Potrzebna pilna pomoc.
Moderator: luk4s7
Potrzebna pilna pomoc.
Panowie potrzebuję pilnie alternatora do hiluxa. Jestem w Ostródzie. Żona, 1,5 roczny syn i 250 km od domu. Jeśli ktoś w okolicy ma na zbyciu będę wdzięczny.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Kup drugi akumulator. Wylacz swiatla do domu dojedziesz
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Auto już poszło na warsztat, jutro mają oddać alternator do regeneracji i określić się czasowo. Ze wstępnych ustaleń wychodzi wtorek. Z tym akumulatorem mógłbym próbować żebym jechał sam, z maluchem boję się że stanę w kapuście. Zresztą musiałbym chyba kupić dwa, bo oba dzisiaj miały po 10,5 v - tak na marginesie to z początku myślałem że to baterie, bo od nowości auta nie zmieniane, czyli od 2009.
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Alternator na stole ładuje i się nie grzeje, po zamontowaniu nie ładuje i grzeje się. Jedyne co się zmieniło to gasi kontrolke ładowania. Jakieś pomysły co to może być.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2513
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Potrzebna pilna pomoc.
uwalony któryś przewód idący do akumulatora albo jakaś masa
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Masz chyba rację, mechanik kombinował i z samego alternatora jest 14,15 a na akumulatorze już 13 . Nie miało kiedy jebnąć
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Dzisiaj kontaktowałem się z ASO i powiedzieli że nadmierne grzanie alternatora może być spowodowane tym że stara on się podnieść dwa nie naładowane akumulatory. Zalecili aby sprawdzenie całego układu odbyło się na w pełni naładowanych. Mechanik ma podłączyć nowe a stare dać na ładowanie i sprawdzenie czy to któryś z nich nie nasyfił. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, uwagi, każda mile widziana, będę wdzięczny. Żebym był na miejscu u siebie to bym się tak nie gorączkował ale jestem już czwarty dzień daleko od domu i czas mnie goni.
Opiszę dokładnie jak to wyglądało może ktoś wpadnie na jakiś pomysł.
Poprzedniego dnia przed awarią zrobiłem przelot około 200 km. W dniu awarii po przejechaniu ok 70km zapaliła się kontrolka ładowania i abs. Zjazd na pobocze nastąpił od razu zgasiłem auto które już nie dało się uruchomić. Wezwałem pomoc i po odpaleniu kablami jakoś dotelepalem się do warsztatu. Sprawdzono akumulatory i miały około 12,5 v oraz stwierdzono brak ładowania. Alternator poszedł do regeneracji i został sprawdzony na stole. Nie grzał się i ładował 14,15 v. Po zamontowaniu szybko zaczął się grzać do wysokiej temperatury tak że nie dało się trzymać go w ręku. Przy czym ładowanie na akumulatorze wynosiło 13, 1v. Sprawdzenie ładowania pomijajac akumulatory na samym alternatorze dało wynik 14.15v a już na kablach przy akumulatorze dalej 13. Wczorajsza diagnoza to jakiś problem na kablach, jakieś zwarcie. Dzisiaj zaś ASO podało inną ewentualną przyczynę grzania się alternatora i niskich odczytów. Może ktoś z Was coś doradzi. Wszystkie uwagi mile widziane, po za "sprzedaj ją" bo kochamy się i planujemy dalsze życie wspólnie
Opiszę dokładnie jak to wyglądało może ktoś wpadnie na jakiś pomysł.
Poprzedniego dnia przed awarią zrobiłem przelot około 200 km. W dniu awarii po przejechaniu ok 70km zapaliła się kontrolka ładowania i abs. Zjazd na pobocze nastąpił od razu zgasiłem auto które już nie dało się uruchomić. Wezwałem pomoc i po odpaleniu kablami jakoś dotelepalem się do warsztatu. Sprawdzono akumulatory i miały około 12,5 v oraz stwierdzono brak ładowania. Alternator poszedł do regeneracji i został sprawdzony na stole. Nie grzał się i ładował 14,15 v. Po zamontowaniu szybko zaczął się grzać do wysokiej temperatury tak że nie dało się trzymać go w ręku. Przy czym ładowanie na akumulatorze wynosiło 13, 1v. Sprawdzenie ładowania pomijajac akumulatory na samym alternatorze dało wynik 14.15v a już na kablach przy akumulatorze dalej 13. Wczorajsza diagnoza to jakiś problem na kablach, jakieś zwarcie. Dzisiaj zaś ASO podało inną ewentualną przyczynę grzania się alternatora i niskich odczytów. Może ktoś z Was coś doradzi. Wszystkie uwagi mile widziane, po za "sprzedaj ją" bo kochamy się i planujemy dalsze życie wspólnie
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Ja kiedyś miałem sytuację że alternator nie ładował, oba akumulatory rozładowały sie prawie do zera. Po naprawie woltomierz przez pierwsze 100 km pokazywał poniżej 12 V potem coraz wyżej i wyżej w miare doładowywania akumulatorów aż wróciły do normy. Nie macałem wtedy altka wiec nie wiem czy był gorący.
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Dzięki, gadałem teraz z mechanikiem, włożyli nowe a stare do ładowania. Na nowych przy obciążeniu ładowanie było na 13,8 czyli w porządku. Teraz stare niech posiedzą na ładowaniu do jutra.
Jest za to inny problem. Mechanik teraz coś zrobił z alarmem, nie da się go wyłączyć Jak nie urok to sraczka.
Jest za to inny problem. Mechanik teraz coś zrobił z alarmem, nie da się go wyłączyć Jak nie urok to sraczka.
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Wóz odebrany, oczywiście oprócz alarmu asy zrobiły wgniotkę na prawym błotniku. Do tego teraz komputer zwariował i pokazuje wszystko na odwrót. Jak spalanie bierzące na postoju było 99,9 litra tak teraz jest zero zero. Jak leciał z górki że zdjęta nogą to spalanie malało teraz rośnie. Maleje natomiast jak depne. Da się to jakoś we własnym zakresie naprawić czy muszę gonić do elektryka. Na moje oko coś jest również z immobilizerem. Wcześniej jak przez przypadek wcisnąłem blokadę na kluczyku auta nie szło odpalić dopiero po ponownym odblokowaniu wracało do normy. Teraz mogę sobie wciskać do woli i tak odpala. Pytanie co fachowcy mogli jeszcze spartolić odołączając akumulatory.
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Dziękuję w szczególności tym co pomogli i chciało się co kolwiek napisać, tym co tylko mogli też dziękuję.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Potrzebna pilna pomoc.
A nie przestawiło Ci sie spalanie z l/100 km na km/l ? W suzuki takie cos miałem, efekt był identyczny
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Masz rację, taka pierdoła którą zresztą sam ustawiałem kiedyś, tylko z tych nerwów logiki zabraklo . Dzięki.
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Czy ktoś z was weie co to może byc bo cały czas słysze pukanie przy kierownicy ale nie mam pojecia z kad ono dobiega? samochód działa bez zarzutów tylko to pukanie... Ktoś z was spotkał sie z czyms takim?
Re: Potrzebna pilna pomoc.
Kup akumulator. Tak dojedziesz.