A jednak Land Cruiser 150

Moderator: luk4s7

tomekk7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:49
Auto: LC 120

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: tomekk7 »

A może wiesz na jakiej zasadzie Niemcy oferują do V8 ksenony jako opcję?
Zresztą Toyota mogłaby dopuścić trochę więcej opcji przy zakupie (w zasadzie jakiekolwiek opcje). Nie mówię, żeby było tak jak w BMW czy Audi ale chociaż troszeczkę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: kylon »

Na zasadzie innego rynku. Już kiedyś pisałem o tym. Tabelki excela tak ustaliły i nic z tym nie zrobisz.

tomekk7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2009, 22:49
Auto: LC 120

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: tomekk7 »

Ok.Tylko w Toyocie w Polsce twierdzą, że to są nieoryginalne światła i jeśli kupię takie auto, to żeby mieć gwarancję muszę je serwisować w Niemczech.

Awatar użytkownika
cosi
Sąd Koleżeński
Posty: 653
Rejestracja: 02 lis 2008, 21:00
Auto: był Hilux'08
Kontakt:

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: cosi »

To nie tabelka excela tylko brak szacunku i traktowanie tego kawałka europy jak trzeci świat.
A z excela to wychodzi tylko tyle, że jeśli nie ma opcji oprócz oferowanych to te oferowane będą się sprzedawać.
A po co rozpieszczać klientów?
Przypomnę przykład Hiluxa 3.0. Za Odrą oferowany od początku u nas od kilku miesięcy. Polska to Syberia i się silnik nie dogrzewa - w Germanii palmy rosną i tam wszystko może jeździć.
Żenujące.

Awatar użytkownika
cosi
Sąd Koleżeński
Posty: 653
Rejestracja: 02 lis 2008, 21:00
Auto: był Hilux'08
Kontakt:

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: cosi »

Nie wspomnę o różnicy cenowej.

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: Pyrka »

:roll: Komisja Europejska 2 razy do roku publikuje raporty na temat hurtowych cen nowych aut. Nie ma się co pieklić po lekturze tego raportu, że traktują nas tak najgorzej :wink: . Zakup samochodu przez Niemca we Włoszech czy Francuza w Hiszpanii to zjawisko chyba dość powszechne. Różnice w cenach nowych aut pomiędzy różnymi krajami w UE wynoszą czasami 40% więc nie ma się co dziwić, że nawet bogate nacje szukają okazji do tańszych zakupów. Z ostatniego raportu wynika, że najtaniej jest w UK obecnie. Nie znalazłem tam pośród Toyot LC, ale widać dobrze różnice w % pomiędzy poszczególnymi krajami. Raport można pobrać tutaj: http://www.unitetheunion.com/pdf/car%20 ... pa2009.pdf
Inna sprawa, że polityka cenowa w jednym z najuboższych krajów UE, jakim jesteśmy, rządzi się jakimiś dziwnymi prawami.

//Edit by Max - uprasza sie wszytkich o wstawianie linkow http pomiedzy kodem "" (zaznaczamy wklejony / wpisany link i u gory wciskamy przycisk "URL" wtedy na pewno bedzie czytelny

Awatar użytkownika
Lopex
Posty: 122
Rejestracja: 21 sty 2008, 10:31
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: Lopex »

tomekk7 pisze:Lopez trochę źle zrozumiał mojego poprzedniego e-maila. Chodzi mi o to, że właśnie 150 jest prawie w tej samej cenie co 150, tzn. różnica ceny jest niewspółmierna do różnicy klas.
Pytanie co do nowej 200 jest jak najbardziej. Gdyby się okazało, że w tym roku będzie jakiś lifting 200 (chociaż ksenony) to raczej warto by było poczekać. Ale Toyota jak zwykle ogłasza nowe wersje, jak już stoją w salonie.

Pyt zrozumiałem poprawnie - V8 od 150-tki generalnie różni się wielkością i 2 lub 3 systemami.
V8 od marca/kwietnia jest po liftingu ... tylko zmiana wyposażenia.

Husky
Posty: 909
Rejestracja: 31 sty 2010, 22:19
Auto: plastic fantastic

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: Husky »

czy ktos mógłby mnie uświadomić co to jest za wersja / z niemiec / TEC Edition ?

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13077865" onclick="window.open(this.href);return false;

jak to się ma do wersji dotępnych w PL

LUNA, SOL, Prestige, X

Awatar użytkownika
dziadek
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2008, 20:11
Auto: KZJ73
Kontakt:

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: dziadek »

Wg. opisu z otomoto - to nasza wersja X.

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: czobi »

KAMERA PRZÓD I TYŁ
REAR SEAT ENTERTAINMENT Z TYŁU
... wskazuje bardziej na wersje bulgarskorumunska- leśne ssaki :mrgreen:

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: Maniek 70 »

Rafi pisze:No właśnie działa czy nie? Bo znajomego LC trafił na hamownię po założeniu tego czipa i auto miało 3 konie więcej niż seria, moment się zwiększył też niewyczuwalnie. Przynajmniej zwrócono mu kasę.

Miałem dokładnie takie samo doświadczenie - po zamontowaniu chipa z Toyoty - było subiektywnie lepiej ale na hamowni: 188 KM i 423 nM czyli niewiele wiecej niz katalogowo...

TMPL tłumaczyło się, że to kwestia warunków pomiaru...:)

Pozdr.
M.

Zeng
Posty: 48
Rejestracja: 30 lip 2010, 13:15
Auto: LC150

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: Zeng »

A hamowałeś przed założeniem chipa?

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: Maniek 70 »

Niestety nie.. Nie spodziewałem sie takiego obrotu sprawy...

W komputerze hamownie przeszukano inne LC 120, które mierziono przed tuningiem i miały średnio...ok. 148-150 KM...

Tak więc mój wynik wskazuje na róznicę... :)
pozdr.
M.

Awatar użytkownika
irko
Posty: 1818
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:53
Auto: Hilux 09
Kontakt:

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: irko »

w nowym off-road.pl jest porównanie tych dwóch samochodów (v8 -> 150)

http://www.off-road.pl/images/stories/m ... nu_124.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

za jakis czas powieszę skan w nowym watku

Maniek 70
Posty: 41
Rejestracja: 10 paź 2009, 17:44
Auto: LC 120

Re: A jednak Land Cruiser 150

Post autor: Maniek 70 »

Nie czytałem porównania, ale mam kilka spostzreżeń na gorąco po odebraniu LC 150 w wersji z pneumatyką...
Wcześniej miałem LC120, V8, LC 120, LC 90 - więc chyba mogę pokusic się o słowo komentarza... :oops:

Odebrałem nową Toykę J15 i w drogę, prawie 1100km z Niemiec do Polski... Dobry moment na pierwsze spostrzeżenia.

1. Jazda zimą na oponach umownie nazwanych całoroczne: Michelin Tour HP
Miłe zaskoczenie - po drodze aura naprawdę zimowa. Od lekko śliskawego asfaltu w Niemczech po totalnie wyjeżdżony na śliski lodzik i momentami także świeżo opadły, śnieg w Czechach. I o dziwo zupełnie spokojnie. Oczywiście na lodzie sprawdzają się tylko łyżwy, więc trzeba z respektem zwolnic i spokojnie manewrować, ale na wspomnianych oponach trakcja zupełnie przyzwoita i co ciekawe, bardzo rzadkie tylko mignięcia lampki kontroli trakcji...
Nawet zastanawiałem się czy dotychczasowy puryzm w postaci osobnego, stricte zimowego kompletu opon nie był fanaberią zgoła zbędną a wynikającą ze sprawnego marketingu firm oponiarskich...

2. Spostrzeżenia zza kierownicy...
Byłem sceptyczny z zakupem tego auta w obawie, że po V8 którą jeździłem 1,5 roku - LC 150 okaże się sporym wydatkiem nie spełniającym oczekiwań...
A tutaj miłe zaskoczenie. Autko totalnie lepsze od ostatnio posiadanej LC120 i tylko trochę słabsze od V8...

Oczywiście trudno bezpośrednio porównywać je do V8 bo to nie jest ta liga. Ale Toyocie udało się zgrabnie przerzucić zalety V8 do leciwej 120-tki... Ze skutkiem IMO bardzo pozytywnym. Poręczniejsze autko z wieloma zaletami i gadżetami z V8...

Na temat stylistyki wnętrza nie będę się wypowiadał bo gusta nie podlegają dyskusji, a mnie nowy dizajn 150 umiarkowanie pasuje, ale warto wspomnieć o kilku innych miłych zaskoczeniach:
- Prowadzenie pewne, auto dużo mniej się buja niż 120 też z "pneumatyką"
- Zjechanie dwoma kołami z zaśnieżonej jezdni na zaśnieżone pobocze nieutwrdzone nie wywołuje utarty panowania - sprawdziłem na autostradzie w Czechach (przy ok. 100 km/h) :shock:
- To samo jeśli chodzi o przykryte pod śniegiem pozbawione asfaltu fragmenty jezdni w okolicach Kudowy - pozdrawiam Panów drogowców i dziękuję za brak oznakowania, panowie poszli do domu nie kończąc pracy... :x
Autem zabujało, ale nie było żadnych niespodziewanych sytuacji...

- Silnik zupełnie inaczej brzmi, auto duuużo cichsze
- Auto spaliło na trasie średnio ok. 9,1 l/100 km prędkości - głównie 120 - 130 - miejscami 90 a były tez odcinki 70 a nawet 5 km/h

- Widocznośc do przodu ok, do tyłu - tak jak w takim aucie...więc jest kamera i czujniki "zaraz w coś przywalisz..."

- Xenony- tak , to duży postęp, doświetlanie zakrętów sprawdza się przy mniejszych prędkościach na krętych drogach.
- brak odblasków na ekranie nawigacji - stąd ekran taki wypionowany...
- regulowane podświetlenie podłokietników w drzwiach - to mnie powaliło :P
- podświetlenie progów i terenu pod autem - "Nigdy nie wysiadaj z terenowego auta w kałużę" co więcej sprawdź zanim się zatrzymasz, czy teściowa nie wysiądzie w błoto - kamera boczna... :)

W wersji bez Multi Terrain - na środkowym monitorku miedzy zegarami trochę pustawo - mógłby by wyświetlany czas... Może zgłoszę taki pomysł do Toyoty w Japonii... :P

I inne spostrzeżenia:
Sonar od PCS w warunkach zimowej zamieci - "co 10 km zatrzymaj się, aby wyczyścić"... Rozumiem, że wersje Arctic mają w nim podgrzewanie... :lol:
Ale urządzenie totalnie rozleniwiające (tempomat z ACC) - można zając się lekturą... Auto samo zwalnia i przyspiesza... Ameryka... tzn. Japonia.
Sprzęt grający - bez orgazmu... ale, nie najgorzej - z drugiej strony auto służy głównie do jeżdżenia więc trudno, żeby główną jego zaletą było Audio.

To tyle tak na szybko... O terenowych walorach się nie wypowiem, bo nie zjechałem dalej niż na pobocze w Czechach... :lol:
Zresztą wybór wersji bez Multi Terrain demaskuje mnie jako użytkownika jeżdżącego po "czarnym".

Podsumowując: jednak pozytywne zaskoczenia, ale trudno żeby było inaczej bo w końcu konstrukcja z 2009 roku a LC 120 miało już 8-9 lat od momentu projektowania...

Aha, o silniku się nie wypowiadam bo kupiłem zaczipowany do podobno ok. 200 KM, ale u Toyoty te konie to czasem lubią hasać po pastwisku a nie w silniku więc dopiero wyjdzie w użytkowaniu co auto potrafi, a ponadto nowego auta nie chciałem katować, zresztą nie było warunków na wygłupy...:)

Zbiera się przyzwoicie, chociaż inaczej reaguje niż przy czipie Motorsport w LC 120...

Pozdrawiam i idę się wyspać :lol: ...

ODPOWIEDZ