Jaki land cruiser na wyprawy
Moderator: luk4s7
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
dziękuję kolegom za opinie.
trochę jaśniej w tym tunelu pt. oznaczenia wersji
HZJ, HDJ, LJ, BJ to dla początkującego niezła zagadka jest...
upatrzyłem w necie coś (HZJ76) co spodobało mi się od razu (na stronie wyprawa4x4.pl)
może kolega kylon mnie nie wyrzuci za zawracanie gitary
pozdrawiam,
Tomek
trochę jaśniej w tym tunelu pt. oznaczenia wersji
HZJ, HDJ, LJ, BJ to dla początkującego niezła zagadka jest...
upatrzyłem w necie coś (HZJ76) co spodobało mi się od razu (na stronie wyprawa4x4.pl)
może kolega kylon mnie nie wyrzuci za zawracanie gitary
pozdrawiam,
Tomek
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Domyślam się, że już rozkminiłeś, że początkowe litery to oznaczenie silnika J - to land cruiser, następna literka to model (7, 8, 10, 20 - jeżeli mowa o ciężkich lc), a kolejne to wersja nadwozia (w przypadku J100 model 105 to również inne podwozie, natomiast w serii 7 kolejne cyfry (od 0 do 9) to wersje długościowe).
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
A to mnie zaciekawiło, w czym tkwi przewaga bezpośredniego wtrysku na mrozie?Rokfor32 pisze: ...z klekotów to na tamtejsze warunki bym wybrał 1HD - czyli z bezpośrednim wtryskiem.
Czy tylko w trakcie rozruchu?
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
przy bezpośrednim wtrysku nie było świec żarowych - kiedyś taką temprą na ropę powoziłem
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Ma dużo łatwiejszy rozruch. Widać to nawet w "normalnych" temperaturach - taki 1HD-FT czy 12H-T nawet na lekkim mrozie nie bardzo odpala jeszcze podgrzewanie dolotu (bo świec żarowych nie maja wogule). Silnik z komorą wirową w głowicy (jak 1HZ, czy 2L-T) bez świec latem nie chce odpalić.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają też niższy stopień sprężania, co również przekłada się na łatwość kręcenia rozrusznika. Sa też daleko bardziej odporne na przegrzania, bo głowica ma prostsza budowę, a przede wszystkim jest równomiernie obciążona cieplnie (komora wirowa powoduje silne miejscowe ogrzanie). Ma to znaczenie, jak z silnika przez dłuższy czas trza wycisnąć pełny potencjał.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają też niższy stopień sprężania, co również przekłada się na łatwość kręcenia rozrusznika. Sa też daleko bardziej odporne na przegrzania, bo głowica ma prostsza budowę, a przede wszystkim jest równomiernie obciążona cieplnie (komora wirowa powoduje silne miejscowe ogrzanie). Ma to znaczenie, jak z silnika przez dłuższy czas trza wycisnąć pełny potencjał.
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
a takie pytanie, może trochę z kosmosu:
czy gdzieś na świecie można kupić nową LC76 z dieslem 4,5 V8 i kierownicą po lewej stronie?
w Emiratach mają kierownicę po dobrej stronie ale silnik tylko 4,2
w Australii jest silnik ale ta kierownica
ew. czy przekładka RHD na LHD jest możliwa i warta zachodu?
------------------------------------
poczytałem i chyba odpowiem sam sobie:
1. nie ma dostępnej wersji 4,5 V8 LHD
2. przekładkaRHD na LHD - nie wiem wciąż
3. jest opcja nr. 3 - uturbienie 1HZ zestawem np. od Hannibala
czy gdzieś na świecie można kupić nową LC76 z dieslem 4,5 V8 i kierownicą po lewej stronie?
w Emiratach mają kierownicę po dobrej stronie ale silnik tylko 4,2
w Australii jest silnik ale ta kierownica
ew. czy przekładka RHD na LHD jest możliwa i warta zachodu?
------------------------------------
poczytałem i chyba odpowiem sam sobie:
1. nie ma dostępnej wersji 4,5 V8 LHD
2. przekładkaRHD na LHD - nie wiem wciąż
3. jest opcja nr. 3 - uturbienie 1HZ zestawem np. od Hannibala
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Kiedyś (może 2-3 lata temu) kolega @Pyrka (chyba) podawał tu, na forum, link do firmy japońskiej, która sprzedaje gotowe fabryczne zestawy do takiej przekładki. Nie pamiętam teraz żadnego słowa kluczowego...TomekW pisze: 2. przekładkaRHD na LHD - nie wiem wciąż
Bo rozumiem, że skoro auto nówka, to nie chciałbyś robić garażowo-dziuplowej przekładki.
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Druciarstwu mówię nie
Zwłaszcza w wozie, który ma mnie zawieźć daleko. I przywieźć do domu
Zwłaszcza w wozie, który ma mnie zawieźć daleko. I przywieźć do domu
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Przekładka nie jest prosta. Silnik koliduje z przekładnią i takie tam ale Kazio da radę.
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
@Kylon, byłem u Ciebie wczoraj ale Cię nie było
z tym V8, przekładką to gdybanie trochę
bo jeśli 4,2 V6 ma dynamikę porównywalną z defenderem to mi to w zupełności wystarczy
z tym V8, przekładką to gdybanie trochę
bo jeśli 4,2 V6 ma dynamikę porównywalną z defenderem to mi to w zupełności wystarczy
Re: Jaki land cruiser na wyprawy
Mogło tak być. Od wczoraj siedzę nad jeziorkiem w lesie - dla odpoczynku i zdrowotności.