem okazję pogadać na targach w Paryżu z menadżerem z BFG i wygląda na to że nowe KM3 szybko się u nas nie pojawią. Obecnie produkują na rynek Amerykański i Australijski a w między czasie złapali duże zamówienia dla wojska więc zanim się wygrzebią i wyślą pewnie pół roku minie...
Chyba jedna będę na nie czekał bo na żywo prezentują się bardzo dobrze.
Chyba jedna będę na nie czekał bo na żywo prezentują się bardzo dobrze.