Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 paź 2019, 4:02
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
Post: 01 kwie 2019, 10:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1297
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
luk4s7 pisze:
sebastian44 pisze:
Wersja LT znacznie sie różni, ma inny wygląd i bieżnik coś koło 14 mm czyli sporo wiecej niż osławione BFG AT.

No i znowu, dla mnie to nie jest ważny aspekt. Opony jeżdżą u mnie 5 lat i się zmieniają na nowe (bo guma się starzeje i nie ma cudów). M.in. dlatego mam 1 komplet. Sprzedawałem G012 z bieżnikiem koło 7mm po prawie 5 latach. Nie wiem ile było wyjściowo, może 11 może więcej. Przejechałem, jeśli dobrze pamiętam, koło 40k km na nich. Gość który kupił je do swojego LC J90 (krótki) nie mógł się nachwalić jak dobrze się trzymają i jak robią w terenie w porównaniu do tego co miał wcześniej. Może miał jakieś śmietniki, a może wciąż te 7mm dawało radę.


Ja nie mowie że to źle, te opony w lżejszej wersji sa po prostu do .. lżejszych zastosowań ;) Nikt nie twierdzi że są gorsze, po prostu inne. Ja dla siebie szukałem czegoś bardziej terenowego. Teraz auto zmieniło swoje przeznaczenie na jeszcze bardziej terenowe dlatego też pozbywam się Yoko z których byłem bardzo zadowolony na rzecz bardziej agresywnych i większych kółek.

Opony jak każda czesc samochodu musi być projektowana pod różnymi kątami. Nie ma nigdy zasady że głębszy bieżnik=lepiej. Gdyby tak było wszyscy jeździliby na simexach. Po uwage jest brana masa, głośność, przyczepność i milion innych parametrow. Polepszając trakcje w terenie tracimy komfort na szosie- cudów nie ma ;) Dlatego kupując gumy dla siebie trzeba wybrać coś co najlepiej odpowiada naszym potrzebom.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2019, 10:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2364
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
sebastian44 pisze:
luk4s7 pisze:
sebastian44 pisze:
Wersja LT znacznie sie różni, ma inny wygląd i bieżnik coś koło 14 mm czyli sporo wiecej niż osławione BFG AT.

No i znowu, dla mnie to nie jest ważny aspekt. Opony jeżdżą u mnie 5 lat i się zmieniają na nowe (bo guma się starzeje i nie ma cudów). M.in. dlatego mam 1 komplet. Sprzedawałem G012 z bieżnikiem koło 7mm po prawie 5 latach. Nie wiem ile było wyjściowo, może 11 może więcej. Przejechałem, jeśli dobrze pamiętam, koło 40k km na nich. Gość który kupił je do swojego LC J90 (krótki) nie mógł się nachwalić jak dobrze się trzymają i jak robią w terenie w porównaniu do tego co miał wcześniej. Może miał jakieś śmietniki, a może wciąż te 7mm dawało radę.


Ja nie mowie że to źle, te opony w lżejszej wersji sa po prostu do .. lżejszych zastosowań ;) Nikt nie twierdzi że są gorsze, po prostu inne. Ja dla siebie szukałem czegoś bardziej terenowego. Teraz auto zmieniło swoje przeznaczenie na jeszcze bardziej terenowe dlatego też pozbywam się Yoko z których byłem bardzo zadowolony na rzecz bardziej agresywnych i większych kółek.

Opony jak każda czesc samochodu musi być projektowana pod różnymi kątami. Nie ma nigdy zasady że głębszy bieżnik=lepiej. Gdyby tak było wszyscy jeździliby na simexach. Po uwage jest brana masa, głośność, przyczepność i milion innych parametrow. Polepszając trakcje w terenie tracimy komfort na szosie- cudów nie ma ;) Dlatego kupując gumy dla siebie trzeba wybrać coś co najlepiej odpowiada naszym potrzebom.


Zgadzam się w 100%. Wypada tylko dodać "amen" ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2019, 22:12 
Offline

Rejestracja: 26 sty 2019, 20:34
Posty: 4
Aż z ciekawości sprawdziłem, w jakich rozmiarach występuje wersja LT i za dużo tego nie ma:
https://yokohama-online.pl/wp-content/u ... t-g015.pdf

Ja definitywnie zdecydowałem się na Yokohama Geolandar A/T G015 265/65R17 112H.

Dziękuję Panowie za pomoc :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 19:42 
Offline

Rejestracja: 19 sie 2016, 21:52
Posty: 9
Cześć, chciałbym się podpiąć pod ten temat ponieważ szukam opon do lc 120

Szukam opon 265/65/17 at z homologacją zimową... I potrzebuję pomocy... Wyszukałem te opony :

https://www.sklepopon.com/opona-caloroc ... 2-t-119563

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 12-t-98496

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... t-xl-28211

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 12-t-96522

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/ ... 12-h-91142

Warunkiem była homologacja zimowa - 3pmsf

Czy ktoś z Was miał może styczność z tymi oponami? Wiem że w każdym poście jest proponowana Yokohama ale... Nie ukrywając kwota za komplet jest niemała to może warto dopłacić do innej marki?

Nie ukrywam że mój landek to moje pierwsze auto 4x4 więc ciśnie mi się dużo pytań...

Jeśli kogoś razi wklejenie linku do sklepu to przepraszam, ale wybrałem go ze względu na opis opon (nie wszędzie jest napisane czy ma homologację zimową)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie opinie

Maciek

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 21:01 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2364
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Wszystkie podane przez Ciebie opony są w podobnym zakresie cenowym. Sprawdzony i polecany Geolandar wcale nie droższy od pozostałych. Ma również homologację zimową. W czym więc problem?

Każda opona jest kompromisem. Nie wymieniłeś BFG AT KO2. Też z zimową homologacją. Pisałem o niej wcześniej chyba nawet w tym wątku. Jeśli użytkujesz auto dużo ma zwykłych drogach a mało w terenie to Yokohama. Jeśli będziesz jeździł po skałach, cięższym terenie ale wciąż sensownie komfortowo na codzień to BFG. Jedno i drugie to premium w klasie AT.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 wrz 2019, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 143
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat-do sprzedania.
Obecnie UZJ 100
A ja znowu podsunę pomysł renegade a/t5 , bo nikt się jeszcze nie wypowiedział na ich temat, a już w kilku miejscach pytałem. Zanosi się na to ,że przetestuję je na własnej skórze. W przyszłym miesiącu czeka mnie zakup opon. Więc jeśli ktokolwiek przejechał się na nich i odradza to proszę o ostrzeżenie.
W moim rozmiarze są w linku poniżej ale i mniejsze mają.
https://www.sklepopon.com/opona-caloroc ... 8-s-122356

Patrząc na parametry dobrze się zapowiadają - bardziej ekonomiczne od chwalonych geolanderów, a tak samo ciche. To jakaś organizacja godna zaufania testuje opony i nadaje te oceny czy to po prostu chwyt marketingowy sprzedawców?

ps. na discoverer cooper at3 zrobiłem przez ostatnie 3 lata ok. 40tys. km i generalnie byłem zadowolony. Radary wydają mi się ciut agresywniejsze. Coopery jak trochę się przytarły to ślizgały się w błocie coraz bardziej. No ale wiadomo , że wtedy już potrzebne MT.
ps.2
kilka tysięcy zrobiłem tez ostatnio na BFG AT KO2. Są dużo głośniejsze ( 75dB ! ) , a w błocie też się szybko zalepiają. Moim zdaniem to najbardziej przereklamowane opony na rynku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group