KDSS "się poci"

Moderator: luk4s7

albertkuz
Posty: 22
Rejestracja: 23 sie 2010, 21:13
Auto: Brak
Kontakt:

KDSS "się poci"

Post autor: albertkuz »

Takie mam pytanie do znawców, pewnie najbardziej do KYLONA. Kupiłem używane LC 150. Wszystko już mam ogarnięte ( fakt, że nie było tego zbyt wiele ), ale mechanik powiedział, że można spodziewać się pojawienia się problemów z KDSS bo amortyzator się poci. I teraz pytania:
1. Czy są jakieś zamienniki czy tylko oryginał ?
2. Czy można tę nieszczelność jakoś naprawiać czy tylko wymiana ?
3. Jakie są koszty ( orientacyjne ) wymiany w przypadku chęci pozostania przy KDSS, a jakie w przypadku rezygnacji ?

Jakoś nie znalazłem w poprzednich wątkach.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: Cruiser »

Kylon pewnie powie więcej, moim zdaniem jednak poczekaj aż kontrolka zacznie mrugać. Wtedy system straci ciśnienie. Ile kosztuje wymiana tego siłownika nie wiem. Nowy aktuator systemu to koszt ok 9.000 PLN w ASO. Tak było jakieś 3-4 lata temu. Jeżeli auto było serwisowane tylko w ASO i ma poniżej 150.000 km próbowałbym z rękojmi.

albertkuz
Posty: 22
Rejestracja: 23 sie 2010, 21:13
Auto: Brak
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: albertkuz »

Dziękuję. Auto było serwisowanie tylko w ASI, ale przebieg grubo powyżej. Czy tylko ASI może tu pomóc czy mogę to robić w innym warsztacie ? Nie przepadam za ASI i wcale nie chodzi mi o ceny. Generalnie po przejechaniu paru tysięcy km jestem bardzo zadowolony, a stan auta oceniam na nieprawdopodobnie dobry biorąc pod uwagę przebieg...

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: Cruiser »

Raczej tylko ASO.

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: emilio »

Niefajna niespodzianka
Moja150 ma nieco ponad rok a tu zaskoczeniea zapocenie na osłonie siłownika KDSS...
Auto ma ok38K ktoś przerabiał taki temat???

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: kylon »

Jedź do ASO. Jest jakaś akcja serwisowa na KDSS.

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: emilio »

tak się domyślam bo jak wysłałem zdjęcie do aso to otrzymałem info że zamawiają siłownik od KDSSa ... z pytaniem kiedy mogę podjechać na wymianę

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: emilio »

Informacyjnie w temacie , ASO wymieniło siłownik KDSS w ramach gwarancji , nie kampanii

Ale po wymianie zawieszenie stało się odczuwalnie bardziej sztywne ,szczególnie z tyłu ... wręcz mało komfortowe w trybie Normal
Serwis twierdzi że wszystko wykonał jak należy .. wiadomo

Otrzymałem info przy odbiorze że część wymieniona , olej z układu spuszczony i napełniony ciśnienie sprawdzone ... i wszystko powinno być ok :evil:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: luk4s7 »

Co masz na myśli pisząc że jest bardziej sztywne? KDSS działa na zakrętach głównie więc logicznie przy jeździe na wprost nie powinno być specjalnie odczuwana różnica. Dopiero w zakrętach będzie się usztywniać.

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: emilio »

Sztywność większa przy tłumieniu nierówności - jazda na wprost(w szczególności nierówności na łatanej drodze ) ,

za które KDSS również częściowo odpowiada , na zakrętach różnicy nie widzę ze względu na spokojny styl jazdy .

Zadałem pytanie do ASO czy może być związek pomiędzy wymianą oleju i ponownym napełnieniu układu a sposobem tłumienia , zobaczymy co odpowiedzą

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: luk4s7 »

No więc niech mnie ktoś sprostuje albo wyjaśni na chłopski rozum bo jeśli KDSS to sterowane siłowniki zamiast łączników stabilizatorów to jaki mają wpływ na jazdę na wprost? Rozumiem przy hamowaniu lub przyspieszaniu powodują mniejsze nurkowanie/stawanie dęba. Ale żeby brały wyczuwalny udział w jeździe na wprost to jakoś tego nie widzę.
Chyba że z tyłu masz miechy zamiast sprężyn ale to już nie jest KDSS.

Awatar użytkownika
emilio
Posty: 185
Rejestracja: 21 kwie 2008, 19:03
Auto: KZJ95
GDJ150
Kontakt:

Re: KDSS "się poci"

Post autor: emilio »

tak, z tyłu mam miechy , wersja executive

W opisie KDSS znajdziesz info że jego rola dotyczy ograniczenia przechyłów , poprawy trakcji w terenie oraz zwiększeniu komfortu jazdy na płaskich powierzchniach ,

wiec jakiś związek z komfortem jazdy oraz poprzez selekcją trybów jazdy , co do zasady sam KDSS działa automatycznie, ale w określonych trybach może się zmieniać jego charakterystyka ,

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2368858
https://www.landcruiser.pl/czytelnia/te ... ystem-kdss

Zastanawiam się czy czegoś nie pomieszali przy ponownym uzupełnianiu systemu, czy wpływ może mieć np. większe ciśnienie w systemie albo jakaś kalibracja... ?

ODPOWIEDZ