Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Moderator: luk4s7
Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Witam.
Przerabiał ktoś klimę z czynnikiem 1234yf na czynnik "starego typu" R123a ?
Szukam namiaru na fachowca ,który się tego podejmie. Region kraju jest bez większego znaczenia bo problem używania
czynnika 1234yf i związanego z tym ryzyka sam w sobie jest trudny .
Przerabiał ktoś klimę z czynnikiem 1234yf na czynnik "starego typu" R123a ?
Szukam namiaru na fachowca ,który się tego podejmie. Region kraju jest bez większego znaczenia bo problem używania
czynnika 1234yf i związanego z tym ryzyka sam w sobie jest trudny .
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Toyota ma R134a a starsze HFC134a
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Też tak myślałem. Gdy we na przełomie 9/10 2016 zamawiałem TLC to na salonie stała właśnie z R134a.kylon pisze:Toyota ma R134a a starsze HFC134a
Nie sprawdziłem przy odbiorze zakładając ,że wszystko jest w porządku i taka poważna firma nie dała się wkręcić w syf zwany 1234yf.
Miałem tą świadomość do wczoraj .....jest malutka czarna nalepka (na czarnym lakierze) przy górnej krawędzi maski - mało widoczna na pierwszy rzut oka. Z reguły patrzyłem na dół...rzadko do góry
No i jest problem.
Mam w klimie właśnie to masakryczne rozwiązanie. Serwis nie podejmie się wymiany więc muszę zrobić to u kogoś mającego trochę pojęcia. Oczywiście "wycięty" zostanie zakres gwarancji dot klimatyzacji ale to mała strata względem potencjalnych szkód jakie może spowodować nowy czynnik w trakcie ewentualnej kolizji/wypadku.
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
To masz pecha. Jestem właśnie w Toyocie. Od 2016 są stosowane dwa rodzaje i nie wiadomo od czego to zależy. Przychodzą takie i takie. Ja w nowym Hilu mam ten bezpieczny.
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Zajrzeliśmy właśnie na salonie pod maskę J15. Niestety 1234yf
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Kompresor pozostaje ten sam. Pracuje tylko na innym oleju. Trzeba zmienić zawory aby się ktoś w przyszłości nie pomylił i naklejkę. Dokładne płukanie układu. Tak mówi teoria.
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Kylon - jest tak jak mówisz. Wymiana zaworów (niekoniecznie ale wtedy trzeba się pilnować) + płukanka i nowe napełnienie z olejem właściwym dla czynnika R134a.
Koszt około 600 złotych poza ASO bo ci się tego nie podejmą.( bez wymiany zaworów).
Na salonie sami nie wiedzą od czego to zależy więc nie do końca wierzę ,że jest na chybił/trafił przy tym samym modelu.
Zakładam ,że Landki już wszystkie mają syfa a hile jeszcze nie.
Koszt około 600 złotych poza ASO bo ci się tego nie podejmą.( bez wymiany zaworów).
Na salonie sami nie wiedzą od czego to zależy więc nie do końca wierzę ,że jest na chybił/trafił przy tym samym modelu.
Zakładam ,że Landki już wszystkie mają syfa a hile jeszcze nie.
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Jutro zajrzę do Hila takiego z najnowszego rozdania.
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Zajrzane zdalnie. Naklejki informacyjnej brak w tym samym miejscu co moja. Jest tylko po polsku już że czynnik zawiera chlorocoś. Niebieski korrek H taki sam jak u mnie.
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Dopytaj proszę czy rzeczywiście potwierdzą loteryjność rodzaju czynnika w przypadku landka. Zweryfikuję to u swojego dealera ale ten raczej nie wypowie się wiążąco. Myślę, że nie może być loteryjności w tym samym modelu. Mój dealer ma demo z maja 2016 i ten też już jest "zasyfiony" ......tak to czytam z oznaczenia ....yf
Producent wiedział jak "to" nazwać nieco kamuflując pełną nazwę
Producent wiedział jak "to" nazwać nieco kamuflując pełną nazwę
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Jest sporo w internecie tym temacie dla mniej świadomych .
Przykładowy opis http://strazacki.pl/szkolenia/nowa-klim ... -strazakow
Przykładowy opis http://strazacki.pl/szkolenia/nowa-klim ... -strazakow
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
A jaki masz kolor zatyczki i literkę na zaworze?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8438
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Z tym nowym czynnikiem nie jest problem techniczny - ino logistyczny. Po odessaniu nie ma za bardzo co z nim zrobić (w sensie serwis klimy). Aut jeżdżących na nim (i wymagających obsługi klimy) jeszcze jest za mało, a magazynowanie tego jest upierdliwe, szczególnie jak się ma jeden agregat, i zwykle narabia ze starym czynnikiem.
Tak technicznie - to czy da się bez problemu czynnik wymienić, to by trzeba zaglądnąć w dane techniczne. Chodzi o nastawę zaworu rozprężnego, i odporność uszczelnień. To pierwsze przełoży się na efektywność układu, to drugie dyskfalifikuje takką zamianę, jeżeli uszczelnienia nie będą tolerować czynnika - lub oleju.
Co ciekawe - wszelkie dane jakie znalazłem powiadały, że zamiana R12 na HCF134 jest niezalecana właśnie ze względu na uszczelnienia, to Adamsowa klima w paździerzu tak właśnie działa (i to całkiem skutecznie) Acz, fakt, że przy motaniu sprężarki została zapodana nowa densowska dławnica. Może temu.
Tak technicznie - to czy da się bez problemu czynnik wymienić, to by trzeba zaglądnąć w dane techniczne. Chodzi o nastawę zaworu rozprężnego, i odporność uszczelnień. To pierwsze przełoży się na efektywność układu, to drugie dyskfalifikuje takką zamianę, jeżeli uszczelnienia nie będą tolerować czynnika - lub oleju.
Co ciekawe - wszelkie dane jakie znalazłem powiadały, że zamiana R12 na HCF134 jest niezalecana właśnie ze względu na uszczelnienia, to Adamsowa klima w paździerzu tak właśnie działa (i to całkiem skutecznie) Acz, fakt, że przy motaniu sprężarki została zapodana nowa densowska dławnica. Może temu.
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Zatyczka czarna (obie są czarne). Jedna ma literę H a druga L.kylon pisze:A jaki masz kolor zatyczki i literkę na zaworze?
Znajdują się w pasie przednim bardzo blisko P-lampy. Zadziwiło mnie to , że skoro jest to tak trefne rozwiązanie to powinny być przewody prowadzone jak najdalej od stref zgniotu/uderzenia. A właśnie główny przewód idzie z przodu przed chłodnicami w poprzek auta - w zasadzie prawie równo ze zderzakiem i jeszcze przed belką chroniącą chłodnice.
Tego to już całkiem nie rozumiem - trefna rzecz a wystawiona jako pierwsza na uderzenie/rozszczelnienie..
Re: Klimatyzacja 1234yf a R 123a
Rozmawiałem z dwoma firmami specjalizującymi się w klimach samochodowych. Spuszczenie , przepłukanie i restart na nowym czynniku nie jest problem. A instalacje nie stwarzają jakiś specjalnych wymogów i przeróbek.Rokfor32 pisze:Z tym nowym czynnikiem nie jest problem techniczny - ino logistyczny. Po odessaniu nie ma za bardzo co z nim zrobić (w sensie serwis klimy). Aut jeżdżących na nim (i wymagających obsługi klimy) jeszcze jest za mało, a magazynowanie tego jest upierdliwe, szczególnie jak się ma jeden agregat, i zwykle narabia ze starym czynnikiem.
Tak technicznie - to czy da się bez problemu czynnik wymienić, to by trzeba zaglądnąć w dane techniczne. Chodzi o nastawę zaworu rozprężnego, i odporność uszczelnień. To pierwsze przełoży się na efektywność układu, to drugie dyskfalifikuje takką zamianę, jeżeli uszczelnienia nie będą tolerować czynnika - lub oleju.
Co ciekawe - wszelkie dane jakie znalazłem powiadały, że zamiana R12 na HCF134 jest niezalecana właśnie ze względu na uszczelnienia, to Adamsowa klima w paździerzu tak właśnie działa (i to całkiem skutecznie) Acz, fakt, że przy motaniu sprężarki została zapodana nowa densowska dławnica. Może temu.
Szukam kontaktu z kimś kto już jest po takim zabiegu i może potwierdzić ,że wszystko jest OK.