NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Moderator: luk4s7

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: czobi »

eurogejoza w ofensywie. dobieraja sie do doopy na powaznie
zebysmy juz wszyscy jezdzili w rajtuzach hybrydowymi wydmuszkami na ledach..
:evil:

http://dailydriver.pl/nowosci/zmiany-w- ... rzepisach/

http://ddwloclawek.pl/pl/12_biznes/1825 ... iczny.html


http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Badan ... aid=11868b

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: rafal187 »

Robiłem w zeszły czwartek, czyli już w 2017r. przegląd żony auta i wszystko było po staremu.
Pan diagnosta mówił, że od połowy 2018r. maja być duże zmiany ale czy będą to nikt nie wie.
Miało to być od 2017 ale jak zwykle w naszym kochanym kraju maja na wszystko czas ale w tym przypadku to dobrze

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: czobi »

ja mam "swojego pana"czyt. normalnego goscia, i niejeden raz dupe uratowal kumplom
ale z roku na rok trudno uzywaną zgodnie z przeznaczenie i absolutnie full sprawna,
terenowke, podbic. bo do czegos da sie zawsze u nas, lekko niewymiar
albo nielagal zderzak albo zwyczajnie mozna zapomniec o terminie..
nieuchronnie wszytsko zmierza do fejsbuka qrrrafa.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 20:18 przez czobi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: Zibi »

rafal187 pisze:Robiłem w zeszły czwartek, czyli już w 2017r. przegląd żony auta i wszystko było po staremu.
Pan diagnosta mówił, że od połowy 2018r. maja być duże zmiany ale czy będą to nikt nie wie.
Miało to być od 2017 ale jak zwykle w naszym kochanym kraju maja na wszystko czas ale w tym przypadku to dobrze
Był podany tylko i wyłącznie jeden termin - marzec 2018 i zapisany on jest w dyrektywie eurppejskiej. Do tego czasu kraje mają obowiązek wprowadzić plus okres przejsciowy na potrzebę wymniany urządzeń - m.in biezni do sprawdzania napędu w autach o stałym 4x4.

Czesi już to podobno wprowadzili - odebrałem już kilka telefonów z zapytaniem o mozliwosć rejestrowania/przeglądu w polsce. Powodem własnie były zbyt duże koła.

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: plum76 »

To trzeba będzie mieć drugi zapas kół "szosowych".

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: tadeo »

luzzzzz żyjemy w Polsce, bez paniki !

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: dohap »

Nawet w Rosji wszystkie przerobki trzeba podbijac. U nas tez to bedzie. Po prostu bedzie zawsze 500 od elementu. Mozesz tez zdjac zderzak, zalozyc male kola i przejsc przeglad. Problem tylko przy kontroli, bo organy tez sie edukuja. Poza tym rozmiar kol bedzie wpisywany- dlatego byl pomysl wozenia w aucie dokumentu z ostatniego przegladu. To nie sa pomysly od czapy tylko czesc wiekszej ukladanki. Bedziesz mial 30 cali z tolerancja 3 proc, a w wyposazeniu dodatkowym puste pole i jak cie zlapia na 35kach z wyciagarka to zrobi sie lzej w portfelu. Trzeba bedzie przejsc na zabawki pow 3.5 tony.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: vGreg »

Dzisiaj zasłyszane
Jeep Wrangler po 2002 (nie pytałem z którego roku) nie przeszedł badań technicznych z powodu braku homologacji producenta Jeepa na zderzak z wyciągarką (montowany przez właściciela) czyli będzie pieczątka po ściągnięciu zderzaka+wincha.
Podobno samochody sprzed 2002 po przeróbkach będą przechodziły badania tech. bo przepisy w tamtym okresie nie wymagały obowiązkowej homologacji elementów podanych przez producenta.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: dohap »

jesli pierwsza rej w Polsce byla po XI 2007 to diagnosta zachowal sie zgodnie z obowiazujacymi od lat przepisami. Czyli nie podbil zderzaka z blachy. Nic niezwyklego, no moze to ze ktos czegos nie podbil...

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: rolkos »

Przypadkiem zderzaki "markowe" np. TJM czy ARB nie posiadają homologacji?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: Rokfor32 »

Posiadają - ale nie do wszystkich modeli. I niekoniecznie jest to homologacja na EU.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: vGreg »

dohap pisze:jesli pierwsza rej w Polsce byla po XI 2007 to diagnosta zachowal sie zgodnie z obowiazujacymi od lat przepisami. Czyli nie podbil zderzaka z blachy. Nic niezwyklego, no moze to ze ktos czegos nie podbil...
Niezwykłe jest to, że ten sam diagnosta w zeszłym roku nie miał problemów z pieczątką a w tym nie podbił z braku homologacji. A tak naprawdę to tłumaczył się zaostrzonymi kontrolami na stacjach diagnostycznych.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: kylon »

ARB nie posiada homologacji europejskiej. Są sprzedawcy którzy robią swoje homologacje TUV ale obeznoe na ARB nie znam żadnego.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: Rokfor32 »

TUV to nie homologacja, tylko certyfikat ichniejszej organizacji. Acz, powszechnie honorowany, w rozumieniu jako pełnoprawny zamiennik oryginału, i to nie tylko na obszarze D.

Homologacja to szerszy temat, i (w tym wypadku) pomylenie pojęć. Homologowany jest zawsze cały pojazd. Nie jego kawałki. W związku z czym nie ma prawa - i nie istnieje żaden "homologowany" dodatek zastępujący detal fabryczny. Jak już - to producenci dodatku (zwykle zamiennika danej części) podają homologację producenta - a sami podpierają się zgodnością typu. To nie jest to samo. Homologowane mogą być jedynie akcesoria uniwersalne, mogące istnieć niezależnie od danego auta. Dajmy na to boxy dachowe, czy reflektory dodatkowe uniwersalne. Zderzaków to nijak nie dotyczy, bo uniwersalne nie są.

Inaczej mówiąc - dosłowne rozumienie przepisów, które mają wejść w życie u nas oznacza - że auto ma być w kompletacji fabrycznej - albo doposażone w osprzęt przewidziany fabrycznie (czyli objęty homologacją wozu w momencie dopuszczenia do sprzedaży, jak fabryczne grile na rynek skandynawski).

Nie ma czegoś takiego jak "homologacja zderzaka" w rozumieniu przepisów UE. Nie ma - i nigdy nie istniało. Nie da sie przeprowadzić procedury homologacyjnej zderzaka bez auta :wink: A jako część auta musi być homologowane jako całość - czyli przez producenta auta. Co jest zupełnie bez sensu, w przypadku tego typu akcesoriów, bo producent auta ma gdzieś produkty konkurencji :wink: .

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: NOWE BADANIA TECHNICZNE OD 2018

Post autor: kylon »

No skoro tak mówisz to trzeba zweryfikować wszelkie zakupy dla służb, dla pojazdów specjalnych itp.
Muszę też powiadomić wszelkie firmy z którymi od lat w tym zakresie współpracuję że jednak jest dupa :mrgreen:

ODPOWIEDZ