J15 - okiem użytkownika

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Jazdę próbna Prado u dealerów?! Marzenie ściętej głowy! Mają tylko wersje Invincible bo taka jest „pchana na rynek”.
Taką właśnie miałem testówkę i zaprzyjaźniony handlowiec mi to prosto wyjaśnił: przychodzi gość po Prado, mówimy mu że oczywiście nie ma problemu, sprawdzamy w systemie - są 2 takie auta dostępne za niespełna 2 miesiące (bo w transporcie) w z góry ustalonych kolorach. Gość robi smutną minę więc handlowiec mówi - ale Invincible (za +75k pln) mamy dostępne w 5 różnych kolorach i może nim pan wyjechać od nas za 3 dni (bo czeka na placu w Mszczonowie).
Co więc robi klient który bierze auto w leasing? Przelicza że rata skoczy mu o 400zł ale będzie miał auto nie za 2 miesiące (w jednym z dwóch kolorów i nie widzianych przez nikogo szczegółach wyposażenia) tylko Invincible za 3 dni dokładnie taki jak testowy model który stoi do jazd próbnych.

Proste? W ten sposób klient zostawia prawie 40% więcej kasy w salonie.

Prado w wybranych kolorze też bez problemu - do produkcji zamawiamy i już za 4 miesiące cieszy się pan nowym autem. Tak, cztery miesiące

Co do KDSS - to świetny system! Podobnie jak Multi Terrain Select, audio JBL z 14 głośnikami, kamery 360°, skórzana, wentylowana i podgrzewana tapicerka siedzeń i jeszcze parę innych elementów.
Jeśli uważasz że Ci to potrzebne i możesz dołożyć te „parę” zł to ja bym się nie zastanawiał!

Prado tego nie ma. Osobiście bym to bez problemu przeżył.

Trudno porównać jak jeździ J15 bez KDSS bo trzeba by przejechać się takim autem bez i z tym systemem. No i wracamy tutaj do problemu opisanego wyżej...

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: mamut »

maestral pisze:Koledzy, rozważam zakup J150 w wersji Prado, ale oczywiście żaden z dealerów nie jest w stanie mi zaoferować jazdy próbnej tą konkretną wersją wyposażeniową. Chciałbym zobaczyć jakość materiałów, zwłaszcza tapicerki (nie w opcjonalnej wersji Premium), a przy okazji zobaczyć jak wygląda sterowanie reduktorem i napędem. Najchętniej w wersji 5D automat.

Czy ktoś z Was zechciałby otworzyć swoje auto i mi pokazać (nawet nie chodzi o jazdę)? Warszawa lub okolice, najchętniej od 10 września.

Drugie pytanie do Was - czy sądzicie, że system KDSS w Toyocie nie jest czymś wartym świeczki pod kątem możliwości offroadowych? W Disco2, którym obecnie jeżdżę, odpowiednikiem tego systemu jest ACE. Na asfalcie samochód prowadzi się dzięki temu pewniej (sztywniej), a w terenie Disco z tym systemem mają lepsze wykrzyże, niż te ze zwykłym stabilizatorem. Pozdrawiam!
PW Zapraszam

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: raczek »

luk4s7 pisze:Jazdę próbna Prado u dealerów?! Marzenie ściętej głowy! Mają tylko wersje Invincible bo taka jest „pchana na rynek”.
Taką właśnie miałem testówkę i zaprzyjaźniony handlowiec mi to prosto wyjaśnił: przychodzi gość po Prado, mówimy mu że oczywiście nie ma problemu, sprawdzamy w systemie - są 2 takie auta dostępne za niespełna 2 miesiące (bo w transporcie) w z góry ustalonych kolorach. Gość robi smutną minę więc handlowiec mówi - ale Invincible (za +75k pln) mamy dostępne w 5 różnych kolorach i może nim pan wyjechać od nas za 3 dni (bo czeka na placu w Mszczonowie).
Co więc robi klient który bierze auto w leasing? Przelicza że rata skoczy mu o 400zł ale będzie miał auto nie za 2 miesiące (w jednym z dwóch kolorów i nie widzianych przez nikogo szczegółach wyposażenia) tylko Invincible za 3 dni dokładnie taki jak testowy model który stoi do jazd próbnych.

Proste? W ten sposób klient zostawia prawie 40% więcej kasy w salonie.

Prado w wybranych kolorze też bez problemu - do produkcji zamawiamy i już za 4 miesiące cieszy się pan nowym autem. Tak, cztery miesiące Obrazek

Co do KDSS - to świetny system! Podobnie jak Multi Terrain Select, audio JBL z 14 głośnikami, kamery 360°, skórzana, wentylowana i podgrzewana tapicerka siedzeń i jeszcze parę innych elementów.
Jeśli uważasz że Ci to potrzebne i możesz dołożyć te „parę” zł to ja bym się nie zastanawiał!

Prado tego nie ma. Osobiście bym to bez problemu przeżył.

Trudno porównać jak jeździ J15 bez KDSS bo trzeba by przejechać się takim autem bez i z tym systemem. No i wracamy tutaj do problemu opisanego wyżej...
Dokładnie jest tak z jednym wyjątkiem . Jest koniec roku i starają się pozbyć uciekający rocznik wiec doczepiają do Prado pakiety żeby go upłynnić Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Jakie pakiety masz na myśli? Bo jedyne co można dokupić to pakiet Premium (lepszy materiał foteli, podgrzewanie i elektryczne sterowanie) lub Voyage czyli konfiguracja 7 osobowa.
Oczywiście pojedynczo jeszcze szyberdach oraz nawigację.

Obstawiam że Voyage i szyber musi być montowane w fabryce.
Nawigację i Premium pewnie można zrobić na miejscu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

mamut pisze: PW Zapraszam
Masz Prado po tym ostatnim liftingu?
Jeśli tak to czy masz wybieranie głosowe i czy masz wersje z nawigacja czy bez?
Jestem tego bardzo ciekaw bo na zdjęciach nie ma przycisku wybierania głosowego a nikt w salonie nie potrafi odpowiedzieć.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: raczek »

luk4s7 pisze:Jakie pakiety masz na myśli? Bo jedyne co można dokupić to pakiet Premium (lepszy materiał foteli, podgrzewanie i elektryczne sterowanie) lub Voyage czyli konfiguracja 7 osobowa.
Oczywiście pojedynczo jeszcze szyberdach oraz nawigację.

Obstawiam że Voyage i szyber musi być montowane w fabryce.
Nawigację i Premium pewnie można zrobić na miejscu.
Miałem pakiet dodatkowy skóra + navi i nie szło go odpiąć akurat nam podrasował .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Nomad »

luk4s7 pisze:Jakie pakiety masz na myśli? Bo jedyne co można dokupić to pakiet Premium (lepszy materiał foteli, podgrzewanie i elektryczne sterowanie) lub Voyage czyli konfiguracja 7 osobowa.
Oczywiście pojedynczo jeszcze szyberdach oraz nawigację.

Obstawiam że Voyage i szyber musi być montowane w fabryce.
Nawigację i Premium pewnie można zrobić na miejscu.
Przepraszam ale się mylisz.
Przerabiałem to na własnej skórze. Pakiet Premium to wersja fabryczna . 7-m osób też . Tego nie da się dorzeźbić.
Na miejscu rzeźbią jedynie skórę i Navi .

Co do KDSS - w tym samym dniu dla porównania jechał autem demo "z" oraz własnym "bez". Różnica taka ,że Prado miało koła 17" i robiło wrażenie bardziej komfortowego . Natomiast wersja z KDSS miała opony o niższym profilu i robiła wrażenie bardziej twardego auta.
Dla mnie "asfaltowca" ten system to kasa w błoto bo z automatu taka wersja podraża się o ileś tam jeszcze pierd.
Uprzedzam od razu komentarze prawdziwych "terenowców" a nie mających najwięcej do powiedzenia ludków atakujących krawężniki i dwa metry trawnika oraz bruzdę w leśnej drodze- nie jeździłem i nie będę jeździł w błocie po klamki i w prawdziwy teren bo to nie moja melodia.
Tak więc popieram powyższą teorię o rzeźbie na klientach gdy nie chcą nieco zaczekać na wersje ,które ich interesują a nie te które są wpychane .

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Nomad pisze:Różnica taka ,że Prado miało koła 17" i robiło wrażenie bardziej komfortowego . Natomiast wersja z KDSS miała opony o niższym profilu i robiła wrażenie bardziej twardego auta.
Działanie KDSS widać najlepiej na krętych drogach kiedy auto powinno być sztywniejsze i się nie wychylać na boki. Przy jeździe na wprost po równej drodze KDSS śpi. (W filmie którzy wrzucałem gdzieś tu na forum jest pokazane działanie tego systemu.)
Ciekaw jestem jak dużo bardziej komfortowe jest Prado na 17” od aut na 19”. Bo jeżdżąc tym drugim i tak było super miękko.

A moje pytanie o wybieranie głosowe widziałeś może? Masz u sobie przycisk na kierownicy?

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: Nomad »

luk - nie wiem jak jest w wersji po lifcie. Ja miałem wcześniejszą i jak pamiętasz nie mam już niestety LC.
I jeszcze jedno - burzy się w tym miejscu teoria o szybkich zakrętach. LC nie nadaje się na serpentynowego ściganta więc jest to bez znaczenia. Podobnie piszą o zakrętach piewcy BMW - tyle ,że najczęściej stoją w korkach a jak już wchodzą w "te zakręty" to potem są pokazane filmy z wypadków.
Tak więc ostrożny byłbym z tymi zakrętami :lol:

LC to synonim dostojnej , spokojnej jazdy. Tylko tak to widzę.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2018, 09:21 przez Nomad, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

Nomad pisze:jak pamiętasz nie mam już niestety LC
Ano właśnie nie pamiętałem...

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: raczek »

luk4s7 pisze:
Nomad pisze:jak pamiętasz nie mam już niestety LC
Ano właśnie nie pamiętałem...
Prado przed liftem nie ma wybierania .
Po lifcie ktoś na forum ma może się wypowiedzą ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: mamut »

luk4s7 pisze:
mamut pisze: PW Zapraszam
Masz Prado po tym ostatnim liftingu?
Jeśli tak to czy masz wybieranie głosowe i czy masz wersje z nawigacja czy bez?
Jestem tego bardzo ciekaw bo na zdjęciach nie ma przycisku wybierania głosowego a nikt w salonie nie potrafi odpowiedzieć.
Mam :)
wersja z nawigacją i brak wybierania głosowego - albo jeszcze nie znalazłem :P

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

mamut pisze: Mam :)
wersja z nawigacją i brak wybierania głosowego - albo jeszcze nie znalazłem :P
Służy do tego przycisk na kierownicy - ikona gadającej gęby. O ten:

Obrazek

Sprawdź proszę czy jest guzik i czy to działa.

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: J15 - okiem użytkownika

Post autor: mamut »

luk4s7 pisze:
mamut pisze: Mam :)
wersja z nawigacją i brak wybierania głosowego - albo jeszcze nie znalazłem :P
Służy do tego przycisk na kierownicy - ikona gadającej gęby. O ten:

Obrazek

Sprawdź proszę czy jest guzik i czy to działa.
Jest tylko zaślepka w tym miejscu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 - okiem użytkownika

Post autor: luk4s7 »

mamut pisze:Jest tylko zaślepka w tym miejscu.
Czyli Prado jest wykastrowane z funkcji która tak świetnie działa np. w Invincible. Dlaczego? No i ciekawe czy to tylko brak przycisku czy czegoś więcej.

Patrzę w katalogu - Prado ma zaślepkę jak piszesz.
Wersja Premium (wyposażenia, nie pakiet) ma przycisk wybierania głosowego ale pokazana jest wersja z pakietem Audio czyli zestaw JBL i przycisk jest.
Wersja Invincible ma przycisk i JBL w standardzie.

Wniosek taki że pewnie ten podstawowy system audio nie ma tej funkcji. Trochę słabo bo to jest bardzo wygodne!
Mój ojciec miał to w Avensisie T27 a potem w Rav4 Toyota poskąpiła tej funkcji. Brakowało jej mocno.

W moim LC J9 miałem fajną słuchawkę bluetooth która siedziała sobie wyłączona w takiej stacji dokującej przyklejonej do deski. W chwili wyjęcie włączała się, łączyła z telefonem i jeśli akurat ktoś dzwonił automatycznie odbierała połączenie. Wybieranie głosowe działało po naciśnięciu przycisku na tej słuchawce. To na prawdę tanie i bardzo dobre rozwiązanie do starszych aut (Nokia za niecałe 100zł)
Dzięki tej stacji dokującej bateria trzymała miesiącami, a jadąc autem odbierałem połączenie wyjmując słuchawkę z zestawu i składając do ucha.

No ale zrobiłem mały offtop. Generalnie to zaślepka nie jest dobrą wiadomością Obrazek

ODPOWIEDZ