Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 23:46
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 paź 2010, 16:26 
Offline

Rejestracja: 18 paź 2010, 14:18
Posty: 9
Lokalizacja: Doha, Katar // Warszawa, Polska
Auto: LC150
Przed zakupem mojej Toyoty LC150 myślałem, że tryb S pozwoli na wybranie dowolnego biegu. Ale po przeczytaniu paru stron w instrukcji okazuje się, że "wybierając" biegi zmienia się tylko zakres biegów, np przy wyborze "3" skrzynia przełącza pomiędzy 1, 2 i 3-cim biegiem. Czy są jakieś sposoby na zmianę oprogramowania?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 paź 2010, 16:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2010, 21:21
Posty: 175
Lokalizacja: Doha (Katar), Łódź, Zd-Wola
Auto: VZJ95L'97,
FZJ80L'97
co prawda 150-tki nie mam ale strzelam, że programować się nie da.
S - znaczy pewnie "sport" i wtedy trzyma dłużej na niższych biegach.
Po części da się sterować i w automacie, przy pomocy przycisku 2nd wyłącza się jedynkę; wciśnięcie gazu na maksa redukuje na niższy bieg (kick down) a lekkie puszczenie gazu podczas jazdy wrzuca na wyższy. Reszta - dźwignią, jest raczej intuicyjna.

PS. he he, zastanówmy się któż to może mieć 150-tkę i mieszkać w Katarze, hę :wink: ... i jeszcze pochodzi z Warszawy... i pewnie lubi grać w Squash'a... :wink:

pozdrawiam,


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 mar 2018, 13:19 
Offline

Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00
Posty: 267
Wykopię tego suchara z czeluści.
Niestety wcześniej tego nie widziałem (tzn przed zakupem 150tki).
Po czasie szokuje mnie jedno - przy "poziomie" obsługi Toyoty (zapewne najbardziej z reklamy) sprzedawcy u autoryzowanych dealerów nie za bardzo mieli pojęcie jak pracuje automat w TLC. Do dzisiaj nie potrafią szybko (bez konsultacji z górą) odpowiedzieć na to trudne pytanie.
Każdy z nich bredzi ,że w TLC można można ręcznie wybierać poszczególne biegi a to bzdura.
Ręcznie można tylko wybrać górną granicę wybieranych biegów do poziomu wybranego wolantem.
Reszta dzieje się sama i automatycznie. Od zera/startu do np. max 4ty i w dół do zatrzymania.
ZERO STEROWANIA RĘCZNEGO !


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 mar 2018, 11:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2013, 12:04
Posty: 70
Lokalizacja: thurek
Auto: TLC 150 prado. R 1200 GS.
skoryguję to. po przerzuceniu dźwigną w lewo ustawia sie 4 bieg, ale pchając dźwignię można wrzucić następny 5 czy 6 bieg. jesli trzymamy silnik na obrotach to możemy używać tej skrzyni jako manualnej. dla jaśniejszego wytłumaczenia: możemy przełożyć pełne 6 biegów manualnie gdy używamy dynamicznie obrotów silnika. wtedy rzeczywiście jest trochę sportu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 mar 2018, 12:29 
Offline

Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00
Posty: 267
raymund60 pisze:
skoryguję to. po przerzuceniu dźwigną w lewo ustawia sie 4 bieg, ale pchając dźwignię można wrzucić następny 5 czy 6 bieg. jesli trzymamy silnik na obrotach to możemy używać tej skrzyni jako manualnej. dla jaśniejszego wytłumaczenia: możemy przełożyć pełne 6 biegów manualnie gdy używamy dynamicznie obrotów silnika. wtedy rzeczywiście jest trochę sportu.


Tu się nie rozumiemy. Ty nie wybierasz biegu jak np. wybierzesz 4-ty to nie jest to bieg "stały" tylko maksymalny.
To jest tylko ograniczenie bo automat w 5 i 6 już nie wejdzie.
A jak zahamujesz , zatrzymasz się i ruszysz to skrzynia i taka sama poleci od 4 do 1 a potem od 1 do 4.
Tak więc nie ma to nic wspólnego z wybieraniem biegu do jazdy. To tylko wybieranie max górnego pułapu.


Ostatnio zmieniony 05 mar 2018, 12:30 przez Nomad, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 mar 2018, 12:30 
Offline

Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00
Posty: 267
ps. I nie jest to żaden "sport" tylko piłowanie na wysokich obrotach.

Oczywiście w trakcie jazdy da się zmienić z 4 na zakres 3 , 5, 6 ale to jest w dalszym ciągu wyznaczenie max zakresu a nie biegu docelowego .
Zejście w dół jest przydatne do przyhamowania silnikiem w trakcie zjazdu ze stromych zjazdów (przydatne z cięższą przyczepą) .
Tak więc podtrzymuję swoje zdanie ,że automat w TLC wyglądający jak tiptronik nie ma nic wspólnego z ręcznym sterowaniem wybieranych biegów docelowych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 mar 2018, 22:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2017, 5:05
Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Czekam na nową 150, pierwsze moje auto 4x4 z prawdziwego zdarzenia
To jest po prostu zrobione tak aby zaden idiota tego nie uszkodził uwzględniając jazde z reduktorem. W samochodach osobowych typu BMW czy Audi nie ma takich przeciązeń bo nie ma reduktora i te auta nie jeźdzą w terenie. Pancerne rozwiazania są zawsze okupione osiągami. Ale co kto woli.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 mar 2018, 13:01 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 86
Lokalizacja: pomorskie
Auto: KDJ120 AT
Nigdy nie miałem tiptronika dlatego pytam - jak on działa?
Czy na pewno można ustawić dowolny bieg?
Czy jak ustawisz "4" i zwolnisz do 10km/h to silnik się zadusi jak w manualu czy jednak zredukuje biegi?
Może tiptronik daje jednak tylko możliwość pewnej korekty biegu wybranego automatycznie (np +/- 2, 3 biegi w stosunku do automatu).
Taka korekta przesuwa pewno progi przełączania biegów (lub tylko tego wybranego biegu) aż do krańca wartości bezpiecznych (jakieś określone obroty min i max, może zależne też od obciążenia)

Z opisu wnioskuje, że j15 ma podobnie jak j12 tylko górne ograniczenie biegu (czyli do jakiego biegu maksymalnie dojdzie automat).
Takie rozwiązanie jest chyba rozwinięciem historycznego układu PRNDL (taki był powszechny w plaskaczach w USA na początku lat 90-tych)
Widywałem też PRNDL2L1.
W j12 mamy już wszystkie biegi skrzyni na rozpisce PRND432L (D=5, L=1).
Ja używam redukcji biegów do hamowania silnikiem i do tego dostępne sterowanie jest wystarczające. Może wygodniej jest mieć klawisze +1/-1 bo ja nie wiem (przynajmniej bezpośrednio bo z prędkościomierza i obrotomierza można wywnioskować) jaki bieg ma obecnie skrzynia więc czasem trzeba wykonać zmianę z D na 3 lub nawet 2 aby hamować silnikiem. Ale tak bardzo to nie przeszkadza.
Czy bez tiptronika (albo jego odpowiednika) samochód jest "jakiś ułomny" ?
Może ja nie wiem co tracę?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 cze 2018, 23:01 
Offline

Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00
Posty: 267
W pewnych sytuacjach jest ułomny.
Np. gdy holujesz 2 tony w lekkich górkach (o górach nie wspomnę) silnik chce wyskoczyć z ramy i schodzi niepotrzebnie z 6 na 4-ry. Wyje ...chociaż ma wystarczająco dużo mocy i mógłby spokojnie ciągnąć na 5-tym a gdyby był manual dałby rady na 6-tym.
Przerobiłem to na własnym przykładzie. W jeździe solo wszystko jest bardzo poprawne. Mam wrażenia ,że czasami ciągnie nawet nieco za nisko.
W zestawie zaś odwrotnie - wyje i wkręca się nie wiedzieć po co ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group