Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 5:28
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 sty 2016, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1153
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Cześć,

W osobnym temacie dotyczącym liftu wspomniałem o oponach, a że nie chcę przejmować tego tematu zakładam nowy.
Chciałem kupić opony 265/70R17 (czyli 32"), ale mi odradzono.
Teraz mam 2 komplety kół, nowe zimówki 245/65R17 i drugi komplet to stare AT Yokohama 225/75R17 z bieżnikiem tylko 4 mm.
W instrukcji od LC 120 jest napisane że można stosować 225/75R17 lub 265/65R17, po przeliczeniu wychodzi że te drugie to opony 31".
W sumie drugi rozmiar byłby pewnie wystarczający, ale gdy chciałem kupić opony Cooper STT MAXX lub BFG KO2, nie znalazłem w tym rozmiarze.
Są Cooper A/T3, ale nic nie wiem o tej oponie.
Na dzień dzisiejszy samochód planuję używać do weekendowego offrołdowania ;) takiego jak tu:
http://www.amator4x4.pl/#!swkakuzima/c5lf
Chciałbym też kiedyś wystartować w rajdzie w klasie Turystycznej (dlatego nie biorę narazie pod uwagę typowych opon MT), start raczej dla frajdy, nie planuję zajmować wysokiego miejsca, klasa zgodnie z opisem dostępnym tutaj :
http://baltowskiebezdroza.pl/orajdzie-wymagania.html

Wiosną Rumunia z rodziną.

Teraz mam 2 komplety felg stalowych fabrycznych, kupować inne?

Co radzicie, do takich zastosowań 265/65R17 czy 265/70R17, a może zupełnie coś innego?

Oczywiście wiem że przygotowanie samochodu to nie tylko opony ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sty 2016, 20:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1153
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Oczywiście chodziło mi o Cooper Discoverer S/T Maxx a nie STT ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sty 2016, 21:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15226
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A jaki był powód odradzenia 265/70R17 i ile osób odradziło?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sty 2016, 22:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1153
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Odradzała jedna osoba, a powody były takie:
"Będzie więcej palić, trochę gorzej przyspieszać, biegi inaczej przekłada automat, szybsze zużycie zawieszenia, łożysk."
W sumie to między fabrycznymi 265/65/R17 a 265/70/R17 to tylko 3,3% różnicy, natomiast wybór opon AT/MT znacznie większy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 1:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15226
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To teraz zapytaj tych wszystkich a jest ich większość czy faktucznie te 3,3% robi aż taką różnicę. Serwisuje J120 od wielu lat na takich kołach. Niektóre od ponad 8 i nie wymieniam im co chwilę łożysk czy elemntów zawieszenia. Powiem więcej. Spora większość ma nadal fabryczne łożyska. To troszkę takie biadolenie internetowe. Nie ukrywam że jak czytam takie rozterki to jesteś głównym frontowcem takich dylematów ;-). Co ziemniak to decyzja.
Bez urazy oczywiście. Więcej jazdy mniej teorii. Wystarczy jeden głos na nie i już jest zagwozdka rangi światowej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 1:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1153
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Początki są trudne. Zwłaszcza jak nie zna się nikogo kto jeździ w terenie, a trzeba trochę dudków wydać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 1:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15226
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nie wydawaj ich na siłę. Nie musisz od razu budować pomnika. Wystarczy zmiana bieżnika z szosowego na bardziej agresywny i już więcej pali. Wystarczy za małe ciśnienie w oponach i też spalanie rośnie - już zagwozdka. A co jak trzeba narty na dach zamontować. Spalanie nie wzrośnie? To są tego typu bezsensowne dywagacje. Ja zawsze jestem twardego wyznania i będę się go trzymał. Liczysz każdą kroplę paliwa? - Nie kupuj terenówki! Nienatać Cię na nią!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 1:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15226
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To jest oczywiście zasada ogólna a nie skierowana do Ciebie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 1:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1153
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Nie no na spalaniu to jakoś bardzo mi nie zależy. W sumie to przed Nowym Rokiem zamówiłem 265/70/r17, ale nie było na magazynie, a później dostałem opinię że ten rozmiar to zły pomysł i dlatego się wahałem.

Dopiero co kupiłem zimówki i teraz myślę że w sumie bez sensu chociaż byłem 2 razy na nich w terenie i całkiem dają radę, tyle że teraz wszystko zamarznięte i twarde.

Tak BTW to zamówiłem opony większe skoro jak piszesz jednak przez te 3,3% różnicy samochód się nie rozsypie od razu :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 7:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2014, 5:18
Posty: 54
Ja mam 70 zimowe 65 letnie. I jakos nie widze zbytniej roznicy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 12:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lis 2013, 15:43
Posty: 134
Lokalizacja: Katowice
Auto: KDJ 120L
Rolkos bierz bfgoodrich ko2 265/70/17 .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 16:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1153
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
rmaster - za późno kupiłem dzisiaj Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 265/70R17 121 R
zobaczymy jak się przez sezon będzie zachowywała


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 18:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1153
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Jak widać Finowie mają fantazję :shock:
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=9999&start=15

Chociaż patent z wyciągarką fajny i coś takiego będę chciał u siebie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 21:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
Napisałem jak będą się zachowywać bez liftu te koła . Mam ten rozmiar ale z 2 calowym liftem i bez niego byłoby bardzo skromnie z bezkolizyjną pracą. Wprawdzie może być też tak że moja buda jest bardziej zwarta niż J12 i wnęki na koła są mniejsze . Drugim rozmiar który stosuję to 245/ 75/17. Korzystając z okazji , poszukuję 4 felg do 4R/ J12

Pozdrawiam Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 sty 2016, 21:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
Posty: 1859
Lokalizacja: Rataje Słupskie
Auto: 4Runner
Miało być Napisz!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group