Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 sie 2019, 2:22
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie o opony
Post: 02 sie 2019, 11:15 
Offline

Rejestracja: 27 mar 2019, 16:34
Posty: 129
Czy BFGoodrich Mud-Terrain T/A m+s są oponami całorocznym?, czy można jeździć na nich po śniegu? Jak ogólnie jeździ ten model LJ73 zimą?
Zastanawiam się czy zakładać dach na jesień i jeździć czy postawić go na pół roku w garażu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2019, 11:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 2040
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
jeden z fajniejszych offroadow jest w śniegu

na asfalcie jest średnio a wręcz kiepsko gdy mocno wyślizgana droga, temat ratuje zapięcie 4x4, ale hamowanie jest wtedy dość ciekawe jak 4 koła zblokuje :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2019, 11:45 
Offline

Rejestracja: 27 mar 2019, 16:34
Posty: 129
A czy te opony są całoroczne?
Dzięki za w. Odp.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2019, 12:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2301
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Jest dział traktujący o oponach i tam należy pisać. Przeniosę tym razem.

Opony MT są z natury oponami do błota (Mud Terrain), nie na lód i śnieg. To że niektórzy jeżdżą na nich cały rok to zupełnie inna sprawa.

Znacznie bardziej uniwersalne są opony AT. BFG czy Geolandar ma nawet homologację zimową (oznaczenie 3PMSF).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2019, 12:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1249
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
W mojej skromnej opinii BFG MT na zime są kompletnie do dupy, szczególnie do auta które ma napęd na tył i nie posiada ABSu. Kiedys jezdziłem dokładnie J73 z MT i było tragicznie.

Można sie na tym doturlać w jakiś teren lub jeżeli kto chce na wypad na Ukraine zimą ale jazda tym autem na tych oponach na codzień to kompletna pomyłka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 sie 2019, 9:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2014, 14:00
Posty: 121
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Temat był faktycznie przerabiany, chyba jedynie Gyear Duratrack ma oznaczenie M+S i śnieżynkę w 3 szczytach. Pamiętajmy, wszystkie kraje które wprowadziły obowiązek jazdy na oponach zimowych za zimowe uznają tylko te które mają w/w śnieżynkę. Ważne bo, nic nie pomoże jak policja wpisze do protokołu, że nie było zimowego ogumienia.

Do jazdy zaś w zimie dużo lepiej nadają się A/T od M/T zaś najlepsze są zimowe opony nawet w terenie, organizatorzy wyjazdów zimowych na północ czy do Rosji wprost piszą o konieczności założenia opon zimowych. Na mrozie nie ma przecież błota.

Opony zimowe lepsze są te których przejście z barku na bok jest po kątem 90 stopni a nie zaokrąglone, bo nie ma wtedy trzymania bocznego. Chodzi o to by opony trzymały kurs a nie latały na lewo i prawo. Dodatkowo lepsze zimówki są te które mają niższe indeksy szybkości, powyżej H to w zasadzie są autostradowe opony do szybkich Suvów.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group