Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 26 mar 2019, 19:13
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26 lut 2019, 12:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2009, 10:05
Posty: 594
Auto: hj61; fj80;
Jeśli temat gdzieś jest opisany to z góry przepraszam. Jestem na etapie wymiany opon w J6. I tu dylemat zakładać 33/12.50 czy 33/10.50. Plusy i minusy obydwu rozwiązań?! Przerabiał ktoś temat???


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2019, 15:20 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1586
Lokalizacja: Warka
Auto: UZJ40
Do blota szerokie. Na wyprawy waskie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2019, 16:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 278
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
Na 12.5 będzie cię wozić po koleinach na 10.5 da się normalnie jezdzic. Jak masz auto bardziej użytkowe to węższe. Na 12.5 i tak duzo dalej nie zajedziesz w błocie..

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2019, 18:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 785
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
hetman pisze:
Na 12.5 będzie cię wozić po koleinach na 10.5 da się normalnie jezdzic. Jak masz auto bardziej użytkowe to węższe. Na 12.5 i tak duzo dalej nie zajedziesz w błocie..

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Tak samo to widzę. Kiedyś byłem zwolennikiem opon jak balony w maksymalnym rozmiarze. Teraz (Hilem) w terenie jeżdżę na „przecinakach” asfaltu i jestem mega zadowolony. Użytkowo - tylko takie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2019, 18:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1338
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: FJ Cruiser
Jest teoria która mówi że szerokie w błocie wcale nie robią lepiej, a lepiej wysoki profil waska opona i niskie ciśnienie. Wtedy ślad jest długi i nie pchasz czołem opony całego bagna. Tyle teorii.

Ale wiadomo szeroka wygląda bardziej kozacko to i lepiej robi ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lut 2019, 13:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38
Posty: 305
Teoria poparta nauką była kiedys na expeditionwest.com. Wychodzi ze szerokie dopiero w błocie lub podmoklym glebszym niz do osi. Jest to w sumie zgodne z koncepcją firm Ursus i Massey Ferguson, traktory na cienkich kołach jakoś się w polu nie przyjęły. W rowerach podobnie- ciezko na wąskich gonic po piachu i błocie. Na innych nawierzchniach bardzo istotnym czynnikiem jest niedoceniana u nas mieszanka i „mechaniczne” łączenie opony z podłożem, dlatego bardzo szerokie opony mogą mimo mniejszego nacisku całkiem dobrze trzymac np na wapieniach. Ale juz na naszych sliskich kamieniach wąskie teoretycznie będą lepsze. Jest jeszcze jedna kwestia- nowe opony o innej budowie i nizszym niz kiedys profilu (65,75 a kiedys 85,100) inaczej rozkładają sie przy niskim cisnieniu. Tego co bylo do wykonania w 7.5R16 nie da sie zrobic 265/70/17.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 lut 2019, 0:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2009, 10:05
Posty: 594
Auto: hj61; fj80;
Dzięki za aktywne doradztwo. Stanęlo na 12.5 BF KM3. Ot taki kompromis:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group