wersje PL i Arabskie
Moderator: luk4s7
Re: wersje PL i Arabskie
Wersja z 4.0 benzyna jest najsprawniejsza i nie rozni sie zasadniczo od modelu J120. Podwojny bak jest zintegrowany i niema mozliwosci przelaczania sie z jednego tanku na drugi, jak jest np. w J100.
TRJ120 ma silnik 2,7 w benzynie i jest calkiem zwawym i sprawnym samochodem terenowym. Wystepuje tez czesciej z manualna skrzynia. Mialem okazje z robocza TRJ150 i nieczego tam nie brakuje. Powala natomias spalanie, bo przy ekonomicznej jezdzie pali tylko 10l. Swietne proste auto, dobrze sobie radzace w terenie.
TRJ120 ma silnik 2,7 w benzynie i jest calkiem zwawym i sprawnym samochodem terenowym. Wystepuje tez czesciej z manualna skrzynia. Mialem okazje z robocza TRJ150 i nieczego tam nie brakuje. Powala natomias spalanie, bo przy ekonomicznej jezdzie pali tylko 10l. Swietne proste auto, dobrze sobie radzace w terenie.
Re: wersje PL i Arabskie
Jerzy, a czy są tam u was GRJ15 dostępne z manualem?? W J12 z 1GR-FE, przynajmnie na początku produkcji był dostępny manual, ale takich aut na rynku praktycznie nie ma. Zastanawiam się czy w J15 już w ogólnie odpuścili tematu manuala z większym benzyniakiem.
Re: wersje PL i Arabskie
Rafi GRJ120 z manulana skrzynia widzialem, ale tylko raz. GRJ150 nie wiedzialem z manualem, ale mysle, ze taka specyfikacjajest gdzies dostepna. Np w Omanie oficjalnie nie wystepuje KDJ150, ale jak zamowisz u dilera to w ciagu miesiaca sprowadza ci taka. Podejrzewam, ze jak ktos by sie uparl to zrobiliby mu i manualna J15 z 4.0 V6
Re: wersje PL i Arabskie
GRJ120 z manualem to super sprawa, marzy mi się takie coś
Re: wersje PL i Arabskie
J150 z sil. 2,7 benzyna, oferowane poprzez firmy polskie ,ktore je nabywaja w okolicach zatoki Perskiej za okolo 170.000zl nowka sztuka - nabyl ktos z forumowiczow, sa doswiadczenia z uzytkowania?
To jest moze specialna wersja dla krajow arabskich, ale ten silnik 2,7 jest w ofercie i w USA w podstawowych modelach Toyoty.
Na Forum doczytalem, ze automat 4 biegowy, glosy, ze silnik zwawy i wystarczy, dobre spalanie, nastepni,ze slaby
ze niewystarczy 200HP.
Firma z Wielkopolski pisze w ogloszeniach, ze f. 4x4 z Warszawy moze robić przeglady/naprawy J150., a to jest
chyba f.Kylona.
Mozna juz cos powiedziec z eksploatacji, czy nie, nikt niekupil i kupuja sie D4D albo 6cyl.4l benzyny.
To jest moze specialna wersja dla krajow arabskich, ale ten silnik 2,7 jest w ofercie i w USA w podstawowych modelach Toyoty.
Na Forum doczytalem, ze automat 4 biegowy, glosy, ze silnik zwawy i wystarczy, dobre spalanie, nastepni,ze slaby
ze niewystarczy 200HP.
Firma z Wielkopolski pisze w ogloszeniach, ze f. 4x4 z Warszawy moze robić przeglady/naprawy J150., a to jest
chyba f.Kylona.
Mozna juz cos powiedziec z eksploatacji, czy nie, nikt niekupil i kupuja sie D4D albo 6cyl.4l benzyny.
Re: wersje PL i Arabskie
Nikt nic nie wie?
Cars Dubai zmienila strone firmowa, juz tam nic nie ma o serwisie, ale oferta Toyot, Mitsubishi,Nissanow z nad zatoki taka sama jak prawie 2 lata temu.
W Wwie takze oferuja LC150 Prado z sil.2,7 l, nowe, ale brak nabywcow, jak nie ma opinii.
Jak bym mial wolna kase, to by chyba najlepszym bylo by M.Pajero z sil. 3,8, duza moc, wersja i sprzedawana w Ewropie
za cena 160.000zl brutto ,tradycyjny sam. terenowy, rozlaczanie napedow mozna z napedem na tyl i 4x4.
Co sadzicie?
Cars Dubai zmienila strone firmowa, juz tam nic nie ma o serwisie, ale oferta Toyot, Mitsubishi,Nissanow z nad zatoki taka sama jak prawie 2 lata temu.
W Wwie takze oferuja LC150 Prado z sil.2,7 l, nowe, ale brak nabywcow, jak nie ma opinii.
Jak bym mial wolna kase, to by chyba najlepszym bylo by M.Pajero z sil. 3,8, duza moc, wersja i sprzedawana w Ewropie
za cena 160.000zl brutto ,tradycyjny sam. terenowy, rozlaczanie napedow mozna z napedem na tyl i 4x4.
Co sadzicie?
Re: wersje PL i Arabskie
Zaparka, może być tak, że na forum miłośników Toyoty nikt Ci Motsubishi nie bedzie polecał
Re: wersje PL i Arabskie
Pytam o LC150 2,7 i taki sam skutek jak MP.
Tu to wyglada jak na milosnikow Toyoty z rocznikow zblizonych do weteranów.
Bez urazy.
Malo jest tu informacji o nowszych LC, kończy sie na LC 120, 100 i Hilach.
Informacje fachowe podaje Kylon, bo je remontuje profesionalnie, powiedzme raczej firmowe forum jego firmy.
Jest to podobne jak w samolotach, na nowe LC stac malo ludzi, mnie takze nie, niestety.
Jak jade w interesach, to przejade w ciagu paru dni 3-4 tys.km a nie moge jechac samochodem o przebiegu
ponad 200 tys.km, bo sie ciagle cos sypie a to uz za 20 lat dzialalnosci przezylem.
Mialem Pajero 2,5 i bylo w nim wiecej miejsca niz w LC120, ale slaby silnik 100 HP i po 200 tys. przebiegu ciagle sie cos
psulo.
System 4x4 Pajera mnie odpowiadal, za sucha naped na tyl, jak bylo mokro, snieg, lod wlaczalem 4x4.
Tego Toyoty niemaja i przez to pala o 2-3 litry wiecej niez by mogli, niepragne blota, ale samochodu w ktorym bede sie dobrze czul, bedzie mial odpowiednia moc na wyprzedzanie i mozliwosc wlaczenia 4x4 jak zajdzie takowa potrzeba.
LC150 z 2,7 l silnikiem jest tak na granicy mocy, dla tego zadalem pytanie - brak konkretnej odpowiedzi, nikt nie widzial,niejechal. Pajero 3,5 by potrzebam odpowiadalo, ale ma ten silnik na wtrysku benzyny a opinie sa rozne.
To na tyle.
Tu to wyglada jak na milosnikow Toyoty z rocznikow zblizonych do weteranów.
Bez urazy.
Malo jest tu informacji o nowszych LC, kończy sie na LC 120, 100 i Hilach.
Informacje fachowe podaje Kylon, bo je remontuje profesionalnie, powiedzme raczej firmowe forum jego firmy.
Jest to podobne jak w samolotach, na nowe LC stac malo ludzi, mnie takze nie, niestety.
Jak jade w interesach, to przejade w ciagu paru dni 3-4 tys.km a nie moge jechac samochodem o przebiegu
ponad 200 tys.km, bo sie ciagle cos sypie a to uz za 20 lat dzialalnosci przezylem.
Mialem Pajero 2,5 i bylo w nim wiecej miejsca niz w LC120, ale slaby silnik 100 HP i po 200 tys. przebiegu ciagle sie cos
psulo.
System 4x4 Pajera mnie odpowiadal, za sucha naped na tyl, jak bylo mokro, snieg, lod wlaczalem 4x4.
Tego Toyoty niemaja i przez to pala o 2-3 litry wiecej niez by mogli, niepragne blota, ale samochodu w ktorym bede sie dobrze czul, bedzie mial odpowiednia moc na wyprzedzanie i mozliwosc wlaczenia 4x4 jak zajdzie takowa potrzeba.
LC150 z 2,7 l silnikiem jest tak na granicy mocy, dla tego zadalem pytanie - brak konkretnej odpowiedzi, nikt nie widzial,niejechal. Pajero 3,5 by potrzebam odpowiadalo, ale ma ten silnik na wtrysku benzyny a opinie sa rozne.
To na tyle.
Re: wersje PL i Arabskie
Na zadnej granicy mocy. Jezdzilem arabska wersja 120 z manualem z silnikiem 2,7. Na waskich oponach 225/75/17 rozpedzisz to auto do 200 km/h bez problemu. W terenie tez daje rade. Nie mialem odczucia zeby byl mulowaty. Dynamika podobna do mojej FZJ100 jaka jezdze na codzien. Mulowate sa wszytskie z silnikiem 1HZ ten 2TR-FE jaki wkladaja do prostrzych Prado to dynamit w porownaniu z "kowadlem 4.2".
Re: wersje PL i Arabskie
Ja widzisz poza posiadaniem toyot-weteranów na codzień używam właśnie Pajero, 3,2 DID. Właśnie dobijajam do 200 tys km i nikomu nigdy tego auta nie polecę. Pytasz o silnik 2,7 który w Europie nie występuje, to najtańsza wersja na USA i Arabię, tam szukaj opinii. Pierwszy raz tez słyszę żeby Mitsubishi w Europie oferowało silnik 3,8 . Zresztą nazywanie Pajero "tradycyjnym samochodem terenowym" z jego samonośnym nadwoziem i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół to raczej świadczy o braku znajomości "tradycji"
Pajero nie kupuj, jest w Polsce jeden warsztat który te auta ogarnia profesjonalnie jak Kylon Toyoty- mieści się w Bytowie na Pomorzu a nazywa e-pajero. Silnik benzynowy 3,5 GDI o którym wspominasz to także oczywiście porażka.
To na tyle
Pajero nie kupuj, jest w Polsce jeden warsztat który te auta ogarnia profesjonalnie jak Kylon Toyoty- mieści się w Bytowie na Pomorzu a nazywa e-pajero. Silnik benzynowy 3,5 GDI o którym wspominasz to także oczywiście porażka.
To na tyle
Re: wersje PL i Arabskie
a poza tym jeszcze nie słyszałem, żeby Pajero o analogicznej mocy jak Toyota paliło mniej niż Toyota, mimo super, naprawdę super skrzyni super-select
pozdrawia były użytkownik Pajero II
pozdrawia były użytkownik Pajero II
Re: wersje PL i Arabskie
Zaparka pisze: Jak jade w interesach, to przejade w ciagu paru dni 3-4 tys.km a nie moge jechac samochodem o przebiegu
ponad 200 tys.km, bo sie ciagle cos sypie a to uz za 20 lat dzialalnosci przezylem.
Zaparka pisze: Tu to wyglada jak na milosnikow Toyoty z rocznikow zblizonych do weteranów.
Bez urazy.
Malo jest tu informacji o nowszych LC,
Sprawa jest prosta - Ty nie potrzebujesz terenówki, po prostu!
Szukaj wygodnego, nowoczesnego samochodu osobowego, który pozwoli Ci komfortowo i bezstresowo przejechać potrzebne dystanse w interesach.
PS. Zjeździłem dwie sztuki Pajero w dawnych czasach, gdy jeszcze nie było mody na "terenówki".
Bardzo je sobie chwaliłem, za prostotę i oszczędność. Niestety, jak każde dopracowane auto, były bardzo wrażliwe na "grzebanie" przez "Pana Józka"....
Dopóki nikt nie wsadził "brudnych łap" do silnika, to były praktycznie bezawaryjne. Toyoty są trochę bardziej odporne
PS2. To forum, jest bardzo szerokie, i - na szczęście - mieszczą się w jego formule również "dziadkowie leśni", którzy europedalstwu i elektronice mówią twarde i zdecydowane: "NIE"
Ale, jak koniecznie chcesz poczytać o najnowszych chipach, to też tu znajdziesz...
Re: wersje PL i Arabskie
Mądrze Mariusz prawi...
Re: wersje PL i Arabskie
U Mitsubishi sil. 3,8 jest podobno rozwinieciem 3,5 i pisza, ze sa problemy.
Silnik na ON jest porazka, tam sie niepsuja wtryski a cala pompa za kolosalne pieniadze, o facecie z Bytomia czytalem, ale to mam 700km w jedna strone, Kylon w Wwiie jest blizej.
Mialem wygodny sam. osobowy, dobry, ostatni dobry silnik MB S W140 3,0TD, no ale niestety wsiadanie/wysiadanie przy mojich korzonkach, jak zlapali niebylo dobre.
Jezdzi nim POP w diecezji Warszawskiej, srebrny metalik.
Dla tego kupilem Toyote Sienne 3,5 - dobry silnik, oszczedny, mocny 266HP, pojemny samochod, wygodny.
Tylko poszukuje jak sie mnie zamortyzuje, cos ze 4x4, aby trasa w zimowych warunkach byla bezpiecniejsza.
Myslalem o 4Runerze, ostania generacja, tak sie wydaje ze zdjec, ma wyzej siedzenia.
Nawet go spotkalem w Swidniku na dwupasmowce, ale niestety z przeciwnej strony, ale ktos go tu ma.
Te poprzednie mieli podobne do Hila, koledzy baloniarze z Katowic maja a zle sie siedzi, na podlodze, to mnie nie pasuje, przy mojim 195cm wzroscie.
Moze Highlander, zobacze jak sie w nim siedzi, jak go gdzies w poblizu Lublina spotkam.
Ciekawe, ze takowy koncern jak Toyota, nie ma w ofercie diesla 6 cyl. podnego jak MB albo VW, LC150 jest samochodem z tej samej polki co Tuareg albo ML.
Silnik na ON jest porazka, tam sie niepsuja wtryski a cala pompa za kolosalne pieniadze, o facecie z Bytomia czytalem, ale to mam 700km w jedna strone, Kylon w Wwiie jest blizej.
Mialem wygodny sam. osobowy, dobry, ostatni dobry silnik MB S W140 3,0TD, no ale niestety wsiadanie/wysiadanie przy mojich korzonkach, jak zlapali niebylo dobre.
Jezdzi nim POP w diecezji Warszawskiej, srebrny metalik.
Dla tego kupilem Toyote Sienne 3,5 - dobry silnik, oszczedny, mocny 266HP, pojemny samochod, wygodny.
Tylko poszukuje jak sie mnie zamortyzuje, cos ze 4x4, aby trasa w zimowych warunkach byla bezpiecniejsza.
Myslalem o 4Runerze, ostania generacja, tak sie wydaje ze zdjec, ma wyzej siedzenia.
Nawet go spotkalem w Swidniku na dwupasmowce, ale niestety z przeciwnej strony, ale ktos go tu ma.
Te poprzednie mieli podobne do Hila, koledzy baloniarze z Katowic maja a zle sie siedzi, na podlodze, to mnie nie pasuje, przy mojim 195cm wzroscie.
Moze Highlander, zobacze jak sie w nim siedzi, jak go gdzies w poblizu Lublina spotkam.
Ciekawe, ze takowy koncern jak Toyota, nie ma w ofercie diesla 6 cyl. podnego jak MB albo VW, LC150 jest samochodem z tej samej polki co Tuareg albo ML.
Re: wersje PL i Arabskie
"Podobno" "pisza" itd... miales doswiadczenie z tym silnikiem? Znales kogos kto jezdzil? Czy moze tak sobie powtarzasz internetowe mity? 3,8 to podstawowy silnik w Pajero i jezdzi tego tak wiele, ze trudno sobie wyobrazic zeby byl to jakis feler.Zaparka pisze:U Mitsubishi sil. 3,8 jest podobno rozwinieciem 3,5 i pisza, ze sa problemy.
Zaparka pisze: ... o facecie z Bytomia czytalem, ale to mam 700km w jedna strone, Kylon w Wwiie jest blizej.
No to chyba czytales tak samo dokladnie jak o tym silniku 3.8 ... bo facet jest z Bytowa a nie z Bytomia