Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 22 paź 2018, 16:40
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24 wrz 2015, 10:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1939
Lokalizacja:
Auto: Chwilowy brak...
Słyszeliście może o pierwszej prawdziwie całorocznej oponie - Michelin CrossClimate?

W prasie ochów i achów jest mnóstwo. Testy (na ile niezależne?) potwierdzają wyjątkowe osiągnięcie inzynierów Michelin. Poniżej wklejam wyniki testu TUV a tutaj cały artykuł (choć w języku zagranicznym) z brytyjskiego TyreReview

Co Wy na to? Ma ktoś już może te opony w jakimś plaskaczu? Popularny rozmiar 205/55 R16 kosztuje niespełna 300zł/szt. Dobra cena...


Załączniki:
Komentarz: Michelin CrossClimate TUV test
Michelin-CrossClimate-TUV-Test-Results.jpg
Michelin-CrossClimate-TUV-Test-Results.jpg [ 53.41 KiB | Przeglądany 1699 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 wrz 2015, 20:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1861
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
na filmiku porównują oponę cało roczną z tą opona i szału nie ma

po prostu jest to dobra opona cało roczna

deszcz itp to nie problem - nawet śnieg jest do przeżycia
wg mnie najwieksze wyzwanie to lód - a w tym przypadku chyba nie będzie tak dobrze

dodatkowo jeśli ma robic w zimie to musi być miękka a więc będzie się szybciej ścierać


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 wrz 2015, 12:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1939
Lokalizacja:
Auto: Chwilowy brak...
Porównują z oponą całoroczną by pokazać o ile ta, również całoroczna opona, jest lepsza. Jeśli 6,5m różnicy przy hamowaniu na mokrym to niewielka różnica to nie mam więcej pytań...

Lód oczywiście zawsze jest największym wyzwaniem i z nim nie mają problemu tylko opony kolcowane. Cała reszta to fikcja mniej lub bardziej bliska prawdy.

Większość samochodów eksploatowanych w mieście lub na drogach odśnieżanych, spotyka się od jesieni do wiosny z mokrą lub zaśnieżoną nawierzchnią. Mam właśnie takiego plaskacza i zmieniam koła dwa razy w roku, a wiadomo jakie ostatnie zimy były. Jest to więc opona zdecydowanie dla takich ja moje auto.

Ważne jest jeszcze to, że ma oznaczenie opony zimowej. Tam, gdzie prawnie wymusili zmianę opon na zimowe, nie trzeba będzie tego robić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 wrz 2015, 18:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2014, 14:00
Posty: 107
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Tam gdzie wymusili, jest wymóg, aby bieżnik miał min 4mm, (Niemcy) lub np 3mm (Słowacja) i jeżdząc na oponie zimowej/wielosezonowej w lecie zmniejszam ilość sezonów do przejechania w zimie. Nowa zimówka ma 7-8mm max-4mm= 3-4mm do zużycia, później utylizacja. Mało tego, opona zimowa jest z reguły droższa od letniej. Plus tej opony jest taki, że jak juz będzie miała te 4mm to jeździmy w lecie, a nie wyrzucamy, bo letnie u nas min 1,6mm.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group