Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 21 lis 2018, 20:35
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 261 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 sie 2010, 21:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jako, że już chyba kilku posiadaczy tego autka jest na forum poprosimy o wrażenia z codziennego użytkowania. Takie proste informacje. Na temat czipowania tego pojazdu piszemy w innym dziale :wink: chyba, że autko takie ustrojstwo ma i kierownik chce się podzielić doznaniami z jazdy.
Zapraszam do pisania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2010, 1:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 736
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Jeszcze nie, ale mam nadzieje, ze za jakis miesiac bede mogl sie podzielic wrazeniami z jazdy wersja Prestige. Gdyby ktos ch chcial zamowic Sol z automatem I skora to termin dostawy koniec pazdziernika. :lol: Ale prestige to i tak chyba jedyna sluszna wersja. 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2010, 21:42 
Offline

Rejestracja: 01 sie 2010, 17:58
Posty: 7
Auto: LC150
Witajcie,
Od ok tygodnia jeżdze 150ką w wersji SOL.
Dopiero 500km więc i wrazenia wstepne:
duże auto - ale stosunkowo łatwe w prowadzeniu. Oprócz polnych dróg nie zaliczyłem nic trudniejszego.
Silnik w sumie nie tak słaby jak myślałem - choc za chwile bedzie chipowany. Problem to bujanie podczas hamowania i na nierównościach - choć sadzę, że to kwestia przyzwyczajenia. Kilka plusów, kilka minusów.

Apropo chipowania - czy juz ktoś to u siebie robił? czy róznica jest warta ceny?
pozdr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2010, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2010, 13:15
Posty: 45
Auto: LC150
Jako że już trochę km nawinąłem może coś napisze.
W codziennej eksploatacji samochód sprawdza się dobrze, ja akurat przesiadłem się z navary, więc jeżeli chodzi o parkowanie i manewrowanie w mieście i na parkingach to dla LC to bułka z masłem, w dodatku dzięki zestawowi kamer manewry te są dziecinnie łatwe. Bagażnik co prawda nie jest taki jak w pickupie, ale daje rade, a ładowność jest nawet większa.
Jeżeli chodzi o dłuższe trasy, to akurat teraz wróciłem z wakacji i stukło 4400 km. Auto pakowne, wygodne, dobrze wyciszone, nie sądziłem że fabryczna nawigacja będzie tak dobra, bardziej mi się podoba i lepiej obsługuje niż Garmin czy AutoMapa, w dodatku jeżeli chodzi o pokrycie to 5. Na autostradach samochód zachowuje się pewnie przy każdych prędkościach, na górskich krętych drogach ujawnia się minus, czyli zbyt wolno działający automat. Jeżeli chodzi o silnik to z dołu jeszcze się zbiera, w górnym zakresie dostaje lekkiej zadyszki, może i przydałby się chip, ale w końcu to nie samochód pokroju Q7 czy X5. Ogólnie daje rady przy wyprzedzaniu, ale szału nie ma. Zawieszenie jest ok, ale jak na mój gust mogłoby być trochę bardziej miękkie, za to na krętych drogach samochód prowadzi się bardzo stabilnie i bezpiecznie.
W terenie trochę pojeździłem, głównie góry, szutry i rzeki. Brzuchem zdarzyło mi się parę razy szorować, ale wszystko jest nawet dobrze osłonięte, oczywiście nie mówimy tu o jakimś extreme, poprostu lajtowa jazda krajoznawcza z małymi atrakcjami. Z tego co zauważyłem to w terenie zawieszenie sprawuje się dużo lepiej niż w navarze, można spokojnie przelatywać po dziurawych szutrowych drogach bez bujania i podskakiwania prędkościami 60-80 km/h.
Średnie spalanie na poziomie ok. 10 l.

Jak coś mi się przypomni albo jak zrobię więcej testów w terenie to napisze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2010, 19:01 
Offline

Rejestracja: 01 sie 2010, 17:58
Posty: 7
Auto: LC150
Dzieki ZENG za cenne uwagi.
Ja tez już trochę wiecej przejechałem - ponad 3km na liczniku.
Jestem już po wymianie oleju i wstawieniu chipa - jest zdecydowana poprawa, choć dalej to nie x5, ale wystarczy. Silnik lepiej wchodzi w obroty, pracuje jakby spokojnie i ciszej, mozna sprawnie jeździć po tych naszych drogach, jestem już zadowolony.
Z terenu tylko polne drogi, pare górek - czekam głównie na zime i wyjazd na narty, wtedy go bardziej sprawdze.
Jak pisałem przydałoby sie pneumatyczne zawieszenie - dla mnie za bardzo buja i nurkuje przy hamowaniu.
Zauważyłem , że bardzo szybko włącza sie wspomaganie hamowiania awaryjnego - przy okazji wszystko w środku leci...
Aha - światła!!! ksenony super w nocy świecą, tylko dlaczego w aucie za taką kase długie sa zwykłe H4? Coś tam konstruktorzy pewnie mieli na myśli... I jeszcze jedno - czarny lakier szybko chwyta rysym ryski... zastanawiam się jak go zabezpieczyć.
pozdr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2010, 13:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2010, 13:15
Posty: 45
Auto: LC150
Dokładnie mogli zrobić biksenony, ale ogólnie światła rewelacja. Hamulce również, przesiadając się do innych aut wydaje mi się, że nie hamują.
Czemu olej zminiałeś, konieczność przed założeniem chipa? A jak ze spalaniem?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2010, 13:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2010, 13:15
Posty: 45
Auto: LC150
Ja mam grafitowy i też rysy szybko widać. Jedyne wyjście to oklejenie folią przed wyjazdem w teren.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2010, 20:55 
Offline

Rejestracja: 01 sie 2010, 17:58
Posty: 7
Auto: LC150
Hej, olej zmieniałem po 2tkm za namową dealera - twierdzą, że warto, mają doświadczenie więc się zgodziłem.
Spalanie z chipem - jeszcze za krótko, żeby dokładnie ocenić - krótkie trasy i miasto, ale wychodzi mi średnia z kompa 9,5 a raczej mam ciężką nogę. Mam wrażenie po tym chipie jakby i skrzynia biegów inaczej pracowała, w każdym razie już na manualu nie jeżdze.
pozdr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2010, 21:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15229
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Każdy w Toyocie powie, że warto. Sprzedawcy są na procencie :wink:. Zapytaj tylko czy miał okazje użytkować takie auto poza informacjami wyczytanymi z katalogu. Nie mniej jednak ta operacja może być pozytywna. tak tylko sobie zaszydziłem z doświadczenia ASO :wink: .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2010, 23:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 736
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Ja powinienem za jakieś 2 tygodnie odebrać auto z salonu. Też czarny i też myślałem właśnie o folii na początek. Muszę jeszcze to przemyśleć chociaż na wielki extrem tym autem się nie piszę. Nadal w planach jest u mnie FJ Cruiser do zabawy a to ma być bardziej autem do wożenia jednego dziecka w foteliku a drugiego narazie jeszcze "bliżej nieokreślonej płci" :lol:
Auto będzie z chipem i w wersji Prestige. Dojazd ode mnie z domu do miasta jest jeszcze znośny (w lecie) ale jak wyjeżdżam w stronę Warszawy to jeżdżę zawsze na skróty przez większe hektary lasu a tutaj większość moich dotychczasowych aut po deszczu poległa, mimo, że to droga udostępniona dla samochodów. :evil: Nasz leśniczy ma też czasem odjechane pomysły i potrafi np wysypać 5 ton gruzu na dziurę w tej drodze i czeka aż to się "ugniecie". :roll:
Jeśli chodzi o sprzedawców to tam gdzie kupuję sprzedawca jest ok. Nawet przyjechał kawał drogi za miasto do mnie do domu na jazdę próbną. W innym salonie na krótkiej jeździe próbnej miałem jednak ubaw co niemiara.
Sprzedawca przed wyjazdem z parkingu pod salonem dłuższą chwilę szukał "guzika" od hamulca ręcznego. :mrgreen: "Tyle tu guzików....." :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2010, 17:04 
Offline

Rejestracja: 01 sie 2010, 17:58
Posty: 7
Auto: LC150
No to zaczyna się z nas tu robić grupa :)

Cruiser - apropo wymiany oleju - zawsze warto to zrobic po pierwszych tysiącach km, w każdym razie ja tak z kazdym autem robiłem - mimo iż docieranie aut to historia.
Na temat folii napisze za kika dni, planuje jeszcze jakieś światła do jazdy dziennej zamontować - tez dam znać.
Jak ktoś cos ciekawego odkryje to piszcie.
pozdr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2010, 22:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 736
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Ja pamiętam, że pierwsza Toyka u mnie w domu w 1991 roku, nawet miała obowiązkowy przegląd (darmowy !!!) po pierwszym tysiącu kilometów. Teraz to inna bajka. Ale powoli mądrzeją, np w VW z wymianą oleju w automatach.

Szkoda, że sunroof jest tylko w wersji X. Chyba tylko tego będzie mi brakowało....

Pytanie do już użytkujących: czy ta śmieszna osłona z przodu pod silnikiem nie przeszkadza zbytnio?
Wygląda mi na taką co to pierwsza się urwie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2010, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 736
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
No i dzisiaj odebralem sto piecdziesiatke . :lol:
Pierwsze wrazenia bardzo pozytywne. Auto prowadzi sie bardzo latwo I pewnie. Oczywiscie w trakcie przejazdu do domu nie omieszkalem nie pobawic sie Multi Terrain. Powiem tylko, ze po wlaczeniu auto jak dotkniete rozdzka na dziurach w lesnej drodze zrobilo sie jeszcze wygodniejsze. :shock:
Obsluga nawigacji troche skomplikowana ale intuicyjna. Fajnie, ze mozna zgrywac plyty. :mrgreen:
Reszta wrazen pozniej.......


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2010, 0:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Posty: 129
Lokalizacja: Kolobrzeg
Auto: LC150 i coś wpl.
I do mnie także dotarła perłowa dama.
Po pierwszych jazdach mogę stwierdzić, że jest to inny samochód niż 120. Jazda po polnych drogach z prędkościami 80km/h to istna przyjemność.
Bardzo fajnie jest rozwiązane włączanie trybów terenowych , crowl i innych pierdół. (nic u mnie nie piszczy jak pisał bodajże Kylon).
Hamulce super - na początku trzeba bardzo uważać.
System audio i navi dobry i łatwy w obsłudze, blutooth złapał telefony bardzo szybko i jakość rozmowy w porównaniu z Tuaregiem bardzo dobra, voice system też działa bardzo dobrze.
Już wiem, że mata gumowa do bagażnika oferowana na Allegro nie pasuje do wersji 7osobowej.
Automat działa jakoś dziwnie - myślę, że ma to związek z ECO (czy można to wyłączyć?) - jeszcze nie doczytałem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2010, 0:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2010, 23:43
Posty: 129
Lokalizacja: Kolobrzeg
Auto: LC150 i coś wpl.
pbmax pisze:
No to zaczyna się z nas tu robić grupa :)

Cruiser - apropo wymiany oleju - zawsze warto to zrobic po pierwszych tysiącach km, w każdym razie ja tak z kazdym autem robiłem - mimo iż docieranie aut to historia.
Na temat folii napisze za kika dni, planuje jeszcze jakieś światła do jazdy dziennej zamontować - tez dam znać.
Jak ktoś cos ciekawego odkryje to piszcie.
pozdr


Co do docierania to w instrukcji jest jasno opisane:
przez pierwsze:
300km nie hamować ostro
800km nie holować przyczepy
1000km nie jeżdzić z dużymi prędkościami (tor wyścigowy)
A co do oleju to w serwisie pytam ludków: a oni , że po 30tyś - ale i tak wymienię po 1000.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 261 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group