Strona 1 z 3

Utwardzenie zawieszenia

: 14 sie 2018, 11:27
autor: kokosz
Wiem wiem do śmigania w trasie jest X5 czy cayenne , ale ja LC wykorzystuje głównie zamiast vana jako auto rodzinne. Niezbyt bezpiecznie się czuje nawet przy niezbyt mocnym hamowaniu gdy przód nurkuje i abs blokuje koła . Czy ktoś z Was przerabiał twardsze sprężyny i amortyzatory, jeżeli tak jak to się sprawdza ? Pozdrawiam

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 20 sie 2018, 15:53
autor: kylon
Nie ma z tym najmniejszego problemu. W ciągu ostatniego miesiąca jakoś tak wyszło że w pięciu takich dokonaliśmy takiej zmiany plus jedną zrobił dealer Toyoty z naszymi gratami. Kilka J150 jeżdzi po kilka lat i nie mam złych informacji a raczej pozytywne.

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 06:47
autor: kokosz
Trochę za długo siedze na forach, w tym na MB/8 Club Poland jako moderator aby nie kumac takich zartow. Skoro jednak lubisz i robisz takie przeróbki to jak najdzie mnie ochota na przeróbkę któregoś z moich staruchow na 4x4 czy np 911 sc na przod to odezwe się do Ciebie.Pozdrawiam

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 08:28
autor: sebastian44
??? chyba nie nadążam za konwersacją albo ktos wykasował część postów

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 10:48
autor: kokosz
Sebastian nadążasz i nikt nic nie usunął , kylon zapewne uznał mnievza fana tuningu i chciał zażartować, natchnął mnie tym samym do zglebienia, Grabol z AutoDream Jozefow ma doświadczenie w tum z X5 to może i z LC sobie poradzi :mrgreen:

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 10:54
autor: sebastian44
Wydaje mi sie że Kylon mówił całkowicie poważnie, ale może niech potwierdzi

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 11:59
autor: kylon
Ja nie żartowałem bo zmiana zawieszenia w LC to likwidacja nurkowania i poprawa warunków jezdnych no ale pewnie za krótko jestem na forum aby się wyznawać na poważnie ;-). No i w zasadzie doświadczenie tylko w staruchach oprócz tych nowych co robimy. Ale co tam. Trzeba robić swoje i się nie przejmować ;-)

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 12:24
autor: Mesel
hi hi hi :mrgreen: :mrgreen:

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 16:33
autor: luk4s7
kokosz pisze:Trochę za długo siedze na forach, w tym na MB/8 Club Poland jako moderator aby nie kumac takich zartow.
No niby mógłbym się powołać na doświadczenie w moderowaniu ale i bez tego nie kumam tego co Ty kumasz i gdzie jest żart. Cóż... wiem że nie wszystko muszę rozumieć.

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 22:00
autor: kokosz
Za zart uznałem 5 osób utwardzajacych zawias przy zachowaniu standardowej wysokości. Pytałem w Toyota Żerań - obiecali sprawdzić i chyba nic nie wymyślili. Jeżeli kylon możesz służyć pomocą to proszę o priv

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 22:10
autor: Cruiser
Pytaj dalej w Toyocie. Sprzedawca podczas prezentacji LC150 szukał guzika do zwolnienia hamulca ręcznego.....
Jak chcesz się czegoś dowiedzieć o LC to większość ludzi już tutaj poznałeś.
Szkoda tylko, że dalej nie masz przekonania...

Utwardzenie zawieszenia

: 24 sie 2018, 23:27
autor: luk4s7
Również nie uważam aby ASO było miejscem gdzie się dowiesz wiele o niestandardowych rozwiązaniach nieprzewidzianych przez producenta.
Wynika to z prostego faktu że zwykle maja do czynienia z fabrycznymi autami i nie chcą robić prawie nic poza standard. Wiąże się to z ewentualną odpowiedzialnością i kosztami oraz niewielkim zyskiem. Lepiej sprzedać w tym czasie 1 auto bez stresu.
Jasne że można trafić na kompetentnego pasjonata ale to raczej rzadkość (choć znam taki przypadek osobiście).

Co do utwardzenia/ usztywniania zawieszenia i liftu - nie widzę potrzeby liftowania auta jeśli nie będziesz montował większych kół, ani potrzebował lepszych kątów natarcia, zejścia itd.
Sam osobiście w mojej J9 mam zawieszenie Terrain Tamer’a które jest właśnie usztywnione choć praktycznie na fabrycznej wysokości. Sprężyny przód +50kg, +0cm; sprężyny tył +50kg, +2cm. Do tego amortyzatory tej samej firmy o większej niż fabryczna siła tłumienia oraz solidniejszej konstrukcji.
Jak widzisz te +2cm na tyle to praktycznie symboliczna wartość dająca tyle, że auto na maksa załadowane nie ciągnie tyłka po glebie. Na pusto niemalże nie czuć ani nie widać różnicy w komforcie ani wysokości względem fabryki.

Efekt po wymianie taki że auto prowadzi się jak przyklejone, a komfort nie spadł ani trochę. Nawet wzrósł bo amortyzatory są nowe i lepiej tłumią.
Mam „zwykłe” amortyzatory a są jeszcze regulowane - Terrain Tamer Pro Shock.

Jeśli zaś chodzi o prośbę o pisanie na priv - to forum jest po to aby pisać właśnie tutaj, wymieniając doświadczenia i pomagając sobie nawzajem. Na priv załatwia się tematy finansowe albo inne wymagające dyskrecji.

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 25 sie 2018, 07:19
autor: kylon
Nikt wcześbiej nie wspominał że ma być standardowa wysokość ale i to jest do zrobienia zapewne. Priv mam na szczęście zablokowany bo i tak bania pełna roboty.

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 25 sie 2018, 18:19
autor: kokosz
Super, dziękuje za taka odpowiedz. Może jeszcze podpowiedz / namiar na sprawdzonego sprzedawcę

Re: Utwardzenie zawieszenia

: 26 sie 2018, 00:06
autor: luk4s7
Wpisz w wyszukiwarce Google dokładnie to „serwis 4x4 toyota warszawa”, pomiń pierwszych pare linków reklamowych (oznaczenie „Ad”) i znajdziesz firmę która od lat się specjalizuje w tym czego szukasz.
Dodam że referencje znajdziesz w zakładce „Realizacje”.

Powodzenia!