J90 WACHACZE
Moderator: luk4s7
J90 WACHACZE
Witam wszystkich
Potrzebuję pomocy
mam LC J90 1999 rok krótka, po wymianie ramy, muszę zakupić wahacz przedni prawy dolny, kpl śrub i mimośrody również wszystkie tylne wahacze ze śrubami. Nie znam się na tym. prosze o radę. Czy nowe na allegro? czy jest jakiś sprawdzony producent? czy uzywane? Może ma ktoś na sprzedaż dobre używane? Dzwonie od miesiąca do ludzi z Warszawy co sprzedali mi ramę, obiecywali pomoc teraz nie odbieraja telefonów. Wydawali się normalni...
Będę wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam
Potrzebuję pomocy
mam LC J90 1999 rok krótka, po wymianie ramy, muszę zakupić wahacz przedni prawy dolny, kpl śrub i mimośrody również wszystkie tylne wahacze ze śrubami. Nie znam się na tym. prosze o radę. Czy nowe na allegro? czy jest jakiś sprawdzony producent? czy uzywane? Może ma ktoś na sprzedaż dobre używane? Dzwonie od miesiąca do ludzi z Warszawy co sprzedali mi ramę, obiecywali pomoc teraz nie odbieraja telefonów. Wydawali się normalni...
Będę wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam
Re: J90 WACHACZE
Oj wahacze przez samo H, przepraszam
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J90 WACHACZE
Używane wahacze chyba mi zostały - przednie. Zdaje się że razem ze śrubami regulacyjnymi - musze sprawdzić. Ale na pewno będą wymagały wypiaskowania i polakierowania - a swożnie zwrotnic to raczej tak na sztukę, do postawienia auta, do jazdy by trza zapodać od razu nowe.
jak nie znajdziesz innej opcji - to pisz.
jak nie znajdziesz innej opcji - to pisz.
Re: J90 WACHACZE
A co się robi z numerami nadwozia po kupieniu takiej ramy?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J90 WACHACZE
Ignoruje ...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J90 WACHACZE
A poważniej - jest właściwie całkiem legalna opcja. Czyli numery nieczytelne. Ustawodawca postanowił nie wnikać w przyczyny owej nieczytelności - niemniej jednak jeżeli tak jest - to można - a nawet trzeba (jeżeli faktycznie ori numery auta sa zeżarte korozonem) - zawnioskować do właściwego Starostwa o nadanie numeru zastępczego.
Tak potraktowana rama nie ma już ani numeru dawcy - ani jakiegoś przebijanego czy przespawywanego numeru biorcy. Ma po prostu nowy (zupełnie niepodobny do oryginalnego VIN) numer nabity na stacji diagnostycznej.
Taki temat jest legalny - ale mimo to może powodować problemy poza PL. Nie każdy policjant gdzieś na końcu świata może mieć świadomość - że u nas tak można. A to może kosztować sporo czasu na wyjaśnienia.
Tak potraktowana rama nie ma już ani numeru dawcy - ani jakiegoś przebijanego czy przespawywanego numeru biorcy. Ma po prostu nowy (zupełnie niepodobny do oryginalnego VIN) numer nabity na stacji diagnostycznej.
Taki temat jest legalny - ale mimo to może powodować problemy poza PL. Nie każdy policjant gdzieś na końcu świata może mieć świadomość - że u nas tak można. A to może kosztować sporo czasu na wyjaśnienia.
Re: J90 WACHACZE
No i warto taki numer pozostawić w pamięci w celu doboru gratów. W wielu miejscach jest to pomocne a niekiedy bez tego ani rusz.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J90 WACHACZE
Tak jako ciekawostka - spotkałem już kiedyś auto, chyba z rynku Holendersiego - które miało zdublowany numer vin. nabity przez stację diagnostyczną, w takim miejscu - żeby był łatwy odczyt (w dodatku nawet nie na ramie - na belce pod skrzynią - a więc demontowalnym elemencie). Jak auto trzeba było zarejestrować w PL - to ten dodatkowy numer trzeba było zeszlifować. Przy czym - nikt nie był w stanie podac podstawy prawnej - dlaczemu mam zrobić ingerencję w stan zastany - legalny w innym kraju UE ...
Re: J90 WACHACZE
Nie przestaje mnie zadziwiać ojczyzna ma...
przerabiałem w NL, zarówno zmianę ramy, jak i nabijanie bo zardzewiały i nieczytelny numer, pierwsza opcja to zmiana papierów na to co na ramie, (wszystko co na niej zamontowane, traktowane jest jako część zamienna), druga opcja, nabity numer oryginalny.
Nie ma tak w NL, że jak trudny odczyt to nowe nabicie w "łatwym miejscu", jeśli czytelny VIN zostaje do śmierci.
W PL krótkie numery na ramie z USA są akceptowane, natomiast w NL należy nabić pełny numer, więc też ingerencja w stan legalny w innym kraju UE, za to całą resztę, z przeglądem technicznym włącznie, kopiują z polskich kwitów.
Moje auto w NL jest zarejestrowane jako "LEXUS LX 450 TERENOWY"
przerabiałem w NL, zarówno zmianę ramy, jak i nabijanie bo zardzewiały i nieczytelny numer, pierwsza opcja to zmiana papierów na to co na ramie, (wszystko co na niej zamontowane, traktowane jest jako część zamienna), druga opcja, nabity numer oryginalny.
Nie ma tak w NL, że jak trudny odczyt to nowe nabicie w "łatwym miejscu", jeśli czytelny VIN zostaje do śmierci.
W PL krótkie numery na ramie z USA są akceptowane, natomiast w NL należy nabić pełny numer, więc też ingerencja w stan legalny w innym kraju UE, za to całą resztę, z przeglądem technicznym włącznie, kopiują z polskich kwitów.
Moje auto w NL jest zarejestrowane jako "LEXUS LX 450 TERENOWY"
Re: J90 WACHACZE
Rofkfor32. Chcę kupić wahacz przedni firmy ABS za 400 zł . co Ty na to?
Tylne mam 1 kpl używany i drugi nowy. Mimośrody nowe . Nic nie znalazłem innego
Tylne mam 1 kpl używany i drugi nowy. Mimośrody nowe . Nic nie znalazłem innego
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: J90 WACHACZE
Nazwa tej firmy nie mówi mi zupełnie nic.
Re: J90 WACHACZE
Holenderska firma All Brake Systems handlująca częściami pod własną marką, wahacze te same co Japanparts, Kavo, Nipparts, Blue Print
Re: J90 WACHACZE
Mi się ABS kojarzy z najgorszym chłamem bo tej samej firmy można kupić elementy układu hamulcowego w IC. Chyba, że to inny ABS. Takie czerwono biało czerwone pudełka. Przednie wahacze to akurat chyba bym kupił oryginalne nawet w używce skoro masz tuleje - jakiej firmy?
Re: J90 WACHACZE
ABS to shit, kiedyś w czerwono białych, teraz w szarych pudełkach.
Może AISIN?
w końcu to Toyota korpo, więc chyba przyzwoite części sprzedają, choć cena za wahacze podejrzanie niska.
Może AISIN?
w końcu to Toyota korpo, więc chyba przyzwoite części sprzedają, choć cena za wahacze podejrzanie niska.
Re: J90 WACHACZE
Można rozważyć zakup oryginalnych tulei gumowo - metalowych w ASO i profesjonalnie wyprasować zwracając uwagę na ich oznaczenia. Ale tutaj powinni wypowiedzieć się profesjonaliści. Ja bym tak zrobił jeśli same wahacze nie są zbyt zmęczone upływem czasu.