Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lip 2019, 7:21
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 10 kwie 2019, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01
Posty: 55
Witam
Przeniosłem temat z działu o 150-tkach.. czy ktoś z was jeździł kiedyś w landach na typowych wielosezonówkach ale nie At-kach?
Mam zamiar za jakiś czas wymienić opony w landzie, w chwili obecnej jako letnie mam Bridgestone HT 840, na suchym takie sobie piszczą przy mocnym skręcie, na mokro dosyć słabo, raz miałem nieprzyjemną sytuację na mokrym nie mogłem wyhamować przy prędkości ok 80km/h abs nonstop a ja jechałem jak po lodzie. Jako zimówki to posiadam nokian wr SUV w sumie to chyba lepsze niż te letnie, w miarę komfortowe, nic więcej nie mogę się przyczepić, chociaż w warunkach górskich/ mocno śnieżnych też nie miałem okazji jeździć. Pytanie moje brzmi co ciekawego z rynku oponiarskiego byście polecili? Kiedyś w innym landzie jeździłem na Brigestonach Duelerach AT, cóż.. w warunkach autostradowych fatalne, więc raczej nastawiam się typowo na opony szosowe. Problem polega również na tym, że przy tej feldze i rozmiarze opony za wielkiego wyboru też nie mam, nastawiłem się trochę na Micheliny CRoss Climate lub Bridgestone A005, dobre całoroczne ale nie ma ich w tych rozmiarach. Oczywiście zawsze można felgi zmienić.. ale chyba aż tak zdesperowany nie jestem :) Wyjdzie na to że będę musiał zostać przy sezonówkach, ale chyba te nowe całoroczne nie są takie złe.. Jakie wasze przemyślenia? Jakie opcje wielkości opon
ta felga jest w stanie ogarnąć, może w innych rozmiarach poszukać..?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwie 2019, 12:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1473
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Zobacz sobie Michelin CrossClimate SUV
https://www.inopony.pl/opony,0,142429/m ... 112-h.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwie 2019, 13:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1225
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
O kurde a myślałem że te nasze terenowe kartoflaki są drogie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwie 2019, 18:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2014, 14:00
Posty: 117
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kiedyś przejeździłem dwie zimy na toyo open country at co prawda, ale nie ustępowały zimowym conti 4x4, więc byłem mile zaskoczony. Rzuć okiem na link do toyo mają również np 600 ht całoroczna do suva jak i całą gamę open country;

https://www.toyotire.pl/tire/category/suv-&-4x4-

Oprócz ceny niczego im nie mogę zarzucić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwie 2019, 20:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2271
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Kolega odrzuca AT z góry więc na przykład moja skromna osoba wątek obserwuje ale się nie wypowiada. Choć chętnie bym się dowiedział co ATki w LC robią nie tak na autostradzie. Rozumiem w Audi RS, BMW M, Porsche 911, ale w LC nie dobrze?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 kwie 2019, 22:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01
Posty: 55
Rolkos zadzwonię jutro do tego sklepu, ale wszędzie w internecie na oponeo itd nie mają nic na stanie, w michelinie mówili mi że dopiero od maja powinna być w tym rozmiarze dostępna.
Jeździłem na AT-kach dueler od bridgestone w Toyocie 90, zostały zmienione po ok 10 latach więc też trochę najechane miały, są to na pewno opony bardzo uniwersalne pod względem teren trasa,bardzo wytrzymałe, zajebiste na kopny śnieg, ale.. na autostradzie pow 120km/h bardzo duży hałas, z samych nadkoli, komfort jazdy bardzo deskowaty, spalanie ok 1,5l więcej, pod koniec żywota droga hamowania na suchym w mieście zaczęła być trochę niebezpieczna, przy dużej dynamice ruchu miejskiego, o dziwo w deszczu na trasie bardzo stabilne pod względem Aquaplanningu. Przesiadłem się na wielosezonowe cywilne Klebergi i jak do S klasy :). Oczywiście ktoś może powiedzieć że używałem te AT za długo, może tak ale przy częstej jeździe szosowej cywilne odmiany są wg mnie bardziej komfortowe, albo znacznie bardziej :) Jak dużo jeździłem po lesie na polowania itd, to uważam że takie AT mają sens, ale wjazdy do lasów są coraz częściej bardziej komfortowe a do ściągnięcia z bagienka zwierzyny to czasami lepszą opcją jest kolega z samurajem na typowych terenówkach.
Mam wizję albo zobaczyć te crossclimaty lub bridgestony a005 lub założyć typowo cywilne turanzy 005 letnie, a zimówki to już cokolwiek ciekawego. Mimo wszystko wolałbym jednak wielosezon bo ciągłe wizyty na wymianie opon są dobijające.. (podrapali mi 4 felgi od środka jakimś druciakiem/śrubokrętem bo klej od odważników nie chciał zejść.. )
Łamie trochę szablonowy stereotyp, terenówka na oponach terenowych, ale użytkując samochód 95% trasy, wydaje mi się to najwłaściwsze rozwiązanie, ciekaw jestem wytrzymałości opon cywilnych w lekkim terenie = drogi polne, ale osobówkami też się jeździło i dramatu nie było.
Troxil dzięki zobaczę też Toyo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2019, 7:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2271
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Poczytaj w wątku o AT jako całoroczne o Yokohama Geolandar AT G015. Jeżdżę również autostradą i nic nie hałasuje. 95% czasu podobnie jak Ty robię po utwardzonych drogach z czego pewnie 90% to asfalt. Mówimy jednak o oponie nowej lub maksymalnie 5 letniej. Guma się starzeje, twardnieje więc wzrasta hałas, spada przyczepność itd. 10 lat to według mnie smierć kliniczna każdej opony.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 kwie 2019, 16:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01
Posty: 55
Luk nie jeździłem na Yokohamie, więc ciężko mi się wypowiedzieć, na oponeo dobre recenzje, aczkolwiek patrzę trochę przez mój pryzmat z Duelerami, (tak, tak 10 lat to stanowczo za długo).
Można oprzeć się celem szybkiego porównania etykietą EU:

Bridgestone
Dueler A/T 001 265/65 R17 112 T

E | C | 73dB

Yokohama Geolandar A/T G015 265/65 R17 110 T
F | C | 72dB

Pirelli
Scorpion All Terrain Plus 265/65 R17 112 T
E | E | 72dB

A teraz wielosezonówki

Pirelli
Scorpion Verde All Season 265/65 R17 112 H
E | C | 71dB

Michelin
CrossClimate SUV 265/65 R17 112 H
C | B | 70dB

i jeszcze Bridgestone A005 255/55 18 B A 72dB

trochę tej różnicy jest jednak.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 kwie 2019, 18:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2271
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Nie będę Cię przekonywał bo nie mam porównania dl opon który wymieniłeś ani żadnego w tym interesu. Jeśli chcesz się przejechać autem na takich oponach oraz porozmawiać z innymi użytkownikami Toyot 4x4 o rożnym sposobie użytkowania, to polecam TLC Camp 2019. To dobra okazja aby uzyskać opinię z pierwszej ręki.

Osobiście mogę Cię przewieźć moim autem i sam ocenisz. Ja opon nie słyszę. Jeśli zaś chodzi o spalanie to z ponad 6000km mam średnia 9,5l. Dużo czy mało, to już niech każdy oceni sam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 kwie 2019, 1:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2014, 22:01
Posty: 55
Dzięki bardzo, może uda mi się przyjechać, na pewno jest to dobra okazja żeby porozmawiać i wymienić doświadczenia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group