Landcruiser 150 odcina moc
Moderator: luk4s7
Landcruiser 150 odcina moc
Witam niedawno zauważyłem przy mocniejszym skręceniu kół i dodaniu gazu na zakręcie land przestaje przyspieszać jakby go kontrola trakcji czy cos w tym stylu blokowało, po lekkim odkręceniu kół auto z powrotem zaczelo normalnie przyspieszać. Jakieś systemy go blokują czy coś jest nie tak?
Re: Landcruiser 150 odcina moc
Bez kompa serwisowego się nie obejdzie. Może czujnik ABS szwankuje bo się przewody napinają.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Landcruiser 150 odcina moc
Jak mocno skręcone te koła? Zawracasz w miejscu? Opony i felgi oryginalne, czy powiększone?
Kontrola trakcji raczej dałaby jakiś sygnał w kokpicie na desce.
Kontrola trakcji raczej dałaby jakiś sygnał w kokpicie na desce.
Re: Landcruiser 150 odcina moc
Na wyłączonej kontroli trakcji problemu nie ma. Praktycznie problemu nie ma bo na zakretach gazu sie nie dodaje. Jazda po asfalcie ostry zakret skręt kierownicą gdzieś o 90° i gaz powyzej 2 tyś czuć odcięcie, po lekkim wyprostowaniu kół odrazy ciągnie normalnie.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 11 mar 2019, 19:55
- Auto: Toyota Land Cruiser KDJ95 2001 5D.
- Kontakt:
Re: Landcruiser 150 odcina moc
To może być coś z okablowaniem czujników ABS. U mnie w J95 był przełamany kabel w prawym przednim kole i przy jeździe na wprost nie było problemu, ale po skręcie kół zapalała się kontrolka ABS i VSC silnik wchodził w tryb awarii ABS, i kontrolka gasła dopiero po kolejnym uruchomieniu samochodu. Tylko, że w J95 są czujniki analogowe indukcyjne i przerwa w linii wyłapywana jest natychmiast, a u ciebie powinny już być czujniki cyfrowe magnetorezystancyjne i uszkodzenie kabla nie musi od razu objawiać się zgłoszeniem usterki do systemu ABS, a jedynie błędnymi odczytami w ECU.
Inna możliwość to uszkodzenie łożyska lub pierścienia magnetycznego czujnika ABS w łożysku, tylko nie do końca pasuje bo po wyjściu z zakrętu i po odbiciu kierownicą nie powinno się już nic zmieniać. Warto się temu przyjrzeć, bo może mieć wpływ na prowadzenie samochodu i zużycie opon i paliwa.
VSC korzysta do ustalenia prędkości na każdym kole z czujników ABS.
Inna możliwość to uszkodzenie łożyska lub pierścienia magnetycznego czujnika ABS w łożysku, tylko nie do końca pasuje bo po wyjściu z zakrętu i po odbiciu kierownicą nie powinno się już nic zmieniać. Warto się temu przyjrzeć, bo może mieć wpływ na prowadzenie samochodu i zużycie opon i paliwa.
VSC korzysta do ustalenia prędkości na każdym kole z czujników ABS.