Szybka silnikowa zgadywanka, bo nie ogarniam Pewnie kluczowe sa te napisy d-turbo,turbo-d,EFI diesel.
Ktory jest który ? 2lt, 2lte, 2lt2
1. ???
2. ??
3. ??
Jak odroznic silniki 2lt ?
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Jak odroznic silniki 2lt ?
1) 2LT
2) 2LTII EFI
3) 2LTII EFI
2) 2LTII EFI
3) 2LTII EFI
Re: Jak odroznic silniki 2lt ?
Rozumiem ze w lj7 przed 90 rokiem byl 2lt.
Po 90 roku w lj7 byl 2lt II EFI.
Natomiast gdzie byl 2lte ??
Mam na mysli glownie j7 i 4runner. Niech mi ktos wytlumaczy gdzie jaki 2l-*** siedzi. Widzialem juz rozne wersje mocowe. 86,90 i cos kolo 100KM w dieslach 2.4.
Po 90 roku w lj7 byl 2lt II EFI.
Natomiast gdzie byl 2lte ??
Mam na mysli glownie j7 i 4runner. Niech mi ktos wytlumaczy gdzie jaki 2l-*** siedzi. Widzialem juz rozne wersje mocowe. 86,90 i cos kolo 100KM w dieslach 2.4.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Jak odroznic silniki 2lt ?
Ogólnie - oznaczenie silnika to 2L-T (T - turbo. Są też te auta bez turbo - wtedy silnik ma oznaczenie 2L). Ale, ponieważ gdzieś w okolicach '90 zmieniono w tym silniku rozrząd (z dźwigienek na szklanki) - to te młodsze silniki, ze szklankowym rozrządem, oznacza się symbolem II na końcu. Literka E to elektroniczny system sterowania wtryskiem - czyli to samo co efi. Takie silniki są oznaczone 2L-TE. Przy tym oznaczeniu nie używa się symbolu II - bo wersje efi szły już tylko dla tych młodszych wersji.
Generalnie - wersje aut na Europę do '96 szły z mechanicznie sterowaną pompą, bez znaczenia czy to były LC, czy 4runnery. Acz mogły się zdarzyć wyjątki - nie śledzę tego aż tak dokładnie. Elektroniczne sterowanie wtryskiem w dieslach szło natomiast od mniej więcej '90 w anglikach - a dokładniej w wersjach z rynku japońskiego (w GB chyba większość LC i 4R to nie europejskie RHD - a właśnie auta na rynek japoński)
Generalnie - wersje aut na Europę do '96 szły z mechanicznie sterowaną pompą, bez znaczenia czy to były LC, czy 4runnery. Acz mogły się zdarzyć wyjątki - nie śledzę tego aż tak dokładnie. Elektroniczne sterowanie wtryskiem w dieslach szło natomiast od mniej więcej '90 w anglikach - a dokładniej w wersjach z rynku japońskiego (w GB chyba większość LC i 4R to nie europejskie RHD - a właśnie auta na rynek japoński)
Re: Jak odroznic silniki 2lt ?
Dzieki Rokfor!
Ogolnie rozumiem teraz to teraz tak:
2L - non turbo diesel, dzwigienki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2lt- turbo diesel, dzwigienki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2ltII- turbo diesel, szklanki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2lte- turbo diesel, szklanki zaworowe, elektroniczne sterowanie wtryskiem
Europejskie LHD modele:
lj70-73,4R 86'-90' - 2lt
lj70-73,4R 90'-96' - 2ltII
Wersje japonskie RHD po 90' 4r,lj70,73,78 - 2lte
Ogolnie rozumiem teraz to teraz tak:
2L - non turbo diesel, dzwigienki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2lt- turbo diesel, dzwigienki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2ltII- turbo diesel, szklanki zaworowe, mechaniczne sterowanie wtryskiem
2lte- turbo diesel, szklanki zaworowe, elektroniczne sterowanie wtryskiem
Europejskie LHD modele:
lj70-73,4R 86'-90' - 2lt
lj70-73,4R 90'-96' - 2ltII
Wersje japonskie RHD po 90' 4r,lj70,73,78 - 2lte