chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MAC332 »

A czy jest mozliwosc w ASO toyoty przeprogramowac kompa z 173KM na 190KM?

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MiPoX »

MAC332 pisze:A czy jest mozliwosc w ASO toyoty przeprogramowac kompa z 173KM na 190KM?
Ciężko powiedzieć...ale jeśli już to pewnie zaproponują ten chip box tylko z moich źródeł on podnosi moc z 190/420 o 28/90,ale wykresów nie widziałem,więc nie potwierdzam. Ale W Twoim przypadku czy ten box też podniesie do wartości 218 i 510 tego zabij - nie wiem. Możliwe,że te obecne 190-tki są na tym samym kompie co Twoja 173,tylko fabrycznie zakładane są z inną mapą. Z kolei te super chip boxy są gdzieś z Austrii i wywala się Japoński a wsadza Austriacki. No niby powinny być wartości 218 i 510 zarówno zamieniając ze 190 jak i ze 173,bo to tylko komputer sterujący,a jednostka co do śrubki pewnie taka sama i tu i tu. Jednak rezultat i tak trzeba zbadać na hamowni. Kupując boxa chyba nikt nie dostał wykresu z hamowni,a takowy byłby przynajmniej do wglądu potrzebny. Inaczej to kupujemy za 10tys.zł kota w worku. Jednak kto już zakupi boxa za dychę tego chyba stać podjechać i wydać 200zł na papierek i to dla własnego spokoju :lol: Z innej strony czy zamiana boxa nawet w ASO nie likwiduje gwarancji 3 letniej - to trzeba sprawdzić...
Zadzwoń do salonu i spytaj tak z ciekawości...

Kameleon

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: Kameleon »

MiPoX pisze:Osobiście z doświadczenia kilkuletniego w branży "wzmacniania" silników oraz aut wyczynowych powiem jedno - 12 lat w branży się nie zapomina :mrgreen:
MiPoX, powiedz zatem gdzie i czym się zajmowałeś, twoja wiedza i doświadczenie może nam bardzo pomocne.
Pozwoli to nam może w innym świetle czytać twoje wypowiedzi.

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MiPoX »

Przygotowanie aut do europejskich wyścigów górskich za strony elektroniki,remap komputerowy silnika,nierzadko przeprogramowywanie aktywnych dyferencjałów. Specjalizacja na komputerach sterujących Motec,Magneti Marelli,Gems,HKS. A gdzie - tam gdzie byłem potrzebny - Włochy,Austria,Niemcy,Francja. A auta - VW,Audi,Lancia,Porsche,Seat,Mitsubishi,Skoda,Honda,BMW,Mercedes. Ogólnie tam gdzie potrzeba w/w elektroniki do wyczynu. Oprócz tego również kilkanaście artykułów w prasie mojego autorstwa. To tak skromnie 8)

Awatar użytkownika
MAC332
Posty: 129
Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Auto: LC150 i co? wpl.
Kontakt:

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MAC332 »

MiPoX pisze:
MAC332 pisze:A czy jest mozliwosc w ASO toyoty przeprogramowac kompa z 173KM na 190KM?
Ciężko powiedzieć...ale jeśli już to pewnie zaproponują ten chip box tylko z moich źródeł on podnosi moc z 190/420 o 28/90,ale wykresów nie widziałem,więc nie potwierdzam. Ale W Twoim przypadku czy ten box też podniesie do wartości 218 i 510 tego zabij - nie wiem. Możliwe,że te obecne 190-tki są na tym samym kompie co Twoja 173,tylko fabrycznie zakładane są z inną mapą. Z kolei te super chip boxy są gdzieś z Austrii i wywala się Japoński a wsadza Austriacki. No niby powinny być wartości 218 i 510 zarówno zamieniając ze 190 jak i ze 173,bo to tylko komputer sterujący,a jednostka co do śrubki pewnie taka sama i tu i tu. Jednak rezultat i tak trzeba zbadać na hamowni. Kupując boxa chyba nikt nie dostał wykresu z hamowni,a takowy byłby przynajmniej do wglądu potrzebny. Inaczej to kupujemy za 10tys.zł kota w worku. Jednak kto już zakupi boxa za dychę tego chyba stać podjechać i wydać 200zł na papierek i to dla własnego spokoju :lol: Z innej strony czy zamiana boxa nawet w ASO nie likwiduje gwarancji 3 letniej - to trzeba sprawdzić...
Zadzwoń do salonu i spytaj tak z ciekawości...
Wlasnie chodzi mi czy moga wgrac nowy program do obecnego kompa?

Kameleon

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: Kameleon »

MiPoX pisze:Przygotowanie aut do europejskich wyścigów górskich za strony elektroniki,remap komputerowy silnika,nierzadko przeprogramowywanie aktywnych dyferencjałów. Specjalizacja na komputerach sterujących Motec,Magneti Marelli,Gems,HKS. A gdzie - tam gdzie byłem potrzebny - Włochy,Austria,Niemcy,Francja. A auta - VW,Audi,Lancia,Porsche,Seat,Mitsubishi,Skoda,Honda,BMW,Mercedes. Ogólnie tam gdzie potrzeba w/w elektroniki do wyczynu. Oprócz tego również kilkanaście artykułów w prasie mojego autorstwa. To tak skromnie 8)
Drogi MiPoXie, czy możesz nam zatem przyliżyć nam problem braku możliwośći remapu komputerów Denso sterujących silnikiem D4D :?: Dlaczego opanowane jest Denso w Maździe, Subaru, Nissanie a w Toyocie nie :roll:

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MiPoX »

MAC332 pisze:Wlasnie chodzi mi czy moga wgrac nowy program do obecnego kompa?
To zależy czy mają:
- odpowiednią aparaturę komputerową
- oryginalne programy Toyotowskie
- hasła do dostępu do komputera sterującego,bo pewnie jest zablokowany dostęp
- wiązkę kabli z odpowiednimi końcówkami
- człowieka który to ogarnie
- czas,bo to nie jest zasiąść i nacisną COPY i leci samo
- no i czy mają zgodę i nie wpłynie to na gwarancję
Do tego wszystkiego trzeba dodać dokopanie się do kompa,sprawdzenie dostępu do gniazd lub wymontowanie i wyciągnięcie na stół a na końcu zakopanie. Komputery zazwyczaj są w termicznych izolacjach na ciepło oraz zimno,niekiedy mają chłodzenia zewnętrzne. Nie mam pojęcia jak to jest w LC. Chętnie bym dorwał jakiś wrak LC 150 i sam się przekonał :mrgreen:
Jeśli mają spełnione w/w wymogi to wgrać mogą.
A prościej jest rzucić nagrane kompy na rynek i tylko przestawić sztuka za sztukę,choć też nie wiadomo jaki jest dostęp.
Najlepiej auto zostawić tam,gdzie już mieli takie zamiany i wiedzą jak rozbebeszyć schowek - bo za nim może być komputer 8)

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MiPoX »

Kameleon pisze:Drogi MiPoXie, czy możesz nam zatem przyliżyć nam problem braku możliwośći remapu komputerów Denso sterujących silnikiem D4D :?: Dlaczego opanowane jest Denso w Maździe, Subaru, Nissanie a w Toyocie nie :roll:
Możliwe,że:
- nie mają hasła dostępu,bo przeprogramować komputer na gotowy inaczej się nie da
- nie mają człowieka do tego,bo jak już pisałem to nie jest COPY
- możliwe,że Denso ma jakieś umowy marketingowe i Toyota nie chciała ich podpisać,wiec dostają zaplombowane kompy
- może Denso Toyocie nie dostarcza programów
- może nie mają kabli...
Nie wiem,trudno mi cokolwiek tutaj powiedzieć prawdziwego i celnego.
Ja zazwyczaj miałem sytuacje tego typu,że dzwonił zainteresowany,dostarczał mi pełną dokumentację silnika oraz reszty,ja siedziałem weekend lub dwa nad dobraniem odpowiedniego komputera,potem robiłem program na sucho,jechałem z kompem do auta,montowałem,robiłem odczyt pamięciowy,potem hamownia i ewentualnie straty mocy,potem testy autem na zamkniętym odcinku,odczyt pamięciowy ponownie,potem zgranie to z wykresem otwarcia przepustnicy przez kierowcę,znowu testy drogowe,ponownie odczyt,zabierałem kompa do domu,robiłem kopię,nanosiłem poprawki i korekcję wykresów,robiłem kopię na twardym dysku,no i znowu jechałem na ponowny cykl.
Zaznaczam,że wyczynowe mają dodatkowo chłodzone hamulce cieczą,którą trzeba też odpowiednio zaprogramować - jej ilość.
Wyczynowe mają schładzany cieczą intelcooler dla oddania ciepła i też trzeba zaprogramować ilość i międzyczasy natrysku.
Nie wspomnę już o podtrzymaniu turbiny i korekcji elektronicznych 3 dyferencjałów.
Kupa kupa roboty...
Natomiast Toyota...daj mi komputer i demo do testów oraz dokumentację to coś "napiszę" 8)

Kameleon

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: Kameleon »

MiPoX pisze:Natomiast Toyota...daj mi komputer i demo do testów oraz dokumentację to coś "napiszę" 8)
Wszystko masz w swoim samochodzie :mrgreen:
Czy masz jakieś doświadczenia z komputerem SA do diesla, zajmuje się tym ktoś w Polsce :?:

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MiPoX »

Kameleon pisze:Wszystko masz w swoim samochodzie :mrgreen:
Ha,ha,ale póki co jeszcze tam nie zaglądałem :wink:
Nie,niestety SA to dla mnie nowość. A masz może jakiś link do ich strony?

Kameleon

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: Kameleon »

Pisząc SA miałem na myśli standalone ecu o których pisałeś -Motec, Pectel,Vems,DTA,AEM czy wiele innych.
W linku jest Hurricane ECU do diesli: http://www.re5pect.pl/sc-hurricane-comm ... ystem.html" onclick="window.open(this.href);return false;

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MiPoX »

Niestety nie. LC150 jest moim pierwszym dieslem w życiu :lol: Wiem,że spore sukcesy w elektronice do diesla ma VWRacing. W Polsce zajmuje się tym Marcin i Adam Gładyszowie z okolic Tarnowa,więc może oni coś podpowiedzą lub ukierunkują jeśli chodzi o pisanie map do Toyotowskich D-4D,choć sami mają fach w segmencie diesli koncernu VW Audi Seat Skoda.

MiPoX
Posty: 154
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:59

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: MiPoX »

Poza tym należy sprawdzić robiąc taki "delikatny" tuning czyli zwiększenie wydajności silnika o podzespołach a szczególnie skrzyni biegów. Jak w manualnej mamy przeważnie szersze możliwości przeniesienia mocy a szczególnie momentu na koła,tak w przypadku automatycznych skrzyń są te wartości trochę odgórnie ograniczone. Przykładowo w VW skrzynie typu dwusprzęgłowego DSG są podzielone na dwa rodzaje:
- sucha 7 biegowa do 250-260Nm
- mokra 6 biegowa do 350-360Nm
- oraz pozostałe czyli tzw. jednosprzęgłowe,które mają możliwości do 700Nm
Natomiast w BMW jest w szerokim zastosowaniu skrzynia ZF jednosprzęgłowa 8 biegowa do 990Nm.
Przeważnie jednosprzęgłowe mają większe możliwości,dlatego Toyota stosuje skromne 5 i 6 (w V8) biegowe o wyższych maksymalnych momentach - ile? ... tego nie wiem i sam jestem ciekaw :roll:
Inna sprawa,że klasyczne (jednosprzęgłowe) są trwalsze,choć do końca nie jest to prawda,bo zależy kto co produkuje. Jeździłem niedawno Porsche 911 Turbo S (530KM/700Nm) ze skrzynią PDK czyli dwusprzęgłową,która przy 70km/h miała już 7 bieg zapięty. Włączało się program w konsoli środkowej SPORT PLUS,zawieszenie się utwardzało,komputer przerzucał pracę silnika na najostrzejszą mapę,gaz do dechy,automat w dokładnie 0,07 sekundy (wg Porsche) zrzucał na dwójkę i się frunęło w kilka sekund do 200km/h i dalej. No ale sama skrzynia PDK to ok 18-20tys.zł,więc coś w tym musi być.
Przeważnie skrzynie zrzucają 1-2 biegów w dół,nawet w sportowych autach. Ale Porsche to Porsche :lol:
Tak więc zależy kto co produkuje i za ile.
Ciekawostką natomiast w LC V8 2011 którą jeździłem niedawno jest zmiana trybu przerzucania biegów w bodajże 3 wariantach - klasycznym,szybszym dla większej ekonomii i późniejszym niby przydatnym w terenie. Nie do końca dokładnie pamiętam te tryby,ale coś nowego jak dla mnie w tym było :roll:
Automat w LC150 nie wiem na ile pozwala sobą tarmosić,ale pewnie do 550-600Nm da radę. W końcu to auto terenowe no i masywne,więc lipy chyba nie wsadzili :wink:

Zeng
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 2010, 13:15
Auto: LC150

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: Zeng »

Panowie czy coś nowego w tym temacie, jakieś nowinki, spostrzeżenia, uwagi?

Zastanawiam się nad zwiększeniem mocy, mam standardowo 173Km, jakieś 52 tys przebiegu, samochód z 2010 roku.
Na orginalny chip toyoty za 10 tys raczej się nie będe pisał.
Jeden z pobliskich salonów oferuje chip za jakies 3 tys, nie wiem co to jest , jaki producent etc, moc podobnie jak do orginału toyoty, dają na to rok czy dwa swojej gwarancji, więc ewentualne naprawy tylko u nich, gorzej jak padnie w trasie za granicą, a 1 już padł dodatkowo robiąc zwarcie spalił jakiś sterownik silnika czy cóś, wiem że coś poważnego. Wiem z wiarygodnego źródła.
firma 44tuning oferuje chip jak dobrze pamiętam w granicach 2000-25000 zł: http://www.44tuning.pl/chip-tuning-toyo ... 173-km-dpf" onclick="window.open(this.href);return false;

Co znawcy tematu o tym sadzą?

zlos
Posty: 72
Rejestracja: 12 lip 2011, 22:38
Auto: LC150, Golf R32 Turbo
Kontakt:

Re: chip / power box do 3.0 D4D 190KM

Post autor: zlos »

Zengu, szczerze odradzam prosty tuning polegający na oszukiwaniu czujnika ciśnienia paliwa w szynie commonrail. W mojej 150 kończyło się to szybko przerzuceniem w tryb awaryjny i błędami w okolicy "wyciek paliwa".

Sterownik miał możliwość stopniowania mocy (pokrętła wewnątrz) i pomimo 3krotnego podejścia (zmniejszałem parametry wg instrukcji producenta) kończyło się to zawsze kasowaniem błędów. Po trzeciej próbie pożegnałem się z cudownym boxem.

ODPOWIEDZ