Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Moderator: luk4s7

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MiPoX »

Jak już wcześniej wspominałem i pytałem o różne sugestie odnośnie silnika V6 w LC150, tak teraz przyszedł czas na decyzje. Pod koniec kwietnia będzie kilka sztuk dostępnych w Polsce modelu 2012. Nie ukrywam,że mam rezerwację na jeden egzemplarz, a w rozliczeniu oddaje mój obecnie eksploatowany egzemplarz D-4D. Oczywiście V6 również w wersji Prestige :mrgreen: Zakupowując auto późną jesienią nie miałem wyboru - był tylko diesel. Potem przyszły rozważania,kalkulowanie,za i przeciw...w sumie diesel jest ok,ale jakoś całe życie miałem benzyniaki. Taki jakiś dziwny sentyment mam do bezołowiowców,może z tego powodu,że moja praca była z nimi związana...moje hobby...nikt w rodzinie nie ma diesla...no ogólnie nie wiem,skąd taki mały wstręt do ropy :roll:
Powracając do tematu i ustaleń dealera na majówkę mam zapewnioną wycieczkę już nowym autem no i w innym kolorze. O koszta się nie boję,a reszta pozostaje bez zmian. W sumie V6 jest o około 50kg lżejszy od D-4D i ma o 40kg większą ładowność (oczywiście w Prestigu),ale to już drobiazgi. Ważne,żeby się nie pomylić na stacji paliw i z rozmachu wcisnąć ON zamiast Pb95,ale ponoć jest jakieś zabezpieczenie :mrgreen: Jak będzie się jeździło tego nie wiem,ale punkt widzenia zostaje ten sam :mrgreen:

Awatar użytkownika
jackswan
Posty: 166
Rejestracja: 01 wrz 2010, 21:07
Auto: FJC AT 10
Kontakt:

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: jackswan »

Witam,

Na pewno kolega bedzie zadowolony.
Na pewno spalanko bedzie wieksze niz w FJC ze wzgledu na kg ale i tak wolnossaczek jest oki.
Ten silniczek 1 GR-FE toyota zmodyfikowala w 2010 roku. Czekalem na niego i jestem bardzo zadowolony.
Dodatkowo gang jest czadowy - w klekotach tego nie doswiadczysz. Ja jeszcze troche dopale fabryczny wydech i zamieniam na trd.

Pozdrawiam,

Jac

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MiPoX »

Mam pewne obawy odnośnie eksploatacji. Wiadomo,że J15 4.0 jest egzotykiem w Polsce. Może w innych krajach Europy jest bardziej popularny i sprzedawany w większej ilości,więc tam możliwe,że są większe dostępy do różnych części w razie konieczności. Obawiam się,że ta V6 jest swego rodzaju rodzynkiem w gamie Toyota&Lexus,co ma więcej minusów od strony właśnie technicznej. Nie wiem jak sobie radzą serwisy,jak są zaopatrzone pod kątem V6,ale możliwe jest,że większość części mogą sprowadzać od Toyot z zagranicy :| Jedyny "odpowiednik" jaki znalazłem to Lexus RX 350 z silnikiem stricte benzynowym V6 3.5 277KM z 6-biegowym A/T dostępnym w polskiej gamie. Czy ma coś wspólnego z V6 LC150 tego nie wiem :? Trochę wybieram się po tą "zamianę" jak z łopatą na księżyc,a w kieszeni lista samych znaków zapytania odnośnie - jak powiedziałeś Jackswan - zmodyfikowanego (pewnie pod kątem nowego modelu -> 150) w '10r silnika 1 GR-FE... :|

Awatar użytkownika
Gladzio
Posty: 417
Rejestracja: 21 sie 2009, 12:14
Auto: Kiedy? by? LJ70 2LT 1992 r.
Kontakt:

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: Gladzio »

O części się nie martw dostęp pełen. Wszystkie części dostępne od ręki. W najgorszy przypadku trzeba będzie parę dni poczekać aż przyleci z JP. W brew pozorom w EU jest całkiem sporo FJC więc i zaplecze też musi być...

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: Remiołek »

MiPoX, dostępność części w ASO to jest coś co, moim zdaniem, wyróżnia in plus Toyotę. Do mojego 26-letniego "zabytka", jeśli tylko część występuje w katalogu, nie miałem żadnych kłopotów. Jeśli część trzeba było przywieść z magazynu w PL, miałem ją na drugi dzień, jeśli część przyjeżdżała z magazynu w Europie- czas oczekiwania wynosił 3 dni. Natomiast jeśli część miała przybyć z kraju Kwitnącej Wiśni, należało poczekać 2 tygodnie. I dodaj to tego jeszcze możliwość zamówienia dowolnej dostępnej części, w dowolnym miejscu świata, jeśli tylko w pobliżu masz autoryzowany serwis. Więc bez obaw.

Awatar użytkownika
jackswan
Posty: 166
Rejestracja: 01 wrz 2010, 21:07
Auto: FJC AT 10
Kontakt:

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: jackswan »

Witam,

Atakuj smialo Kolego. Nie ma problemow z czesciami w ASO a jak trzeba to max. 2 tygodnie.
Co mnie bardzo zdziwilo nawet do mojego czolgu max. 2 tygodnie oczekiwania na blachy chociaz FJC nie jest sprzedawany oficjalnie w UE.
A co do wersji silnikowej 4.0 V6 na pewno bedziesz mial mniej problemow niz z klekotem. Silniczek bardzo dobrze sobie radzi z gorszym paliwem tak ze samie plusy. Jak tylko swinka skarbonka pozwala to polecam.
Jak napisales nie jest dziwolongiem tylko 99,9% nowych nabywcow 150-ny wybiera D-4D ze wzgledu na cene ( roznica spora pomiedzy V6 ) co jest wpelni zrozumiale.
Rok temu zadalem pytanko ile Toyota sprzedala V6 to odpowiedz 1 sztuka ( ale dla banku ) tak ze latwo skalkulowac ze rynek nasz w PL to brak kolejek za ta wersja.
Tak samo bylo z V8 kiedy wszedl nowy model. Po roku TMP wycofala sprzedarz V8 w benzynce ze wzgledu na O popyt.
POLECAM :)
Tak czy inaczej bedzie na palcach bedzie mozna policzyc wlascicieli V6 w benzynie na forum ze wzgledow na $

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MiPoX »

Z wysłanej mi dzisiaj szczegółowej specyfikacji V6 zainteresowały mnie dwie pozycje:
- five Pinnacle's 7,5Jx18 alloys wheels
- five Bridgestone Dueler H/L Alenza 265/60R18 110V DOT4711 tires
O ile mi wiadomo,to Pinnacle były dostępne jako opcja,natomiast tych opon to w Polsce raczej się nie dostanie,bo wpisawszy w Google wyskakują same angielskie teksty.
Czy ktoś może mi potwierdzić słuszność tej specyfikacji,bo może dla V6 zakładają inne felgi z innymi oponami niż do D-4D... :?: :?
I co to są za opony,że ich w Polsce ni mo... :|
I co to za skrót H/L... :roll:

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MiPoX »

jackswan pisze:Ja jeszcze trochę dopalę fabryczny wydech i zamieniam na trd
Właśnie sobie oglądam stronkę TRD http://www.toyotaracing.com" onclick="window.open(this.href);return false; i natrafiłem na THE 4.0 V6 SUPERCHARGER KIT :roll:
Taka "paczka niespodzanek" daje 304HP i 334 lb/ft (ok.452Nm) ale to wszystko pewnie mierzone na benzynce amerykańskiej...91...93...nie wiadomo jakiej...nie zdziwiłbym się,jakby to było wystrojone i przemierzone na najwyższej dostępnej :wink: A do tego inne katalizatory,filtry i pozostałe innowacje które rynek US-owski wymaga już od seryjnego modelu Toyoty,a które nie zostały objęte KITem.
Także amerykańskie pomiary mogą bardzo różnić się od Europejskich.
Ja natomiast z miłą chęcią pojadę V6 do Gdowa na pomiar w V-Tech-u wnętrzności oryginalnego ECU Toyoty,a jeśli czas pozwoli to może uda mi się jeszcze przemierzyć D-4D :wink:

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MAC332 »

Poczytaj tutaj :http://www.1010tires.com/Tires/Reviews/ ... H-L+Alenza
Ja mam Dueler ale H/T i sa srednie.

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MiPoX »

To widzę,że nie za fajne oceny mają te oponki,choć praktyka może wydać się różna. W razie czego szybka zamiana na Conti4x4Contact :mrgreen:

Awatar użytkownika
Transporter
Posty: 141
Rejestracja: 09 sty 2011, 19:20
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: Transporter »

Wygląda na to że H/L jest nastawiona na autostradowy komfort z opcjonalnym zjeżdżaniem na drogi gruntowe. Opis jednego z modeli :
Dueler H/L 683


Gładka i "wyrafinowana" jazda.
Dueler H/L 683 to najbardziej luksusowa opona zbudowana z użyciem technologii Bridgestone.

Jest przeznaczona dla kierowców poruszających się po autostradach, którzy lubią styl i charakter swoich aut 4X4…ale pragną luksusu i komfortu typowego dla eleganckich limuzyn i aut wyższej klasy średniej.

Wyjątkowa technologia Bridgestone zapewnia także doskonałe zachowanie na mokrej nawierzchni przez całe życie opony.

Dueler H/L 683 to:

gładka, spokojna jazda i komfort na autostradzie;
najwyższe osiągi na mokrej i suchej nawierzchni;
wyróżniająca kierowalność na mokrej nawierzchni;
zredukowane ryzyko aquaplanningu, nawet przy częściowo zużytych oponach;
prawdziwy charakter 4X4 z agresywnym wzorem bieżnika i bokiem opony z białymi wystającymi literami.

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MiPoX »

Transporter pisze:Dueler H/L 683 to najbardziej luksusowa opona
Czyżby H/L oznaczało w wolnym tłumaczeniu HIGHWAY/LUXURY... :?: :roll:
Więc dla takiego człowieka jak ja,który większość kilometrów autem 4x4 nabija jeżdżąc w dalsze trasy naszymi (i nie tylko) ukochanymi autostradami,opona taka to jak strzał w dziesiątkę :mrgreen:

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MiPoX »

Albo zrobię doświadczenie i zamienię wszystkie na ContiCrossContact LX :mrgreen:

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MAC332 »

W takim samochodzie przy zakupie auta powinni pytac jakie kto chce opony czy na autostrade , 50/50 czy do terenu :idea:

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: Przymiarka do J15 4.0 V6 Prestige

Post autor: MiPoX »

MAC332 pisze:W takim samochodzie przy zakupie auta powinni pytac jakie kto chce opony czy na autostrade , 50/50 czy do terenu :idea:
To tak jak z jazdą próbną przed kupnem nowego auta z salonu - jedziesz z pracownikiem 10-15-20 minut i masz podjąć decyzję za grube pieniądze. Wg mnie im droższe auto tym ta jazda powinna być dłuższa - dać klientowi auto na dzień,niech zwróci za paliwo,a będzie miał szersze rozeznanie. Większość dealerów proponuje jazdę próbną ale w myślach już chce,żebyś kupił i nawet nie pojeździł 10 minut,bo przecież trzeba wypełnić ankietę jazdy próbnej :evil: Wyjątkiem z mojego doświadczenia jest Porsche Katowice,Magro Świętochłowice i Toyota B-B. We wszystkich tych przypadkach dostałem auto po południu a oddałem następnego dnia do południa z uzupełnieniem paliwa,a w Toyocie cała so i nd. Fakt,że jazda testowa nocą nie należy do najmilszych,ale ja drugiego dnia miałem urlop :mrgreen: i sobie odespałem. Jest to jakiś ukłon w stronę klienta. No wiem,że jeszcze kilkanaście lat temu "testówek" w ogóle nie było,także to i tak duuuży skok w przód.
A co do opon - w Porsche do 911 można sobie zamówić komplecik Michelinów Pilot Cup+ z całym kompletem felg za grubsze pieniądze :roll: ale można :mrgreen: To chyba jedyny wyjątek w całej Polsce :wink:

ODPOWIEDZ