Toyota Land Cruiser Owners Club Poland
http://tlc.org.pl/

Opinie defender 2011
http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=5&t=16374
Strona 3 z 4

Autor:  Mirekk [ 29 mar 2018, 19:01 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

jezus pisze:
Mirekk pisze:
Ale z drugiej strony, byłem na spotkaniu organizowanym przez Passion4Travel z niejakim Krzysztofem Serowcem, który zjechał Amerykę Płd. 135-ką i awarie jakie tam miał, były całkeim typowe dla wszystkich samochodów - zaniedbał wymianę szpilek w głowicy przy ok. 200 tys. więc mu pekła, nalał mazutu zamiast oleju napędowego więc mu się zaklajstrował układ paliwowy i zjechał z górki na właczonym reduktorze, rozpędzając się do jakichś 80 km/h więc mu poszedł reduktor. Dokładnie to samo mogło się zdarzyć w innym samochodzie.

O tym że głowica jest przykręcona to wiem, ale by szpilki po jakimś przebiegu wymieniać.....to nowość. Przy okazji zapewne uszczelkę pod głowicą, o planowaniu już nie wspomnę.
Reduktora w terenówkach zazwyczaj używa się właśnie do zjazdów i podjazdów, więc jak się zdołał napędzić do 80 km/h to już samo w sobie świadczy o partactwie przy projektowaniu LR-ów. Nawet przy automacie takie sytuacje mieć miejsca nie powinny.
No to było już o marce innej niż wszystkie......wróćmy do naszych realów. :mrgreen:
Zjeżdzał na wciśniętym sprzęgle. Własna głupota :)

Autor:  gwt [ 29 mar 2018, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Nie wiem dlaczego ale dyżyrnym tematem w LR są klękające krzyżaki. Z tego co się czyta to w zasadzie bez zapasowych krzyżaków LR to można latać tylko wokół komina. Zresztą jeden z moich znajomych wyleczył się z landrowerozy właśnie po tym jak podczas powrotu z Chorwacji poszedł mu krzyżak a w następstwie wał zrobił niezłe zamieszanie w podwoziu.

Autor:  Mirekk [ 29 mar 2018, 19:44 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

I ponoć jak się zapali rezerwa, to zaciera się pompa paliwa. :)

Autor:  Darek Hil-Lj70 [ 29 mar 2018, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.
Co do siadającej pompy przy zapalającej się rezerwie, to nie jest prawda. Co do ciekawych rozwiązan układu układu paliwowego, to w Disco II angielscy inżynierowie przenieśli filtr paliwa spod maski silnika do tylnego nadkola. Brawo! W zimie filtr był lodowym soplem....
Zrobiłem modyfikacje i przeniosłem filtr do komory silnika i założyłem grzanie filtra paliwa. Problemy z odpalaniem w zimie się skończyły.

Autor:  Mirekk [ 30 mar 2018, 0:04 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Darek Hil-Lj70 pisze:
i założyłem grzanie filtra paliwa.

Czy byłbyś tak miły i napisał o tym więcej? Z góry dziękuję.

Autor:  Darek Hil-Lj70 [ 30 mar 2018, 0:22 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Proszę bardzo,
wymontowałem mocowanie filtra w nadkolu i połączyłem przewody paliwowe sprzed i po filtrze.
Przewody paliwowe ida oczywiście do komory silnika, w komorze założyłem podgrzewane mocownie filtra paliwa (oryginał VW - akcesoryjny), które pasowało do oryginalnego filtra paliwa LR. Sterowanie było automatyczne, tzn. przy okreslonej niskiej teperaturze powietrza automatycznie się załączał i dodatkowo założyłem manualny włacznik.
I to wszystko.

Autor:  gwt [ 30 mar 2018, 9:53 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Darek Hil-Lj70 pisze:
Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.


Super, ale ja się zastanawiam cały czas co jest nie tak z LR że te krzyżaki (szczególnie w DII) padają jak muchy po muchozolu.

Autor:  Darek Hil-Lj70 [ 30 mar 2018, 10:42 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Przeciez nikt przytomny nie zakłada oryginałów, które kosztują kosmicza cene, bo LR nie jest ich producentem. Ja zakładałem krzyżaki markowych producentów (nie chińskie, bo ich wtedy nie było) i jak pisałem, od kiedy zacząłem często je smarować problemu nie było.

Autor:  gwt [ 30 mar 2018, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

A jak często smarujesz w Toyocie?

Autor:  Darek Hil-Lj70 [ 30 mar 2018, 11:55 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

co 4-5 tysięcy, profilaktycznie

Autor:  gwt [ 30 mar 2018, 11:57 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Zostało Ci :D
Myśłem, że Cię złapie, że tylko na przeglądach okresowych :wink:

Autor:  Darek Hil-Lj70 [ 30 mar 2018, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Trauma po LR została :-)
Postanowiłem zmienić LR na Toyote jak w DII po zamknieciu auta pilotem nie dało się wyłączyć immobilaizera i przez 3 miesiące nikt w Wawie nie potrafił go wyłączyć. Po tym jak udało się ponownie auto odpalić (kosztowało mnie to kilka tysięcy w sumie), auto sprzedałem.

Autor:  fazi1973 [ 25 maja 2018, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....

Autor:  Jake [ 26 maja 2018, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

fazi1973 pisze:
mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....

DII czy Def?

Autor:  fazi1973 [ 26 maja 2018, 12:07 ]
Tytuł:  Re: Opinie defender 2011

Defender 2010 rocznik Jaky przelozyc wszystko z toyoty do tego Defendera hmmm... :roll:

Załączniki:
stefan-td5-defender-tough-tourer-10-cropped (Mobile).jpg
stefan-td5-defender-tough-tourer-10-cropped (Mobile).jpg [ 27.41 KiB | Przeglądany 753 razy ]

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/