Jaki land cruiser na wyprawy
Moderator: luk4s7
Jaki land cruiser na wyprawy
Hey, w tej chwili mam Disco 2 (2002) rok, byl on zawsze uzywany do jakis wypraw mniejszych lub srednich, nic wielkiego narazie, no i stanalem przed dylematem - czy inwestowac w porzadne wszystko do Disco 2, czy zamienic na toyote (ktora jest i zawsze byla mi blizsza). Disco 2 nie jest super autem na wyprawy - glownie ze wzgledu na mase elektroniki i komfortu trudne zawieszenie i mala dostepnosc czesci w srodku niczego
No i teraz jak juz jest toyota, i juz wiemy ze land cruiser, to teraz pytanie:
70 series z roku 1995-2002 czy z podobnych lat LC100.
Wlasciwie duzo bardziej sklonny jestem do 70series, na przyklad troopcarrier - ale nie bardzo wiem dlaczego. Jak to jest z budowa i naprawia itp ? przypuszczam ze siedemdziesiatka jest duzo prostsza w budowie prawda ? Swoja droga siedemdziesiatki maja bardzo duze przebiegi - ale czy to problem ?
No i teraz jak juz jest toyota, i juz wiemy ze land cruiser, to teraz pytanie:
70 series z roku 1995-2002 czy z podobnych lat LC100.
Wlasciwie duzo bardziej sklonny jestem do 70series, na przyklad troopcarrier - ale nie bardzo wiem dlaczego. Jak to jest z budowa i naprawia itp ? przypuszczam ze siedemdziesiatka jest duzo prostsza w budowie prawda ? Swoja droga siedemdziesiatki maja bardzo duze przebiegi - ale czy to problem ?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
nie ma 70 z lat 1995 do 2002
w ile osób podróżujesz?
jakie kierunki podrózy cię interesują?
czego oczekujesz od auta - ma cię tylko wieźć czy też być od razu całym twoim domem a może chcesz spać w namiocie?
i jaki masz przeznaczony budżet na zakup auta?
w ile osób podróżujesz?
jakie kierunki podrózy cię interesują?
czego oczekujesz od auta - ma cię tylko wieźć czy też być od razu całym twoim domem a może chcesz spać w namiocie?
i jaki masz przeznaczony budżet na zakup auta?
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
1. Wikipedia podpowiada ze 70 Series:
Production 1984–present
pewnie powinno byc 79 series ktora zawiera sie w 70
2. w dwie osoby
3. Tylko po Australii
4. Oczekuje od auta abym mogl przejechac przez pustynie 4000 km, i aby dzialalo, abym mogl miec prawie wszystkie czesci ze soba, abym nie musial wozic ze soba calego wozka serwisowego toyoty
5. Auto bedzie moim domem, aczkolwiek mam namiot na dach, wiec jesli chodzi o spanie, to wlasnie tam.
6. Budzet malo wazny, chcialem zamiec za jakas doplata D2 na starszego LC, ale jestem gotowy tez troche doplacic
ot taki moglby byc http://www.gumtree.com.au/s-ad/logan-ce ... 1054360522
Generalnie szukam odpowiedzi dlaczego nie kupiwac LC80 czy LC100... w sumie moze defendera ?
Production 1984–present
pewnie powinno byc 79 series ktora zawiera sie w 70
2. w dwie osoby
3. Tylko po Australii
4. Oczekuje od auta abym mogl przejechac przez pustynie 4000 km, i aby dzialalo, abym mogl miec prawie wszystkie czesci ze soba, abym nie musial wozic ze soba calego wozka serwisowego toyoty
5. Auto bedzie moim domem, aczkolwiek mam namiot na dach, wiec jesli chodzi o spanie, to wlasnie tam.
6. Budzet malo wazny, chcialem zamiec za jakas doplata D2 na starszego LC, ale jestem gotowy tez troche doplacic
ot taki moglby byc http://www.gumtree.com.au/s-ad/logan-ce ... 1054360522
Generalnie szukam odpowiedzi dlaczego nie kupiwac LC80 czy LC100... w sumie moze defendera ?
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
w tej cenie i w AUS ja bym celował w HZJ105 (w wyszukiwarce możesz wpisać tez HZJ105R - tak to się nazywa na ich rynku) - dużo wygodniej i jest ich tam naprawdę dużo (np. na Fraser Island 90% aut to ten właśnie model)
jedyna przewaga HZJ78 to możliwość zabudowy w środku auta - coś a la camper
jedyna przewaga HZJ78 to możliwość zabudowy w środku auta - coś a la camper
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
to co pokazałeś wygląda na strasznie spałachane
pomyśl o imporcie auta z japoni
no u siebie to masz duży wybór, nie jeździłem w australi nie znam specyfiki terenu ale faktycznie 105 jest chyba najciekawszą opcją jeśli chodzi o wygodę
jeśli chodzi o bez awaryjność to hzj78 będzie fajniejszy
tam u ciebie to może nowa lj70 w wersji krótkiej występuje w europie na razie nie
pomyśl o imporcie auta z japoni
no u siebie to masz duży wybór, nie jeździłem w australi nie znam specyfiki terenu ale faktycznie 105 jest chyba najciekawszą opcją jeśli chodzi o wygodę
jeśli chodzi o bez awaryjność to hzj78 będzie fajniejszy
tam u ciebie to może nowa lj70 w wersji krótkiej występuje w europie na razie nie
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
co da awaryjności to bym się spierał - moim zdaniem jest identyczna
różnica między tymi modelami to głównie buda
różnica między tymi modelami to głównie buda
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Wiem ze to co pokazalem wyglada strasznie, ale to tez moj plan.
Nie chce kupic auta mega wypicowanego, poniewaz chce sam wymienic wiekszosc rzeczy w nim. GLownie po to aby poznac auto przed wyjazdem gdzies dalej, umiec zrobic wszystko i byc pewnym ze wszystko co powinno byc wymienione - jest wymienione na dobrej jakosci czesci.
Import auta z Japni jest bez sensu - po pierwsze legalnie nie mozna, po drugie jest tu tyle aut ze nie ma sensu.
hzj105 jest fajne - wygodne itp, i pewnie gdybym bral na jazde codzienna + troche offroad to bym o nim pomyslal - ale wydaje mi sie ze jak na daleka wyprawe to jest zbyt skomplikowany i awaryjny.
Tak, fraser island 50% aut to ten model, ale tam masz co chwile jakis samochod - wybranie sie samemu w srodek australii przez pustynie - to inna sprawa, naprawde samochod musi byc pewny - nie chcialbym spedzic paru tygodni w oczekiwaniu na pomoc wezwana przez telefon satelitarny (jak bedzie zasieg) bedac 1000 km od drogi asfaltowej oczywiscie - taka wyprawa to raczej tylko w dwojke+ ale jednak - potrzebujea auto ktore bylbym w stanie sam zbudowac od nowa
No i wlasnie dlatego sie zastanawiam
Opcja krotka jest bez sensu tutaj, szczegolnie ze duzo mniej sie w to zmiesci, a zabranie ze soba 200 litrow benzyny + 200 litrow wody + 400kg czesci zamiennych - dosc duzo zajmuje.
naprawde HZJ78 rozni sie tylko tym, myslalem ze ma protsza budowe, ma mniej bajerow ktore moga sie zepsuc i miec problem itp ? no bo jesli tak to rzeczywisice zaczne szukac czegos z lat 90-95 albo rzeczywiscie defendera z silnikiem disla bez komputera
prawda jest tez taka ze tutaj HZJ78 sa duzo drozsze od tego samego rocznika 105 (powiedzmy 50%) - ciekawe dlaczego.
http://www.gumtree.com.au/s-ad/underwoo ... 1042477230
apropo, konkurent: http://www.carsales.com.au/private/deta ... =2&sdmvc=1
Nie chce kupic auta mega wypicowanego, poniewaz chce sam wymienic wiekszosc rzeczy w nim. GLownie po to aby poznac auto przed wyjazdem gdzies dalej, umiec zrobic wszystko i byc pewnym ze wszystko co powinno byc wymienione - jest wymienione na dobrej jakosci czesci.
Import auta z Japni jest bez sensu - po pierwsze legalnie nie mozna, po drugie jest tu tyle aut ze nie ma sensu.
hzj105 jest fajne - wygodne itp, i pewnie gdybym bral na jazde codzienna + troche offroad to bym o nim pomyslal - ale wydaje mi sie ze jak na daleka wyprawe to jest zbyt skomplikowany i awaryjny.
Tak, fraser island 50% aut to ten model, ale tam masz co chwile jakis samochod - wybranie sie samemu w srodek australii przez pustynie - to inna sprawa, naprawde samochod musi byc pewny - nie chcialbym spedzic paru tygodni w oczekiwaniu na pomoc wezwana przez telefon satelitarny (jak bedzie zasieg) bedac 1000 km od drogi asfaltowej oczywiscie - taka wyprawa to raczej tylko w dwojke+ ale jednak - potrzebujea auto ktore bylbym w stanie sam zbudowac od nowa
No i wlasnie dlatego sie zastanawiam
Opcja krotka jest bez sensu tutaj, szczegolnie ze duzo mniej sie w to zmiesci, a zabranie ze soba 200 litrow benzyny + 200 litrow wody + 400kg czesci zamiennych - dosc duzo zajmuje.
naprawde HZJ78 rozni sie tylko tym, myslalem ze ma protsza budowe, ma mniej bajerow ktore moga sie zepsuc i miec problem itp ? no bo jesli tak to rzeczywisice zaczne szukac czegos z lat 90-95 albo rzeczywiscie defendera z silnikiem disla bez komputera
prawda jest tez taka ze tutaj HZJ78 sa duzo drozsze od tego samego rocznika 105 (powiedzmy 50%) - ciekawe dlaczego.
http://www.gumtree.com.au/s-ad/underwoo ... 1042477230
apropo, konkurent: http://www.carsales.com.au/private/deta ... =2&sdmvc=1
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
standardowa 105'tka jest naprawdę bardzo uboga - szyby na korbki, elektronika ograniczona do minimum, mosty z przodu (ze sprzęgiełkami) i z tyłu (w lepszej wersji blokada tylnego i przedniego mostu).
są też wersje bardziej cywilne gdzie napęd jest permamentny 4x4 z możliwością blokowania centralnego mechanizmu różnicowego przyciskiem w kabinie - i w tej wersji faktycznie widzę możliwość większej awaryjności w stosunku do HZJ78
w sumie to w poprzednim poście trochę uprościłem sprawę różnic tych modeli - jest jeszcze jedna dodatkowa - 78'mka ma z tyłu resory - 105'tka jest na sprężynach z przodu i z tyłu.
a co do różnic w cenach - tu chyba nie ma żadnych:
- http://www.gumtree.com.au/s-ad/hampton- ... 1054902792" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.gumtree.com.au/s-ad/strathal ... 1049260195" onclick="window.open(this.href);return false;
są też wersje bardziej cywilne gdzie napęd jest permamentny 4x4 z możliwością blokowania centralnego mechanizmu różnicowego przyciskiem w kabinie - i w tej wersji faktycznie widzę możliwość większej awaryjności w stosunku do HZJ78
w sumie to w poprzednim poście trochę uprościłem sprawę różnic tych modeli - jest jeszcze jedna dodatkowa - 78'mka ma z tyłu resory - 105'tka jest na sprężynach z przodu i z tyłu.
a co do różnic w cenach - tu chyba nie ma żadnych:
- http://www.gumtree.com.au/s-ad/hampton- ... 1054902792" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.gumtree.com.au/s-ad/strathal ... 1049260195" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
No oprocz tego ze pewnie pierwszy ma 400 000 przebiegu a drugi 218 000 7x series naprawde maja tutaj wielkie przebiegi, spotkalem auta z przebiegami 700-800k
no ale warto sie zastanowic zatem nad ta 105 bardziej, chociaz i tak najlepiej na trase przydaloby sie przerobic to na dwumiejscowke bede patrzyl, generalnie to plan na nastepne pare miesiecy na szukanie i sie zastanawianie, ale na najblizsza jesien chcialbym sie wybrac na srodek australii, wiec fajnie by bylo juz zaczac myslec oprocz o sprzecie ktory trzeba wziac - o sprzecie ktorym trzeba pojechac
no ale warto sie zastanowic zatem nad ta 105 bardziej, chociaz i tak najlepiej na trase przydaloby sie przerobic to na dwumiejscowke bede patrzyl, generalnie to plan na nastepne pare miesiecy na szukanie i sie zastanawianie, ale na najblizsza jesien chcialbym sie wybrac na srodek australii, wiec fajnie by bylo juz zaczac myslec oprocz o sprzecie ktory trzeba wziac - o sprzecie ktorym trzeba pojechac
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
jasne - moglbym moim disco, ale troche sie go boje, nie wiem, mam doswiadczania z naprawami toyoty i genenralnie w toyce jest to jakos logicznie wszystko - w LR jest po fordowsku i badziewnie.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
a czemu nie chcesz wziąć auta z wypożyczalni n dwa dni i sobie nim wyjechać i sprawdzić czy ci pasuje/
na pewno oba modele sa bez problemu dostępne
sprawdź też czy ceny wyposażenia offroad są podobne bo to tez nie mały koszt
na pewno oba modele sa bez problemu dostępne
sprawdź też czy ceny wyposażenia offroad są podobne bo to tez nie mały koszt
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
@Kpeugeog -> bo to nie chodzi ani troche o wygode jezdzenia czy cokolwiek co mozna sprawdzic w ciagu 2 dni -> to chodzi o niezawodnosc i prostote w budowie co sie moge dowiedziec po dwoch dniach na aucie z wypozyczalni to chyba tylko jak sie trzyma na zakretach i jak dobrze wspomaganie chodzi... do reszty potrzeba doswiadczenia - ktore znajde tutaj na forum
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
nie jestem mechanikiem z wykształcenia ale humanistą tez nie
ja swoje auta naprawiam sam
lj7 series - jest fajne i proste w naprawie oprócz kilku elementów to większość naprawisz kompletem kluczy ii młotkiem
to samo tyczy się hiluxa na dwóch sztywnych mostach
zresztą mechanicznie to to samo
resor w tyłu w hzj - to rozwiązanie właśnie pod ciężar i niezawodność
silnika 4,2 nie znam dobrze bo u mnie 2,4 króluje ale z tego co wiem to także bardzo prosty silnik niestety też ciężki
jak chcesz sam naprawiać bierz hzj
i szukaj jednak nie styranej i tak będziesz miał przy niej zawsze coś do roboty i się szybko nauczysz
to bardzo wdzięczne auto
ja swoje auta naprawiam sam
lj7 series - jest fajne i proste w naprawie oprócz kilku elementów to większość naprawisz kompletem kluczy ii młotkiem
to samo tyczy się hiluxa na dwóch sztywnych mostach
zresztą mechanicznie to to samo
resor w tyłu w hzj - to rozwiązanie właśnie pod ciężar i niezawodność
silnika 4,2 nie znam dobrze bo u mnie 2,4 króluje ale z tego co wiem to także bardzo prosty silnik niestety też ciężki
jak chcesz sam naprawiać bierz hzj
i szukaj jednak nie styranej i tak będziesz miał przy niej zawsze coś do roboty i się szybko nauczysz
to bardzo wdzięczne auto
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Dzieki kpeugeot - duzo pomocy w twoich postach.
Generalnie auta tutaj nie sa jakies mega styrane, trudno znaelzc wypadkowy egzeplarz, po po prostu nie oplaca sie tutaj naprawiac mocno uszkodzonych aut.
kupowalem tu juz 3 auta, i jestem mega pod wrazeniem mechaniki, moj lexus 2003 rocznik do samego konca byl serwisowany w lexusie i wszystko mial wymieniane - i nie mial ani jednej stluczki swoja droga stluczki tutaj sie tez duzo rzadziej zdarzaja (ostanio przebudowywali jedno rondo ze wzgledu na bardzo duza ilosc stluczek - 11 rocznie ;P) wiec tez auta sa inne.
Tak samo, jesli chodzi o przeglady, o wymiany oleju, wymiany klockow itp, 80% wlascicieli robi to zgodnie z zaleceniami u mechanikow, u prawie kazdego mechanika dostaniesz naklejke z data nastepnego 'przegladu' i ludzie to robia.
poza tym - dzieki pogodzie - jest duzo mniej rdzy - oczywiscie zdarza sie na autach terenowych ze wzgledu na jezdzenie po plazy, ale na osobowkach chyba nigdy nie widzialem rdzy
Kiedys jak pojechalem moim disco po plazy, to moj kolega chyba cztery razy powtarzal: na plazy jest mnostwo soli, po przejechaniu po plazy koniecznie trzeba umyc caly spod auta bo bedzie rdzewial oczywisice umylem - ale wytlumaczylem mu tez ze u nas w europie jezdzi sie po soli przez pol roku i nikt nie robi z tego wielkiego wow
Generalnie auta tutaj nie sa jakies mega styrane, trudno znaelzc wypadkowy egzeplarz, po po prostu nie oplaca sie tutaj naprawiac mocno uszkodzonych aut.
kupowalem tu juz 3 auta, i jestem mega pod wrazeniem mechaniki, moj lexus 2003 rocznik do samego konca byl serwisowany w lexusie i wszystko mial wymieniane - i nie mial ani jednej stluczki swoja droga stluczki tutaj sie tez duzo rzadziej zdarzaja (ostanio przebudowywali jedno rondo ze wzgledu na bardzo duza ilosc stluczek - 11 rocznie ;P) wiec tez auta sa inne.
Tak samo, jesli chodzi o przeglady, o wymiany oleju, wymiany klockow itp, 80% wlascicieli robi to zgodnie z zaleceniami u mechanikow, u prawie kazdego mechanika dostaniesz naklejke z data nastepnego 'przegladu' i ludzie to robia.
poza tym - dzieki pogodzie - jest duzo mniej rdzy - oczywiscie zdarza sie na autach terenowych ze wzgledu na jezdzenie po plazy, ale na osobowkach chyba nigdy nie widzialem rdzy
Kiedys jak pojechalem moim disco po plazy, to moj kolega chyba cztery razy powtarzal: na plazy jest mnostwo soli, po przejechaniu po plazy koniecznie trzeba umyc caly spod auta bo bedzie rdzewial oczywisice umylem - ale wytlumaczylem mu tez ze u nas w europie jezdzi sie po soli przez pol roku i nikt nie robi z tego wielkiego wow
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Swoja droga, sa jakies roczniki ktore trzeba unikac albo w ktore lepiej celowac ?
mi nie przeszkadza nawet jak auto bedzie z lat 80 jedyne co potrzebuje w aucie to
1. niezawodnosc
2. klimatyzcacje
wszystko inne moze byc na korbke, moge siedizec na desce, nie miec poduszek itp
mi nie przeszkadza nawet jak auto bedzie z lat 80 jedyne co potrzebuje w aucie to
1. niezawodnosc
2. klimatyzcacje
wszystko inne moze byc na korbke, moge siedizec na desce, nie miec poduszek itp