Opinie defender 2011

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: Mirekk »

jezus pisze:
Mirekk pisze:Ale z drugiej strony, byłem na spotkaniu organizowanym przez Passion4Travel z niejakim Krzysztofem Serowcem, który zjechał Amerykę Płd. 135-ką i awarie jakie tam miał, były całkeim typowe dla wszystkich samochodów - zaniedbał wymianę szpilek w głowicy przy ok. 200 tys. więc mu pekła, nalał mazutu zamiast oleju napędowego więc mu się zaklajstrował układ paliwowy i zjechał z górki na właczonym reduktorze, rozpędzając się do jakichś 80 km/h więc mu poszedł reduktor. Dokładnie to samo mogło się zdarzyć w innym samochodzie.
O tym że głowica jest przykręcona to wiem, ale by szpilki po jakimś przebiegu wymieniać.....to nowość. Przy okazji zapewne uszczelkę pod głowicą, o planowaniu już nie wspomnę.
Reduktora w terenówkach zazwyczaj używa się właśnie do zjazdów i podjazdów, więc jak się zdołał napędzić do 80 km/h to już samo w sobie świadczy o partactwie przy projektowaniu LR-ów. Nawet przy automacie takie sytuacje mieć miejsca nie powinny.
No to było już o marce innej niż wszystkie......wróćmy do naszych realów. :mrgreen:
Zjeżdzał na wciśniętym sprzęgle. Własna głupota :)

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Opinie defender 2011

Post autor: gwt »

Nie wiem dlaczego ale dyżyrnym tematem w LR są klękające krzyżaki. Z tego co się czyta to w zasadzie bez zapasowych krzyżaków LR to można latać tylko wokół komina. Zresztą jeden z moich znajomych wyleczył się z landrowerozy właśnie po tym jak podczas powrotu z Chorwacji poszedł mu krzyżak a w następstwie wał zrobił niezłe zamieszanie w podwoziu.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: Mirekk »

I ponoć jak się zapali rezerwa, to zaciera się pompa paliwa. :)

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.
Co do siadającej pompy przy zapalającej się rezerwie, to nie jest prawda. Co do ciekawych rozwiązan układu układu paliwowego, to w Disco II angielscy inżynierowie przenieśli filtr paliwa spod maski silnika do tylnego nadkola. Brawo! W zimie filtr był lodowym soplem....
Zrobiłem modyfikacje i przeniosłem filtr do komory silnika i założyłem grzanie filtra paliwa. Problemy z odpalaniem w zimie się skończyły.

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: Mirekk »

Darek Hil-Lj70 pisze: i założyłem grzanie filtra paliwa.
Czy byłbyś tak miły i napisał o tym więcej? Z góry dziękuję.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Proszę bardzo,
wymontowałem mocowanie filtra w nadkolu i połączyłem przewody paliwowe sprzed i po filtrze.
Przewody paliwowe ida oczywiście do komory silnika, w komorze założyłem podgrzewane mocownie filtra paliwa (oryginał VW - akcesoryjny), które pasowało do oryginalnego filtra paliwa LR. Sterowanie było automatyczne, tzn. przy okreslonej niskiej teperaturze powietrza automatycznie się załączał i dodatkowo założyłem manualny włacznik.
I to wszystko.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Opinie defender 2011

Post autor: gwt »

Darek Hil-Lj70 pisze:Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.
Super, ale ja się zastanawiam cały czas co jest nie tak z LR że te krzyżaki (szczególnie w DII) padają jak muchy po muchozolu.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Przeciez nikt przytomny nie zakłada oryginałów, które kosztują kosmicza cene, bo LR nie jest ich producentem. Ja zakładałem krzyżaki markowych producentów (nie chińskie, bo ich wtedy nie było) i jak pisałem, od kiedy zacząłem często je smarować problemu nie było.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Opinie defender 2011

Post autor: gwt »

A jak często smarujesz w Toyocie?

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

co 4-5 tysięcy, profilaktycznie

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: Opinie defender 2011

Post autor: gwt »

Zostało Ci :D
Myśłem, że Cię złapie, że tylko na przeglądach okresowych :wink:

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Trauma po LR została :-)
Postanowiłem zmienić LR na Toyote jak w DII po zamknieciu auta pilotem nie dało się wyłączyć immobilaizera i przez 3 miesiące nikt w Wawie nie potrafił go wyłączyć. Po tym jak udało się ponownie auto odpalić (kosztowało mnie to kilka tysięcy w sumie), auto sprzedałem.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: fazi1973 »

mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 2020
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: Jake »

fazi1973 pisze:mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....
DII czy Def?

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: Opinie defender 2011

Post autor: fazi1973 »

Defender 2010 rocznik Jaky przelozyc wszystko z toyoty do tego Defendera hmmm... :roll:
Załączniki
stefan-td5-defender-tough-tourer-10-cropped (Mobile).jpg
stefan-td5-defender-tough-tourer-10-cropped (Mobile).jpg (46,19 KiB) Przejrzano 6504 razy

ODPOWIEDZ