DMC ciągmiętej PRZYCZEPY w stosunku do DMC AUTA HOLUJĄCEGO
: 03 mar 2017, 01:52
Witam
Chciałbym poruszyć temat, który budzi wiele kontrowersji, a ustawa prawo o ruchu drogowym nie określa tego w sposób jasny.
Z uwagi, że do tej pory nie miałem okazji wykorzystać mojego auta zgodnie z jego przeznaczeniem , a podjąłem decyzję o zakupie
dużej przyczepy campingowej stoję przed problemem , jakie max DMC przyczepy mogę ciągnąć moim autem ( czy raczej max masę rzeczywistą).
I tak na przykładzie moim : TOYOTA LC
F1: 2750 kg - DMC
F2: 2750 kg
F3: 5550 kg - DMC zespołu pojazdów (holownik + przyczepa z hamulcem)
G: 2165 kg - masa własna samochodu
O1: 2800 kg - przyczepa z hamulcem
O2: 750 kg - przyczepa bez hamulca
Zapraszam do dyskusji i odpowiedzi na moje pytanie, bo jak wiadomo mowa jest o zachowaniu stosunku masy , różnych współczynnikach, które należy użyć lub też nie należy użyć ( auto terenowe) przy wyliczeniu tej wartości , a tak naprawdę fabryczna homologacja haka i jej wartość narzucona przez producenta pojazdu wpisana w dowód rejestracyjny pod pozycją O1 i O2 ni jak się ma z tego co usłyszałem do rzeczywistości. Ma ktoś z was doświadczenia w tej dziedzinie na terenie PL i UE przy ewentualnych kontrolach policji , czy ITD
Chciałbym poruszyć temat, który budzi wiele kontrowersji, a ustawa prawo o ruchu drogowym nie określa tego w sposób jasny.
Z uwagi, że do tej pory nie miałem okazji wykorzystać mojego auta zgodnie z jego przeznaczeniem , a podjąłem decyzję o zakupie
dużej przyczepy campingowej stoję przed problemem , jakie max DMC przyczepy mogę ciągnąć moim autem ( czy raczej max masę rzeczywistą).
I tak na przykładzie moim : TOYOTA LC
F1: 2750 kg - DMC
F2: 2750 kg
F3: 5550 kg - DMC zespołu pojazdów (holownik + przyczepa z hamulcem)
G: 2165 kg - masa własna samochodu
O1: 2800 kg - przyczepa z hamulcem
O2: 750 kg - przyczepa bez hamulca
Zapraszam do dyskusji i odpowiedzi na moje pytanie, bo jak wiadomo mowa jest o zachowaniu stosunku masy , różnych współczynnikach, które należy użyć lub też nie należy użyć ( auto terenowe) przy wyliczeniu tej wartości , a tak naprawdę fabryczna homologacja haka i jej wartość narzucona przez producenta pojazdu wpisana w dowód rejestracyjny pod pozycją O1 i O2 ni jak się ma z tego co usłyszałem do rzeczywistości. Ma ktoś z was doświadczenia w tej dziedzinie na terenie PL i UE przy ewentualnych kontrolach policji , czy ITD