235/85 czy 265/75 dylemat - AT
: 18 lut 2016, 19:15
Cześć wszystkim. Jako że właśnie pozbyłem się 33" AT BFG to rozglądam się za czymś co mogłoby je zastąpić.
Wiem na pewno że 285/75/16 to coś czego za bardzo nie potrzebuje, a generuje tylko niepotrzebny koszt w postaci dużo wyższego zużycia paliwa i obciążenia zespołu napędowego.
Auto to FZJ80 - masa na gotowo około 3T (namioty, szuflady, zderzaki z żelastwa).
Głównie latam po czarnym - ale zdarza się zboczyć na bardziej dziewicze tereny - preferencje w kierunku odwrotnym niż topienie się po klamki.
Myślę o nowych BFG AT KO2, w grę wchodzą dwa rozmiary albo 235/85 (mam takie zimówki) lub 265/75, obie dają nieco większe koło niż fabryczne (275/70) i tu pytanie które są sensowniejsze waszym zdaniem.
z przemyśleń moich wynika że na fabrycznej feldze aluminiowej 8" ET0 - 235 wygląda jak szytka w kolarzówce - ale mieści się w "normie" dopuszczającej montaż na takiej feldze, 265 dużo lepiej.
Ale pytanie brzmi czy któryś z tych rozmiarów jest jakiś mało popularny w razie W i konieczności zakupienia gdzieś w Argentynie czy Kazachstanie opony.
czy np. 235 ze względu na ilość materiału - będzie znikała w oczach w porównaniu do tej szerszej - czy bez znaczenia? Wiem że na niektórych rynkach szły na pierwszy montaż.
Dotychczasowe 33" po paru tysiącach kilometrów wyglądały jak nowe
Marzyłby się rozmiar 255/85 - ale takie tylko MT-ki a tego nie potrzebuje.
Wiem na pewno że 285/75/16 to coś czego za bardzo nie potrzebuje, a generuje tylko niepotrzebny koszt w postaci dużo wyższego zużycia paliwa i obciążenia zespołu napędowego.
Auto to FZJ80 - masa na gotowo około 3T (namioty, szuflady, zderzaki z żelastwa).
Głównie latam po czarnym - ale zdarza się zboczyć na bardziej dziewicze tereny - preferencje w kierunku odwrotnym niż topienie się po klamki.
Myślę o nowych BFG AT KO2, w grę wchodzą dwa rozmiary albo 235/85 (mam takie zimówki) lub 265/75, obie dają nieco większe koło niż fabryczne (275/70) i tu pytanie które są sensowniejsze waszym zdaniem.
z przemyśleń moich wynika że na fabrycznej feldze aluminiowej 8" ET0 - 235 wygląda jak szytka w kolarzówce - ale mieści się w "normie" dopuszczającej montaż na takiej feldze, 265 dużo lepiej.
Ale pytanie brzmi czy któryś z tych rozmiarów jest jakiś mało popularny w razie W i konieczności zakupienia gdzieś w Argentynie czy Kazachstanie opony.
czy np. 235 ze względu na ilość materiału - będzie znikała w oczach w porównaniu do tej szerszej - czy bez znaczenia? Wiem że na niektórych rynkach szły na pierwszy montaż.
Dotychczasowe 33" po paru tysiącach kilometrów wyglądały jak nowe
Marzyłby się rozmiar 255/85 - ale takie tylko MT-ki a tego nie potrzebuje.