Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 22 paź 2018, 16:46
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 lut 2018, 5:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 285
Wiem, że opony były wałkowane na forum wielokrotnie. Ale muszę jeszcze dziś zamówić zimówki i nie dam rady przeryć forum - więc nie bijcie za mocno za ten temat.
Moje wielosezonowe coppery AT3 się postarzały i droga hamowania juz nie jest jest wystarczająca, a tu wyjazd na karku.

Chciałem się podpytać tylko o Wasze preferencje/doświadczenia w temacie rozmiaru dla zimówek do j9.
wybór jest prosty tylko rozmiar (typ będę brał co mają na składzie)

a) 265/70/16
lub
b) 245/75/16

Aktualnie mam 235/85/16 więc: 265/70 trochę obawiam się pływania w koleinach, a te 245/75/16 to takie jakieś małe (30'' vs 32 co mam aktualnie).

Przyjmę każda opinie byle szybko. Bo jak dzis nie zamówię to nie mam szans założyć przed wyjazdem.
pozdrawiam zombi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 8:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 940
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
265/75R16 wchodzi bez liftu i to jest dobry rozmiar do tego auta ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 9:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1939
Lokalizacja:
Auto: Chwilowy brak...
Ktoś pisał że 75 potrafi w skrajnej pozycji ocierać. Nie pamiętam szczegółów ale jedni pisali że tak inni że nie. Myśle że to zależy od modelu opony. Nie każdy producent i wzór bieżnika ma skrajne wymiary takie same.
Na pewno seryjne 265/70 R16 jest do tego auta wystarczające. 75 daje minimalnie (1,15cm) więcej prześwitu. Kwestia czy to jest dla kogoś istotne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 9:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Posty: 398
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: KZJ95
mam zimowe w ori rozmiarze 265/70/16
letnie 265/75/16

jest mały wybór w 265/75/16 zimowych chyba że masz budżet ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 13:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 285
Widzę, że 245 nawet się nikt nie zająkną. OK zostają 265/70 profil 75 odpada bo to juz inny rozmiar łańcuchów.
podzękował.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 13:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 940
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Bo 245/75R16 bedzie trochę małe ;) Co nie znaczy że szerokośc 245 jest zła, tylko profil wtedy trzeba dać wyższy. A czemu rezygnujesz z obecnego rozmiaru 235/85R16? Ja tam lubie szczupłe i wysokie :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 13:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 285
Jestem bardzo zadowolony z 235/85 - te 32'' kilka razy się przydały. Z drugiej strony typowe AT zmęczyły mnie w błocku.
Więc kolejne opony na wiosna-jesień chcę coś bardziej agresywnego niż AT3 cooper`a. Dlatego zimówki na zimę , a na sezon wiosna-jesień coś innego. Niekoniecznie sugerując się prowadzeniem na śniegu - czyli nie typowe AT M+S.

Warto pamiętać, ze coś się zmieniło w przepisach w DE tzn. M+T są uznawane jako zimówki, ale tylko te które były wyprodukowane do 2017 (cirka, dokładnie nie pamiętam który mc). Nowsze opony będą musiały mieć 3pik+ śniezynka. Lubię jeździć do austrii i jest to dla mnie ważne.
Ale to plany bo obecne AT/3 spokojnie sezon letni pociągną.

PS.
Dla potomnych, szukających info o AT3 cooper
Jeszcze zeszłej zimy AT/3 spokojnie dawały radę - to są fajne opony. Ale lata robią swoje. Opony maja 4 lata, wizualnie mogę sprzedawać na forum jako stan bardzo dobry ;). Lamelki są, ale to już nie to co było.
Polatałem w nocy po śniegi. W głębokim idą, błoto pośniegowe tak se, zbity biały przed skrzyżowaniem tragedia. I do tyczy to hamowania. Jak depnę do się zbiera, na zaśnieżonych parkingach trzyma tor jazdy. Ale zatrzymać się nie chce.
Wydaje mi się, ze powodem jest wyraźnie twarda guma i lamelki mocno pościerane (zaokrąglone po krawędziach).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 21:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1939
Lokalizacja:
Auto: Chwilowy brak...
zombi pisze:
Opony maja 4 lata, wizualnie mogę sprzedawać na forum jako stan bardzo dobry ;). Lamelki są, ale to już nie to co było.
Polatałem w nocy po śniegi. W głębokim idą, błoto pośniegowe tak se, zbity biały przed skrzyżowaniem tragedia. I do tyczy to hamowania. Jak depnę do się zbiera, na zaśnieżonych parkingach trzyma tor jazdy. Ale zatrzymać się nie chce.
Wydaje mi się, ze powodem jest wyraźnie twarda guma i lamelki mocno pościerane (zaokrąglone po krawędziach).


Podpisuje się pod Tym „obyma rencyma”. Moje Geolandary dokładnie tak samo się zachowywały czego efektem było bliskie spotkanie z rowem. Szczegóły w wątku o moim aucie.
Jeździły u mnie 4 lata jako całoroczne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group