wersje PL i Arabskie

Moderator: luk4s7

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Jerzy23 »

Wersja z 4.0 benzyna jest najsprawniejsza i nie rozni sie zasadniczo od modelu J120. Podwojny bak jest zintegrowany i niema mozliwosci przelaczania sie z jednego tanku na drugi, jak jest np. w J100.

TRJ120 ma silnik 2,7 w benzynie i jest calkiem zwawym i sprawnym samochodem terenowym. Wystepuje tez czesciej z manualna skrzynia. Mialem okazje z robocza TRJ150 i nieczego tam nie brakuje. Powala natomias spalanie, bo przy ekonomicznej jezdzie pali tylko 10l. Swietne proste auto, dobrze sobie radzace w terenie.

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Rafi »

Jerzy, a czy są tam u was GRJ15 dostępne z manualem?? W J12 z 1GR-FE, przynajmnie na początku produkcji był dostępny manual, ale takich aut na rynku praktycznie nie ma. Zastanawiam się czy w J15 już w ogólnie odpuścili tematu manuala z większym benzyniakiem.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Jerzy23 »

Rafi GRJ120 z manulana skrzynia widzialem, ale tylko raz. GRJ150 nie wiedzialem z manualem, ale mysle, ze taka specyfikacjajest gdzies dostepna. Np w Omanie oficjalnie nie wystepuje KDJ150, ale jak zamowisz u dilera to w ciagu miesiaca sprowadza ci taka. Podejrzewam, ze jak ktos by sie uparl to zrobiliby mu i manualna J15 z 4.0 V6 :wink:

Rafi
Posty: 897
Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Auto: VZJ90, KDJ120
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Rafi »

GRJ120 z manualem to super sprawa, marzy mi się takie coś :)

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Zaparka »

J150 z sil. 2,7 benzyna, oferowane poprzez firmy polskie ,ktore je nabywaja w okolicach zatoki Perskiej za okolo 170.000zl nowka sztuka - nabyl ktos z forumowiczow, sa doswiadczenia z uzytkowania?
To jest moze specialna wersja dla krajow arabskich, ale ten silnik 2,7 jest w ofercie i w USA w podstawowych modelach Toyoty.
Na Forum doczytalem, ze automat 4 biegowy, glosy, ze silnik zwawy i wystarczy, dobre spalanie, nastepni,ze slaby
ze niewystarczy 200HP.
Firma z Wielkopolski pisze w ogloszeniach, ze f. 4x4 z Warszawy moze robić przeglady/naprawy J150., a to jest
chyba f.Kylona.
Mozna juz cos powiedziec z eksploatacji, czy nie, nikt niekupil i kupuja sie D4D albo 6cyl.4l benzyny.

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Zaparka »

Nikt nic nie wie?
Cars Dubai zmienila strone firmowa, juz tam nic nie ma o serwisie, ale oferta Toyot, Mitsubishi,Nissanow z nad zatoki taka sama jak prawie 2 lata temu.
W Wwie takze oferuja LC150 Prado z sil.2,7 l, nowe, ale brak nabywcow, jak nie ma opinii.
Jak bym mial wolna kase, to by chyba najlepszym bylo by M.Pajero z sil. 3,8, duza moc, wersja i sprzedawana w Ewropie
za cena 160.000zl brutto ,tradycyjny sam. terenowy, rozlaczanie napedow mozna z napedem na tyl i 4x4.
Co sadzicie?

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Addams »

Zaparka, może być tak, że na forum miłośników Toyoty nikt Ci Motsubishi nie bedzie polecał :mrgreen:

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Zaparka »

Pytam o LC150 2,7 i taki sam skutek jak MP.
Tu to wyglada jak na milosnikow Toyoty z rocznikow zblizonych do weteranów.
Bez urazy.
Malo jest tu informacji o nowszych LC, kończy sie na LC 120, 100 i Hilach.
Informacje fachowe podaje Kylon, bo je remontuje profesionalnie, powiedzme raczej firmowe forum jego firmy.
Jest to podobne jak w samolotach, na nowe LC stac malo ludzi, mnie takze nie, niestety.
Jak jade w interesach, to przejade w ciagu paru dni 3-4 tys.km a nie moge jechac samochodem o przebiegu
ponad 200 tys.km, bo sie ciagle cos sypie a to uz za 20 lat dzialalnosci przezylem.
Mialem Pajero 2,5 i bylo w nim wiecej miejsca niz w LC120, ale slaby silnik 100 HP i po 200 tys. przebiegu ciagle sie cos
psulo.
System 4x4 Pajera mnie odpowiadal, za sucha naped na tyl, jak bylo mokro, snieg, lod wlaczalem 4x4.
Tego Toyoty niemaja i przez to pala o 2-3 litry wiecej niez by mogli, niepragne blota, ale samochodu w ktorym bede sie dobrze czul, bedzie mial odpowiednia moc na wyprzedzanie i mozliwosc wlaczenia 4x4 jak zajdzie takowa potrzeba.
LC150 z 2,7 l silnikiem jest tak na granicy mocy, dla tego zadalem pytanie - brak konkretnej odpowiedzi, nikt nie widzial,niejechal. Pajero 3,5 by potrzebam odpowiadalo, ale ma ten silnik na wtrysku benzyny a opinie sa rozne.
To na tyle.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Jerzy23 »

Na zadnej granicy mocy. Jezdzilem arabska wersja 120 z manualem z silnikiem 2,7. Na waskich oponach 225/75/17 rozpedzisz to auto do 200 km/h bez problemu. W terenie tez daje rade. Nie mialem odczucia zeby byl mulowaty. Dynamika podobna do mojej FZJ100 jaka jezdze na codzien. Mulowate sa wszytskie z silnikiem 1HZ ten 2TR-FE jaki wkladaja do prostrzych Prado to dynamit w porownaniu z "kowadlem 4.2". :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Addams »

Ja widzisz poza posiadaniem toyot-weteranów na codzień używam właśnie Pajero, 3,2 DID. Właśnie dobijajam do 200 tys km i nikomu nigdy tego auta nie polecę. Pytasz o silnik 2,7 który w Europie nie występuje, to najtańsza wersja na USA i Arabię, tam szukaj opinii. Pierwszy raz tez słyszę żeby Mitsubishi w Europie oferowało silnik 3,8 :shock: . Zresztą nazywanie Pajero "tradycyjnym samochodem terenowym" z jego samonośnym nadwoziem i niezależnym zawieszeniem wszystkich kół to raczej świadczy o braku znajomości "tradycji" :wink:
Pajero nie kupuj, jest w Polsce jeden warsztat który te auta ogarnia profesjonalnie jak Kylon Toyoty- mieści się w Bytowie na Pomorzu a nazywa e-pajero. Silnik benzynowy 3,5 GDI o którym wspominasz to także oczywiście porażka.
To na tyle

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Kwieczor »

a poza tym jeszcze nie słyszałem, żeby Pajero o analogicznej mocy jak Toyota paliło mniej niż Toyota, mimo super, naprawdę super skrzyni super-select
pozdrawia były użytkownik Pajero II

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: MariuszS »

Zaparka pisze: Jak jade w interesach, to przejade w ciagu paru dni 3-4 tys.km a nie moge jechac samochodem o przebiegu
ponad 200 tys.km, bo sie ciagle cos sypie a to uz za 20 lat dzialalnosci przezylem.

Zaparka pisze: Tu to wyglada jak na milosnikow Toyoty z rocznikow zblizonych do weteranów.
Bez urazy.
Malo jest tu informacji o nowszych LC,


Sprawa jest prosta - Ty nie potrzebujesz terenówki, po prostu!
Szukaj wygodnego, nowoczesnego samochodu osobowego, który pozwoli Ci komfortowo i bezstresowo przejechać potrzebne dystanse w interesach.

PS. Zjeździłem dwie sztuki Pajero w dawnych czasach, gdy jeszcze nie było mody na "terenówki".
Bardzo je sobie chwaliłem, za prostotę i oszczędność. Niestety, jak każde dopracowane auto, były bardzo wrażliwe na "grzebanie" przez "Pana Józka".... :-(
Dopóki nikt nie wsadził "brudnych łap" do silnika, to były praktycznie bezawaryjne. Toyoty są trochę bardziej odporne :D

PS2. To forum, jest bardzo szerokie, i - na szczęście - mieszczą się w jego formule również "dziadkowie leśni", którzy europedalstwu i elektronice mówią twarde i zdecydowane: "NIE" ;-)
Ale, jak koniecznie chcesz poczytać o najnowszych chipach, to też tu znajdziesz... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Addams »

Mądrze Mariusz prawi...

Zaparka
Posty: 270
Rejestracja: 04 cze 2012, 19:17
Auto: Toyota Sienna
Kontakt:

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Zaparka »

U Mitsubishi sil. 3,8 jest podobno rozwinieciem 3,5 i pisza, ze sa problemy.
Silnik na ON jest porazka, tam sie niepsuja wtryski a cala pompa za kolosalne pieniadze, o facecie z Bytomia czytalem, ale to mam 700km w jedna strone, Kylon w Wwiie jest blizej.
Mialem wygodny sam. osobowy, dobry, ostatni dobry silnik MB S W140 3,0TD, no ale niestety wsiadanie/wysiadanie przy mojich korzonkach, jak zlapali niebylo dobre.
Jezdzi nim POP w diecezji Warszawskiej, srebrny metalik.
Dla tego kupilem Toyote Sienne 3,5 - dobry silnik, oszczedny, mocny 266HP, pojemny samochod, wygodny.
Tylko poszukuje jak sie mnie zamortyzuje, cos ze 4x4, aby trasa w zimowych warunkach byla bezpiecniejsza.
Myslalem o 4Runerze, ostania generacja, tak sie wydaje ze zdjec, ma wyzej siedzenia.
Nawet go spotkalem w Swidniku na dwupasmowce, ale niestety z przeciwnej strony, ale ktos go tu ma.
Te poprzednie mieli podobne do Hila, koledzy baloniarze z Katowic maja a zle sie siedzi, na podlodze, to mnie nie pasuje, przy mojim 195cm wzroscie.
Moze Highlander, zobacze jak sie w nim siedzi, jak go gdzies w poblizu Lublina spotkam.
Ciekawe, ze takowy koncern jak Toyota, nie ma w ofercie diesla 6 cyl. podnego jak MB albo VW, LC150 jest samochodem z tej samej polki co Tuareg albo ML.

Jerzy23
Posty: 843
Rejestracja: 29 sie 2009, 09:19
Auto: FZJ76

Re: wersje PL i Arabskie

Post autor: Jerzy23 »

Zaparka pisze:U Mitsubishi sil. 3,8 jest podobno rozwinieciem 3,5 i pisza, ze sa problemy.
"Podobno" "pisza" itd... miales doswiadczenie z tym silnikiem? Znales kogos kto jezdzil? Czy moze tak sobie powtarzasz internetowe mity? 3,8 to podstawowy silnik w Pajero i jezdzi tego tak wiele, ze trudno sobie wyobrazic zeby byl to jakis feler.
Zaparka pisze: ... o facecie z Bytomia czytalem, ale to mam 700km w jedna strone, Kylon w Wwiie jest blizej.

No to chyba czytales tak samo dokladnie jak o tym silniku 3.8 :lol: ... bo facet jest z Bytowa a nie z Bytomia :mrgreen:

ODPOWIEDZ