Stalowe czy Alu pod MT?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: rolkos »

Co będzie lepsze pod MT, oryginalne stalówki Toyoty czy oryginalne alu też Toyota (LC 120)? Ważył ktoś może felgę alu 17" do 120, coś mi się wydaje że jest cięższa od stalowej.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: Templar »

Ja osobiście bym wolał alu... lżejsze, mniej obciążą układ. No chyba że tak zamierzasz je giąć w terenie że bez młotka z domu nie wychodzisz.
Na wadze nie sprawdzałem. W ręce wydawała się lżejsza od stalówek które miałem w parchu.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: dohap »

Jak zegniesz to i tak rozszczelnisz, bez detki i tak nie doklepiesz do szczelnosci. Lepiej porzadne alu niz stalowke z kiepskiej stali.

jezus
Posty: 1805
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: jezus »

Alu jest bardziej idiotoodporne.....

Awatar użytkownika
grubaryba33
Posty: 29
Rejestracja: 24 kwie 2017, 09:20

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: grubaryba33 »

weź pod uwagę to w jakim terenie będziesz śmigać. chociaż ja zdecydowanie jestem za alu

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: sebastian44 »

Zależnie od modelu może sie okazać że Alu są cieższe niż stalowe. Albo odwrotnie, wiec na to bym nie patrzył. Ja osobiście mam wrażenie że stalowe lepiej tłumią drgania, ale może to wrażenie subiektywne ?
Stalowe się gną, alu pękają.

Najważniejsze to żeby były dobrej jakości, najlepiej ori toyoty.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: rolkos »

Alu toyoty jest cięższe niż stalówki toyoty.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: Rokfor32 »

I nie ma w zasadzie opcji pękania - prędzej most się zegnie ... :wink:

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1992
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: Jake »

Nie chce zakladac nowego tematu, zeby wrzucic dwa zdjecia, wiec sie podczepie tutaj. Popularne stalowki w "trojkaty" dostepne na wielu portalach aukcyjnych i w sklepach z akcesoriami terenowymi wprost powalaja jakoscia i trwaloscia. Po roku (365 dniach) zaczely wypelzac takie piekne rdzawe wykwity. Jakby kogos korcilo zeby kupic to polecam miec to na uwadze ;) Ta felga ze zdjec jeszcze nie jest najgorsza, ale zdjecie tej najbardziej zardzewialej wyszlo mi rozmazane.
Załączniki
rim2.jpg
rim2.jpg (36,06 KiB) Przejrzano 1983 razy
rim.jpg
rim.jpg (51,16 KiB) Przejrzano 1983 razy

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1812
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: irko »

Ja miałem tanie felgi stalowe.
Oddałem jak to zobaczyłem na wyważarce

https://www.youtube.com/watch?v=oJE_i1jH9bI

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1992
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: Jake »

Pieknie! Moje nie sa AZ takie zle, ale tez juz mi przeszlo kupowanie chinczykow. Sprzedaje je i zostaje przy aluminiowych Borbetach po renowacji.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: Rokfor32 »

We wszystkich stalówkach które poddaje renowacji (głównie zwykle tych fabrycznych) po polakierowaniu ten obszar wypełniam uszczelniaczem PU. I temat korozona przestaje tam istnieć.

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 1992
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Stalowe czy Alu pod MT?

Post autor: Jake »

To wynika z kwestii budowy tych felg, ze nie sa spawane pod katem 90° (jak na przyklad byly robione fabryczne "trojkaty" w patrolu Y60 albo w Samuraju), tylko zagiety rant wchodzi wewnatrz obreczy i tworzy sie rowek lubiacy wilgoc. Tez myslalem od razu pomyslalem o uszczelniaczu ale dopiero jak zobaczylem wypelzajaca rdze, a nalezalo pomyslec zaraz po zakupie. Niemniej fascynuje mnie, ze nowy fabryczny produkt koroduje w ciagu pierwszego roku od zakupu.

Swoja droga wspomniane fabryczne "trojkaty" z Patrola to sa doskonale felgi, znacznie bardziej solidne, ladniejsze wizualnie (wieksze i bardziej rowne trojkaty), bardziej odporone na uszkodzenia i o dziwo... lzejsze. Jezdzilem na nich 3 lata i bylem zachwycony. Ich jedyna wada jest taka, ze wystepuja wylacznie w rozmiarze 15 cali. Ponizej porownanie, po prawej opisywana felga z Patrola 15x7, ET (+)8, po lewej chinczyk, 15x8 ET (-)20
rims.jpg
rims.jpg (35,12 KiB) Przejrzano 1957 razy
A tu Samurajowe:
trangles.jpg
trangles.jpg (47,54 KiB) Przejrzano 1953 razy

ODPOWIEDZ