Strona 3 z 4

Re: Opinie defender 2011

: 29 mar 2018, 19:01
autor: Mirekk
jezus pisze:
Mirekk pisze:Ale z drugiej strony, byłem na spotkaniu organizowanym przez Passion4Travel z niejakim Krzysztofem Serowcem, który zjechał Amerykę Płd. 135-ką i awarie jakie tam miał, były całkeim typowe dla wszystkich samochodów - zaniedbał wymianę szpilek w głowicy przy ok. 200 tys. więc mu pekła, nalał mazutu zamiast oleju napędowego więc mu się zaklajstrował układ paliwowy i zjechał z górki na właczonym reduktorze, rozpędzając się do jakichś 80 km/h więc mu poszedł reduktor. Dokładnie to samo mogło się zdarzyć w innym samochodzie.
O tym że głowica jest przykręcona to wiem, ale by szpilki po jakimś przebiegu wymieniać.....to nowość. Przy okazji zapewne uszczelkę pod głowicą, o planowaniu już nie wspomnę.
Reduktora w terenówkach zazwyczaj używa się właśnie do zjazdów i podjazdów, więc jak się zdołał napędzić do 80 km/h to już samo w sobie świadczy o partactwie przy projektowaniu LR-ów. Nawet przy automacie takie sytuacje mieć miejsca nie powinny.
No to było już o marce innej niż wszystkie......wróćmy do naszych realów. :mrgreen:
Zjeżdzał na wciśniętym sprzęgle. Własna głupota :)

Re: Opinie defender 2011

: 29 mar 2018, 19:36
autor: gwt
Nie wiem dlaczego ale dyżyrnym tematem w LR są klękające krzyżaki. Z tego co się czyta to w zasadzie bez zapasowych krzyżaków LR to można latać tylko wokół komina. Zresztą jeden z moich znajomych wyleczył się z landrowerozy właśnie po tym jak podczas powrotu z Chorwacji poszedł mu krzyżak a w następstwie wał zrobił niezłe zamieszanie w podwoziu.

Re: Opinie defender 2011

: 29 mar 2018, 19:44
autor: Mirekk
I ponoć jak się zapali rezerwa, to zaciera się pompa paliwa. :)

Re: Opinie defender 2011

: 29 mar 2018, 23:32
autor: DJ Hil-Lj70
Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.
Co do siadającej pompy przy zapalającej się rezerwie, to nie jest prawda. Co do ciekawych rozwiązan układu układu paliwowego, to w Disco II angielscy inżynierowie przenieśli filtr paliwa spod maski silnika do tylnego nadkola. Brawo! W zimie filtr był lodowym soplem....
Zrobiłem modyfikacje i przeniosłem filtr do komory silnika i założyłem grzanie filtra paliwa. Problemy z odpalaniem w zimie się skończyły.

Re: Opinie defender 2011

: 30 mar 2018, 00:04
autor: Mirekk
Darek Hil-Lj70 pisze: i założyłem grzanie filtra paliwa.
Czy byłbyś tak miły i napisał o tym więcej? Z góry dziękuję.

Re: Opinie defender 2011

: 30 mar 2018, 00:22
autor: DJ Hil-Lj70
Proszę bardzo,
wymontowałem mocowanie filtra w nadkolu i połączyłem przewody paliwowe sprzed i po filtrze.
Przewody paliwowe ida oczywiście do komory silnika, w komorze założyłem podgrzewane mocownie filtra paliwa (oryginał VW - akcesoryjny), które pasowało do oryginalnego filtra paliwa LR. Sterowanie było automatyczne, tzn. przy okreslonej niskiej teperaturze powietrza automatycznie się załączał i dodatkowo założyłem manualny włacznik.
I to wszystko.

Re: Opinie defender 2011

: 30 mar 2018, 09:53
autor: gwt
Darek Hil-Lj70 pisze:Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.
Super, ale ja się zastanawiam cały czas co jest nie tak z LR że te krzyżaki (szczególnie w DII) padają jak muchy po muchozolu.

Re: Opinie defender 2011

: 30 mar 2018, 10:42
autor: DJ Hil-Lj70
Przeciez nikt przytomny nie zakłada oryginałów, które kosztują kosmicza cene, bo LR nie jest ich producentem. Ja zakładałem krzyżaki markowych producentów (nie chińskie, bo ich wtedy nie było) i jak pisałem, od kiedy zacząłem często je smarować problemu nie było.

Re: Opinie defender 2011

: 30 mar 2018, 11:47
autor: gwt
A jak często smarujesz w Toyocie?

Re: Opinie defender 2011

: 30 mar 2018, 11:55
autor: DJ Hil-Lj70
co 4-5 tysięcy, profilaktycznie

Re: Opinie defender 2011

: 30 mar 2018, 11:57
autor: gwt
Zostało Ci :D
Myśłem, że Cię złapie, że tylko na przeglądach okresowych :wink:

Re: Opinie defender 2011

: 30 mar 2018, 12:01
autor: DJ Hil-Lj70
Trauma po LR została :-)
Postanowiłem zmienić LR na Toyote jak w DII po zamknieciu auta pilotem nie dało się wyłączyć immobilaizera i przez 3 miesiące nikt w Wawie nie potrafił go wyłączyć. Po tym jak udało się ponownie auto odpalić (kosztowało mnie to kilka tysięcy w sumie), auto sprzedałem.

Re: Opinie defender 2011

: 25 maja 2018, 20:26
autor: fazi1973
mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....

Re: Opinie defender 2011

: 26 maja 2018, 11:58
autor: Jake
fazi1973 pisze:mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....
DII czy Def?

Re: Opinie defender 2011

: 26 maja 2018, 12:07
autor: fazi1973
Defender 2010 rocznik Jaky przelozyc wszystko z toyoty do tego Defendera hmmm... :roll: