automat w terenie, jak używać

Moderator: luk4s7

agentmarek
Posty: 8
Rejestracja: 28 sie 2014, 01:14

automat w terenie, jak używać

Post autor: agentmarek »

Znalazłem manual do mojej wersji, ale tam na tema skrzyni biegów jest jedna strona.
O co chodzi. Czy pozycja 3, 2, L służą wyłącznie do hamowania silnikiem czy też do jazdy w trudnym terenie?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2513
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: automat w terenie, jak używać

Post autor: kpeugeot »

rreduktor na L4

a skrzynie na L - w błocie i cieżkim terenie

na D kiedy polna dróżka badź szutry

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: automat w terenie, jak używać

Post autor: jezus »

kpeugeot pisze:rreduktor na L4

a skrzynie na L - w błocie i cieżkim terenie

na D kiedy polna dróżka badź szutry
Na L pod górkę by przypadkiem w trakcie bieg się nie zmienił i pary pod maską zabrakła... :mrgreen:
W każdym innym przypadku D...i ogień ..a skrzynia sama bieg dobierze.

PS...z górki wiadomo że na L by hamulce oszczędzić.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: automat w terenie, jak używać

Post autor: waldek_BB »

instrukcja doradza by jeździć na D celem lepszego chłodzenia skrzyni,
w terenie dużo częściej używam "ruszania z dwójki" niż zblokowanej pozycji L (ale też w hardkor disco się nie pcham)
L się bardzo przydaje do ostrych zjazdów

przynajmniej w j9

ODPOWIEDZ