Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 27 maja 2018, 3:24
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 mar 2018, 19:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 258
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
jezus pisze:
Mirekk pisze:
Ale z drugiej strony, byłem na spotkaniu organizowanym przez Passion4Travel z niejakim Krzysztofem Serowcem, który zjechał Amerykę Płd. 135-ką i awarie jakie tam miał, były całkeim typowe dla wszystkich samochodów - zaniedbał wymianę szpilek w głowicy przy ok. 200 tys. więc mu pekła, nalał mazutu zamiast oleju napędowego więc mu się zaklajstrował układ paliwowy i zjechał z górki na właczonym reduktorze, rozpędzając się do jakichś 80 km/h więc mu poszedł reduktor. Dokładnie to samo mogło się zdarzyć w innym samochodzie.

O tym że głowica jest przykręcona to wiem, ale by szpilki po jakimś przebiegu wymieniać.....to nowość. Przy okazji zapewne uszczelkę pod głowicą, o planowaniu już nie wspomnę.
Reduktora w terenówkach zazwyczaj używa się właśnie do zjazdów i podjazdów, więc jak się zdołał napędzić do 80 km/h to już samo w sobie świadczy o partactwie przy projektowaniu LR-ów. Nawet przy automacie takie sytuacje mieć miejsca nie powinny.
No to było już o marce innej niż wszystkie......wróćmy do naszych realów. :mrgreen:
Zjeżdzał na wciśniętym sprzęgle. Własna głupota :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 19:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 164
Auto: HDJ 100
Nie wiem dlaczego ale dyżyrnym tematem w LR są klękające krzyżaki. Z tego co się czyta to w zasadzie bez zapasowych krzyżaków LR to można latać tylko wokół komina. Zresztą jeden z moich znajomych wyleczył się z landrowerozy właśnie po tym jak podczas powrotu z Chorwacji poszedł mu krzyżak a w następstwie wał zrobił niezłe zamieszanie w podwoziu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 19:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 258
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
I ponoć jak się zapali rezerwa, to zaciera się pompa paliwa. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 23:32 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 120
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.
Co do siadającej pompy przy zapalającej się rezerwie, to nie jest prawda. Co do ciekawych rozwiązan układu układu paliwowego, to w Disco II angielscy inżynierowie przenieśli filtr paliwa spod maski silnika do tylnego nadkola. Brawo! W zimie filtr był lodowym soplem....
Zrobiłem modyfikacje i przeniosłem filtr do komory silnika i założyłem grzanie filtra paliwa. Problemy z odpalaniem w zimie się skończyły.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 0:04 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 258
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Darek Hil-Lj70 pisze:
i założyłem grzanie filtra paliwa.

Czy byłbyś tak miły i napisał o tym więcej? Z góry dziękuję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 0:22 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 120
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
Proszę bardzo,
wymontowałem mocowanie filtra w nadkolu i połączyłem przewody paliwowe sprzed i po filtrze.
Przewody paliwowe ida oczywiście do komory silnika, w komorze założyłem podgrzewane mocownie filtra paliwa (oryginał VW - akcesoryjny), które pasowało do oryginalnego filtra paliwa LR. Sterowanie było automatyczne, tzn. przy okreslonej niskiej teperaturze powietrza automatycznie się załączał i dodatkowo założyłem manualny włacznik.
I to wszystko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 9:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 164
Auto: HDJ 100
Darek Hil-Lj70 pisze:
Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.


Super, ale ja się zastanawiam cały czas co jest nie tak z LR że te krzyżaki (szczególnie w DII) padają jak muchy po muchozolu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 10:42 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 120
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
Przeciez nikt przytomny nie zakłada oryginałów, które kosztują kosmicza cene, bo LR nie jest ich producentem. Ja zakładałem krzyżaki markowych producentów (nie chińskie, bo ich wtedy nie było) i jak pisałem, od kiedy zacząłem często je smarować problemu nie było.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 11:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 164
Auto: HDJ 100
A jak często smarujesz w Toyocie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 11:55 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 120
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
co 4-5 tysięcy, profilaktycznie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 11:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 164
Auto: HDJ 100
Zostało Ci :D
Myśłem, że Cię złapie, że tylko na przeglądach okresowych :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2018, 12:01 
Offline

Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Posty: 120
Lokalizacja: Legionowo
Auto: Hillux 2007, LJ 70 1989
Trauma po LR została :-)
Postanowiłem zmienić LR na Toyote jak w DII po zamknieciu auta pilotem nie dało się wyłączyć immobilaizera i przez 3 miesiące nikt w Wawie nie potrafił go wyłączyć. Po tym jak udało się ponownie auto odpalić (kosztowało mnie to kilka tysięcy w sumie), auto sprzedałem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 maja 2018, 20:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 283
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2018, 11:58 
Offline

Rejestracja: 12 cze 2017, 1:57
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Auto: Isuzu Trooper 3.1TDI
fazi1973 pisze:
mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....

DII czy Def?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 maja 2018, 12:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 283
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Defender 2010 rocznik Jaky przelozyc wszystko z toyoty do tego Defendera hmmm... :roll:


Załączniki:
stefan-td5-defender-tough-tourer-10-cropped (Mobile).jpg
stefan-td5-defender-tough-tourer-10-cropped (Mobile).jpg [ 27.41 KiB | Przeglądany 23 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group