Jakieś 0,3 do 0,5.
To nie jest dobra opona na piach - ta sama historia co z boggerami.
Bogger 39.5 zamiana na 37czy 35 cali..?
Moderator: luk4s7
- Olinunieniu
- Posty: 61
- Rejestracja: 18 paź 2014, 21:14
- Auto: hzj 70 4,2TD bogger 39,5
- Kontakt:
Re: Bogger 39.5 zamiana na 37czy 35 cali..?
A na asfalcie jakie ciśnienie?
Re: Bogger 39.5 zamiana na 37czy 35 cali..?
Opony z dużymi klockami o szerokim rozstawie nie są dobre na piach, bo piach wchodzi między bieżnik i ruchem koła jest usuwany do tyłu, a samochód stoi w miejscu. Podejrzewam, że ten sam samochód na zwykłych AT-kach spokojnie objedzie te wszystkie boggery i crawlery. Po prostu prawa fizyki. Nad piachem trzeba się przesuwać a nie go gryźć, więc gdybyś miał slicki w rozmiarze Crawlerów, to byś śmigał, a oponą z bieżnikiem do skał będziesz dokopywał się do jądra ziemi.
Oponę trzeba dostosować do rodzaju terenu, po którym się najczęściej poruszasz. Polska jest głównie piaszczysto-błotna, więc szukaj opony, która ma na środku gęsty bieżnik i ewentualnie tylko po bokach szerokie klocki do gryzienia.
Inny czynnik to masa samochodu. Jeśli samochód jest w miarę lekki (np krótka zmota z wybebeszonym wnętrzem) to na każdych oponach będzie śmigał. Jednak cokolwiek ważące powyżej, powiedzmy, 2T będzie siadać.
Kwestie powierzchni nacisku i ciśnienia już zostały opisane, więc czynników masz wiele i niestety musisz sam poeksperymentować. Im większa opona tym mniejsze ciśnienie.
Oponę trzeba dostosować do rodzaju terenu, po którym się najczęściej poruszasz. Polska jest głównie piaszczysto-błotna, więc szukaj opony, która ma na środku gęsty bieżnik i ewentualnie tylko po bokach szerokie klocki do gryzienia.
Inny czynnik to masa samochodu. Jeśli samochód jest w miarę lekki (np krótka zmota z wybebeszonym wnętrzem) to na każdych oponach będzie śmigał. Jednak cokolwiek ważące powyżej, powiedzmy, 2T będzie siadać.
Kwestie powierzchni nacisku i ciśnienia już zostały opisane, więc czynników masz wiele i niestety musisz sam poeksperymentować. Im większa opona tym mniejsze ciśnienie.