Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 18 lut 2018, 20:13
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 sty 2018, 23:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była J95 Jagoda, jest J120
Siemanko,
odświeżę temat, żeby nie zakładać nowego. Chciałbym założyć do 120'tki felgi 16 cali z oponami 33 cale. BFG AT K02 lub Duratraki. Lift standard, 2 cale, oczywiście z wywaloną pneumatyką.
Jak się do tego zabrać, żeby było rozsądnie? Jeżdżę typowo turystycznie, nie tyram auta w ciężkim terenie, aczkolwiek chciałbym uzyskać konfigurację niezawodną. Tak żeby dojechać i wrócić z wyjazdów typu Rumunia, Czarnogóra czy Mongolia. Błotna Ukraina absolutnie nie wchodzi w grę.
Czemu 16 cali? Zdecydowanie łatwiej znaleźć na wyprawie oponę w tym rozmiarze, niż seryjną 17. A to ważne, bo pomimo zapasu, różnie może być. Dodatkowo wolę mieć jednak więcej gumy niż felgi. Jeżdżę autem na co dzień ale mam bardzo lekką nogę, więc niuanse w prowadzeniu na asfalcie nie są dla mnie istotne. Jeździłem J95 z liftem, bagażnikiem, stalowym zderzakiem z wyciągarką, progami, osłonami itd. Więc doskonale rozumiem, jak taka masa i auto w podobnej konfiguracji zachowuje się na drodze. Rozumiem, że jazda tak przygotowanym autem wiąże się z "innym stylem jazdy.
Oczywiście dopuszczam małe dystanse, choć wolałbym ich uniknąć.
Jeśli dobrze przeliczam to rozmiar 285/75R16 będzie najodpowiedniejszy?
Bardzo proszę o opinie osób, które już przerabiały temat i pomogą w odpowiednim ugryzieniu tematu, lub skutecznie mi go wybiją z głowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sty 2018, 23:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była J95 Jagoda, jest J120
Tu zdjęcie poprzedniej Jagody. Chciałbym obecnie uzyskać przynajmniej takie proporcje.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2018, 0:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 871
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Poniżej załączam zdjęcia 120 z opnami 285/75R16. Samochód ostatnio (w niedzielę) stał koło Orlenu przy skrzyżowaniu Górczewskiej z Lazurową, jeśli jeszcze tam stoi to możesz podjechać i zobaczyć ;)
Obejrzałem to tam nie było dystansów, felgi chyba 4Mad, widać że zacisk tak na styk ale wchodzi. Opony KM2. Jakieś małe podcięcie plastików z przodu, ale nie duże.

Tak na oko felgi ET-0, ale ręki nie dam sobie uciąć ;) może -10, ale nie więcej. |

Tu przydatny kalkulator do felg i opon http://uniwers.vot.pl/et/

Obrazek

Obrazek


Załączniki:
lc120_16_zblizenie_m.jpg [222.42 KiB]
Pobrany 20 razy
lc120_16m.jpg [245 KiB]
Pobrany 20 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2018, 9:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 672
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Pytanie czy nie było rzeźby i szlifowania zacisków.

W mojej opinii bezpieczniej i bardziej niezawodnie bedzie zostać przy 17 calach tak jak to wymysliła fabryka. Ewentualnie zakładasz 285/70R17 i tyle. Czy warto rzeżbić i kombinować tylko dlatego że ktos kiedys napisał że na felgi 16 cali kupisz opony na jakims zadupiu a na 17 już nie? Myślę że jak trafisz na odpowiednie zadupie to nie kupisz żadnych opon, a w miescie kupisz każde.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sty 2018, 21:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była J95 Jagoda, jest J120
rolkos dzięki za zdjęcia. Widziałem tą 120tke na finale WOŚP, oglądałem ją nawet ale nie udało mi się złapać właściciela. Spróbuję w tym kierunku zgłębić temat. Właśnie o coś takiego mi chodzi.

Sebastian, to nie kwestia przeczytania gdzieś, że 16 znajde wszędzie, a 17 nie. Wystarczy obserwacja wszelkich grup sprzedażowych, czy ofert i nasuwają się proste wnioski. 15 i 16 cali pojawiają się ciągle, 17 to może 5-10% ofert. To daje realne pojęcie, że jednak 16 są zdecydowanie łatwiej dostępne, nawet na naszym rodzimym podwórku. A po za tym, osobiście jednak wolę, przy podobnym rozmiarze koła, mieć jednak te kilka cm więcej opony niż felgi.
Pojawia się temat ewentualnego piłowania zacisku. Przyglądałem się swoim i jeżeli trzeba będzie coś przyszlifować to tylko delikatnie wystające "rogi", które w żaden sposób nie wpływają na skuteczność, budowę czy cokolwiek.
Aczkolwiek docelowo liczę na taki dobór felgi, aby nie trzeba było ani niczego szlifować, ani dawać dystansów.
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Cierpliwie czekam na dalsze, jeśli ktoś przerabiał temat.
Ja poszukam miejsca, sklepu, serwisu, gdzie będę mógł przymierzyć odpowiednią felgę 16 cali i zobaczyć jak faktycznie leży.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, 8:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 672
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Tutaj ktos pisze jak dopasował zaciski http://www.lcool.org/technical/120_series/wheels/16inch.html
Ale na innym forum znalazłem post goscia ktory pojechał szlifierką za daleko i musiał kupować nowe zaciski- plus felgi 17 " :mrgreen:
Moim zdaniem gra nie warta świeczki ale jak chcesz to działaj.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lut 2018, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była J95 Jagoda, jest J120
Wracamy do 16 cali w J120. Dostałem taka odpowiedz:

felgi 16x7 et+10 ​​otw. centralny 110mm, czyli większy niż w aucie, taki wygląd http://opony-4x4.pl/zdjecia/galeria/sli ... F037_2.JPG
cena 250zł​​
Mają 2cm większe odsadzenie niż oryginalne felgi.

Mam możliwość przymierzenia na swoim aucie. Czyli wychodzi na to, ze się da i nie trzeba nic kombinować. Dam jeszcze znać jak wyszło finalnie po przymiarkę. Ale jak to generalnie widzicie mając powyższe dane?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lut 2018, 23:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 871
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Jeśli to pewny setup to dla mnie bomba :) Opony na 16 są znacznie tańsze a do tego jest większy wybór. Jeśli Ci się nie spieszy i rozważasz lekkie MT to w kwietniu mają wyjść KM3 :) chętnie bym zobaczył jak to śmiga.

Porównanie cen dla 16 i 17
https://www.inopony.pl/lista-opon,0,1,1 ... ona-1.html
https://www.inopony.pl/lista-opon,0,1,1 ... ona-1.html

Jak widać ceny dla KM3 już są.

Rozważałeś rozmiar 255/75/17? Wtedy masz wysokość koła jak na 285/75/16, do turystyki 255 wydaje się bardziej sensowne niż 285, mniejsze spalanie, cichsze, w terenie pewnie nie zauważysz różnicy.
https://www.inopony.pl/szukaj.html?f=1& ... 0&strona=1


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2018, 0:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1546
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
BFG AT KO2 - 900zł za sztukę?! A myślałem że moje 650 to bardzo dużo...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2018, 9:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 672
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
MT na 17" tez mozna niedrogo kupic http://allegro.pl/nowe-opony-kenda-265- ... 68309.html
Przy tym odsadzeniu oponki beda troche wystawać i walić błotem po szybach. Ale opcja ciekawa. Jak bedę sie przymierzał do MT to przemyślę temat


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lut 2018, 10:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 871
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
265/70/17 na feldze z ET 20, nie będzie wystawało w wersji 120 z plastikami. Niestety na fabrycznym ET30 ociera minimalnie o górny wahacz z przodu, ten sam rozmiar AT wchodzi bez problemu.

Kenda ma wyjątkowo dobrą cenę na jak 17", za to w 16" w tej cenie masz do wyboru opony od kilku producentów. Jak dla mnie jeśli 16" wejdzie bez kombinacji to fajna opcja, jeśli chcesz np. opony BFG to koszt opon z felgami 16" jest taki jak za same opony 17" tego samego producenta.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lut 2018, 23:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była J95 Jagoda, jest J120
rolkos pisze:
Jeśli to pewny setup to dla mnie bomba :) Opony na 16 są znacznie tańsze a do tego jest większy wybór. Jeśli Ci się nie spieszy i rozważasz lekkie MT to w kwietniu mają wyjść KM3 :) chętnie bym zobaczył jak to śmiga.

Porównanie cen dla 16 i 17
https://www.inopony.pl/lista-opon,0,1,1 ... ona-1.html
https://www.inopony.pl/lista-opon,0,1,1 ... ona-1.html

Jak widać ceny dla KM3 już są.

Rozważałeś rozmiar 255/75/17? Wtedy masz wysokość koła jak na 285/75/16, do turystyki 255 wydaje się bardziej sensowne niż 285, mniejsze spalanie, cichsze, w terenie pewnie nie zauważysz różnicy.
https://www.inopony.pl/szukaj.html?f=1& ... 0&strona=1


Pomierzyłem, policzyłem i faktycznie wychodzi na to, że te felgi będą pasowały. Jutro zamówię 1 szt., żeby przekonać się na 100%. Jak wszystko się potwierdzi to domawiam pozostałe 4 i oczywiście napiszę i wrzucę zdjęcia.

Mam do wyboru felgi 16x7 ET +10 lub 16x8 ET +10. Do końca roku muszę pozostać na seryjnym zawieszeniu dlatego założę odpowiednik 265/70R17 (max jaki wchodzi do serii) czyli 265/75R16. W przyszłym roku wrzucam lift 2' i albo zostawię te albo wymienię na 265/80R16 lub 285/75R16 czyli albo zostanie 32' albo zwiększę do 33' (szerokość raczej zostanie 265)

Opony wybrałem BFG MT KM2 do tego felga 16x7 ET +10. To będzie optymalny wybór, felga będzie bezpiecznie dalej o 26 mm od zawieszenia i będzie wystawa na zewnątrz praktycznie niezauważalnie bardziej o 14 mm, w porównaniu do seryjnych 17x7,5 ET +30. Wyliczone wg http://uniwers.vot.pl/et/ Nie powinny też wystawać po za plastikowe nadkola, jednak gdyby okazało się inaczej, dołożenie małych, gumowych poszerzeń to żaden problem.
Na BFG MT KM3, nie mogę zaryzykować czekania, bo jedziemy do Rumunii w majówkę i nie chcę czekać do ostatniej chwili czy opony przyjdą czy nie. Choć trochę o nich poczytałem i zapowiadają się bardzo ciekawie.


255/75R17 nie rozważałem, bo w ogóle nie biorę pod uwagę jazdy na 17 calach. Choć jeśli ktoś nie chce kombinować z mniejszymi felgami to faktycznie wydaje się bardzo rozsądny wybór.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 8:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 871
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Wcześniej pisałeś o AT, a jednak zdecydowałeś się na MT. Jeździsz dużo po błocie? Na jesieni byliśmy w Rumunii i jedna 120 miała KO2 i powiem że może to nie MT ale daje radę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lut 2018, 18:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była J95 Jagoda, jest J120
rolkos pisze:
Wcześniej pisałeś o AT, a jednak zdecydowałeś się na MT. Jeździsz dużo po błocie? Na jesieni byliśmy w Rumunii i jedna 120 miała KO2 i powiem że może to nie MT ale daje radę.


Zdrowo rozsądkowo na moje potrzeby wystarczy AT, ale nigdy nie miałem MT i chce pojeździć przynajmniej sezon, żeby mieć swoje zdanie. Ot cała historia. A BFG MT KM2 nie są ekstremalne, wiec powinno być ok. Na asfalcie absolutnie nie szaleje, a po za nim będę miał spokojniejsza głowę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 lut 2018, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 871
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Tak sobie jeszcze patrzę i jeśli u Ciebie się sprawdzi 16" to może się pokuszę na 255/85/16 to pełne 33" i lekko węższa opona, nie będzie wystawała mniejsze opory toczenia.
https://www.inopony.pl/lista-opon,0,1,0 ... ona-1.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group