Strona 3 z 3

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 30 wrz 2014, 08:27
autor: TomekW
dziękuję kolegom za opinie.
trochę jaśniej w tym tunelu pt. oznaczenia wersji :-)
HZJ, HDJ, LJ, BJ to dla początkującego niezła zagadka jest...
upatrzyłem w necie coś (HZJ76) co spodobało mi się od razu (na stronie wyprawa4x4.pl)
może kolega kylon mnie nie wyrzuci :-) za zawracanie gitary

pozdrawiam,
Tomek

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 30 wrz 2014, 12:49
autor: Rokfor32
Domyślam się, że już rozkminiłeś, że początkowe litery to oznaczenie silnika :wink: J - to land cruiser, następna literka to model (7, 8, 10, 20 - jeżeli mowa o ciężkich lc), a kolejne to wersja nadwozia (w przypadku J100 model 105 to również inne podwozie, natomiast w serii 7 kolejne cyfry (od 0 do 9) to wersje długościowe).

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 30 wrz 2014, 17:37
autor: MariuszS
Rokfor32 pisze: ...z klekotów to na tamtejsze warunki bym wybrał 1HD - czyli z bezpośrednim wtryskiem.
A to mnie zaciekawiło, w czym tkwi przewaga bezpośredniego wtrysku na mrozie?
Czy tylko w trakcie rozruchu?

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 30 wrz 2014, 19:50
autor: waldek_BB
przy bezpośrednim wtrysku nie było świec żarowych - kiedyś taką temprą na ropę powoziłem

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 30 wrz 2014, 19:58
autor: Rokfor32
Ma dużo łatwiejszy rozruch. Widać to nawet w "normalnych" temperaturach - taki 1HD-FT czy 12H-T nawet na lekkim mrozie nie bardzo odpala jeszcze podgrzewanie dolotu (bo świec żarowych nie maja wogule). Silnik z komorą wirową w głowicy (jak 1HZ, czy 2L-T) bez świec latem nie chce odpalić.

Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają też niższy stopień sprężania, co również przekłada się na łatwość kręcenia rozrusznika. Sa też daleko bardziej odporne na przegrzania, bo głowica ma prostsza budowę, a przede wszystkim jest równomiernie obciążona cieplnie (komora wirowa powoduje silne miejscowe ogrzanie). Ma to znaczenie, jak z silnika przez dłuższy czas trza wycisnąć pełny potencjał.

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 04 paź 2014, 17:06
autor: TomekW
a takie pytanie, może trochę z kosmosu:
czy gdzieś na świecie można kupić nową LC76 z dieslem 4,5 V8 i kierownicą po lewej stronie?
w Emiratach mają kierownicę po dobrej stronie ale silnik tylko 4,2
w Australii jest silnik ale ta kierownica :-(
ew. czy przekładka RHD na LHD jest możliwa i warta zachodu?

------------------------------------
poczytałem i chyba odpowiem sam sobie:
1. nie ma dostępnej wersji 4,5 V8 LHD
2. przekładkaRHD na LHD - nie wiem wciąż
3. jest opcja nr. 3 - uturbienie 1HZ zestawem np. od Hannibala

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 04 paź 2014, 17:32
autor: MariuszS
TomekW pisze: 2. przekładkaRHD na LHD - nie wiem wciąż
Kiedyś (może 2-3 lata temu) kolega @Pyrka (chyba) podawał tu, na forum, link do firmy japońskiej, która sprzedaje gotowe fabryczne zestawy do takiej przekładki. Nie pamiętam teraz żadnego słowa kluczowego...
Bo rozumiem, że skoro auto nówka, to nie chciałbyś robić garażowo-dziuplowej przekładki. :mrgreen:

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 04 paź 2014, 17:45
autor: TomekW
Druciarstwu mówię nie ;-)
Zwłaszcza w wozie, który ma mnie zawieźć daleko. I przywieźć do domu

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 04 paź 2014, 17:57
autor: kylon
Przekładka nie jest prosta. Silnik koliduje z przekładnią i takie tam ale Kazio da radę.

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 04 paź 2014, 17:59
autor: TomekW
@Kylon, byłem u Ciebie wczoraj ale Cię nie było :-)
z tym V8, przekładką to gdybanie trochę
bo jeśli 4,2 V6 ma dynamikę porównywalną z defenderem to mi to w zupełności wystarczy

Re: Jaki land cruiser na wyprawy

: 04 paź 2014, 18:24
autor: kylon
Mogło tak być. Od wczoraj siedzę nad jeziorkiem w lesie :wink: - dla odpoczynku i zdrowotności.