J15 - okiem użytkownika
Moderator: luk4s7
J15 - okiem użytkownika
Znośna dziura to chyba jest słaby komplement
A poważnie to ja również uważam ze znośna. Nie doskwiera mi to. To trochę szukanie dziury w całym (jak już operujemy taką nomenklaturą). Jak już miałbym na coś narzekać to niech będzie dziura.
Z sekwencją nie próbowałem (używam jej raczej do hamowania silnikiem lub w terenie). Na pewno jak się w czasie jazdy zrzuci z D na S to wskakuje 5 lub 4 bieg zależnie od prędkości. Raczej wtedy auto zaczyna hamować niż chcieć przyspieszać. Trzeba więc wdepnąć również gaz żeby rwał do przodu. Popróbuje przy okazji.
A poważnie to ja również uważam ze znośna. Nie doskwiera mi to. To trochę szukanie dziury w całym (jak już operujemy taką nomenklaturą). Jak już miałbym na coś narzekać to niech będzie dziura.
Z sekwencją nie próbowałem (używam jej raczej do hamowania silnikiem lub w terenie). Na pewno jak się w czasie jazdy zrzuci z D na S to wskakuje 5 lub 4 bieg zależnie od prędkości. Raczej wtedy auto zaczyna hamować niż chcieć przyspieszać. Trzeba więc wdepnąć również gaz żeby rwał do przodu. Popróbuje przy okazji.
Re: J15 - okiem użytkownika
200Km spokojnie można zrobić programem na ~230KM i momentu jakieś 550Nm więc to byłoby już całkiem sporo.
Re: J15 - okiem użytkownika
zrobią hybrydę to się poprawi..jak w RAV-ce:)
Re: J15 - okiem użytkownika
U kangurów ogłosili właśnie J15 w mocniejszej wersji - 204KM przy 3400 RPM i 500 Nm w zakresie 1600-2800rpm. Dotychczas było to 177KM przy 3400 RPM i 450 Nm w zakresie 1600-2400 RPM
https://toyota.pressroom.com.au/press_r ... ectionID=2
Ta nowa moc występuje tylko z automatem. W wersji z ręczną skrzynią jest 420 Nm (zamiast 450 Nm w automacie). Za to zakres obrotów szerszy: 1400-2600 RPM.
Nie jest to jednak zmiana tylko w oprogramowaniu jak by można sądzić "Dodatkowa wydajność wynika z aktualizacji obejmujących nową turbosprężarkę z łożyskiem kulkowym z większą turbiną i wirnikiem oraz ulepszoną odporność i chłodzenie silnika oraz lepszą oszczędność paliwa dzięki zoptymalizowanym tłokom i pierścieniom tłokowym, zmianom w bloku cylindrów i głowicy, wyższemu natężeniu przepływu wtrysku i zastosowanie wysokowydajnych materiałów do kolektora wydechowego."
Wyświetlacz na desce ma teraz 9" zamiast dotychczasowych 8" i obsługuje CarPlay, Android Auto oraz aplikację myToyota.
SafetySense jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia. Najbogatsza zaś - Kakadu ma łopatki do zmiany biegów.
Ciekawe jak to będzie wyglądało u nas...
https://toyota.pressroom.com.au/press_r ... ectionID=2
Ta nowa moc występuje tylko z automatem. W wersji z ręczną skrzynią jest 420 Nm (zamiast 450 Nm w automacie). Za to zakres obrotów szerszy: 1400-2600 RPM.
Nie jest to jednak zmiana tylko w oprogramowaniu jak by można sądzić "Dodatkowa wydajność wynika z aktualizacji obejmujących nową turbosprężarkę z łożyskiem kulkowym z większą turbiną i wirnikiem oraz ulepszoną odporność i chłodzenie silnika oraz lepszą oszczędność paliwa dzięki zoptymalizowanym tłokom i pierścieniom tłokowym, zmianom w bloku cylindrów i głowicy, wyższemu natężeniu przepływu wtrysku i zastosowanie wysokowydajnych materiałów do kolektora wydechowego."
Wyświetlacz na desce ma teraz 9" zamiast dotychczasowych 8" i obsługuje CarPlay, Android Auto oraz aplikację myToyota.
SafetySense jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia. Najbogatsza zaś - Kakadu ma łopatki do zmiany biegów.
Ciekawe jak to będzie wyglądało u nas...
Re: J15 - okiem użytkownika
Land Cruisera zmieniać co 4 lata... e nie...:) Poczekam co wprowadzą w 2035:):)
Re: J15 - okiem użytkownika
Pewnie tak samo... tak słyszałem ale tylko o mocniejszej wersji... poczekamy zobaczymy może coś na jesieni się wyjaśniluk4s7 pisze: ↑24 sie 2020, 11:57U kangurów ogłosili właśnie J15 w mocniejszej wersji - 204KM przy 3400 RPM i 500 Nm w zakresie 1600-2800rpm. Dotychczas było to 177KM przy 3400 RPM i 450 Nm w zakresie 1600-2400 RPM
https://toyota.pressroom.com.au/press_r ... ectionID=2
Ta nowa moc występuje tylko z automatem. W wersji z ręczną skrzynią jest 420 Nm (zamiast 450 Nm w automacie). Za to zakres obrotów szerszy: 1400-2600 RPM.
Nie jest to jednak zmiana tylko w oprogramowaniu jak by można sądzić "Dodatkowa wydajność wynika z aktualizacji obejmujących nową turbosprężarkę z łożyskiem kulkowym z większą turbiną i wirnikiem oraz ulepszoną odporność i chłodzenie silnika oraz lepszą oszczędność paliwa dzięki zoptymalizowanym tłokom i pierścieniom tłokowym, zmianom w bloku cylindrów i głowicy, wyższemu natężeniu przepływu wtrysku i zastosowanie wysokowydajnych materiałów do kolektora wydechowego."
Wyświetlacz na desce ma teraz 9" zamiast dotychczasowych 8" i obsługuje CarPlay, Android Auto oraz aplikację myToyota.
SafetySense jest dostępny we wszystkich wersjach wyposażenia. Najbogatsza zaś - Kakadu ma łopatki do zmiany biegów.
Ciekawe jak to będzie wyglądało u nas...
J15 - okiem użytkownika
Tak samo ale inaczej...
Moc pewnie będzie wyższa natomiast co z dodatkowym wyposażaniem w niższych wersjach albo CarPlay itd. Przyglądając się J15 w różnych krajach mam wrażenie że w każdym kraju importer dość dowolnie definiuje zestaw wyposażenia w każdej wersji oraz dodatkowe opcje które można zamówić. W Estonii na przykład nie widziałem żadnego auta na 19” felgach - tylko 18” u nas nie występujące wcale. W Niemczech relingi są opcją a w Polszy ma je każda wersja. I tak dalej i tak dalej...
Moc pewnie będzie wyższa natomiast co z dodatkowym wyposażaniem w niższych wersjach albo CarPlay itd. Przyglądając się J15 w różnych krajach mam wrażenie że w każdym kraju importer dość dowolnie definiuje zestaw wyposażenia w każdej wersji oraz dodatkowe opcje które można zamówić. W Estonii na przykład nie widziałem żadnego auta na 19” felgach - tylko 18” u nas nie występujące wcale. W Niemczech relingi są opcją a w Polszy ma je każda wersja. I tak dalej i tak dalej...
Re: J15 - okiem użytkownika
Od dawna była mowa o tej wersji 204KM ale w Europie chyba prędko tego nie będzie ..?
Re: J15 - okiem użytkownika
Rzeczywiście.
Ciekawe czy tylko na hiluxie sie skończy?
Przyznam dziwna polityka wprowadzać ten mocniejszy motor na razie tylko do hiluxa
Ciekawe czy tylko na hiluxie sie skończy?
Przyznam dziwna polityka wprowadzać ten mocniejszy motor na razie tylko do hiluxa
Re: J15 - okiem użytkownika
Tadeo patrzę w cennik 2020 Hiluxa i tam jest tylko 2.4 D4D 150KM.. nie widzę 2.8 204KM.
EDIT; znalazłem, https://www.toyota.pl/articles/2020/now ... -generacji
EDIT; znalazłem, https://www.toyota.pl/articles/2020/now ... -generacji
Re: J15 - okiem użytkownika
To jest wątek o J15 a nie o Hilu (tak jakby ktoś miał wątpliwości)
Odnośnie J15 okiem użyszkodnika - po 30.000 KM średnie spalanie (mierzone kartką i długopisem) to 9,2l/100 KM. To chyba nie najgorzej... Silnik 2,8 D4-D 177KM.
Warto zaznaczyć że auto praktycznie nie porusza się w ruchu miejskim. Jedynie wyjazd i wjazd do/z miasta.
Odnośnie J15 okiem użyszkodnika - po 30.000 KM średnie spalanie (mierzone kartką i długopisem) to 9,2l/100 KM. To chyba nie najgorzej... Silnik 2,8 D4-D 177KM.
Warto zaznaczyć że auto praktycznie nie porusza się w ruchu miejskim. Jedynie wyjazd i wjazd do/z miasta.
Re: J15 - okiem użytkownika
Na razie zauważyłem znaczny wzrost cen :O Prado ze 199 na 206 .. grubo a to jeszcze przed zmianą mocy silnika ...ciekawe co będzie dalej ..luk4s7 pisze: ↑24 sie 2020, 20:27Tak samo ale inaczej...
Moc pewnie będzie wyższa natomiast co z dodatkowym wyposażaniem w niższych wersjach albo CarPlay itd. Przyglądając się J15 w różnych krajach mam wrażenie że w każdym kraju importer dość dowolnie definiuje zestaw wyposażenia w każdej wersji oraz dodatkowe opcje które można zamówić. W Estonii na przykład nie widziałem żadnego auta na 19” felgach - tylko 18” u nas nie występujące wcale. W Niemczech relingi są opcją a w Polszy ma je każda wersja. I tak dalej i tak dalej...
J15 - okiem użytkownika
Ooo faktycznie takie 7000 plus... czyli o poziom inflacji w Polsce ~4%
Re: J15 - okiem użytkownika
No wzrost gruby.. jak będzie motor 204KM to pewnie jeszcze kolejne 10tyś w górę