Kupiłem używaną TLC 150. Przyzwyczajony jestem do wożenia rowerów na haku i muszę go dołożyć. Będę wdzięczny za odpowiedzi na kilka pytań:
1. Jaki hak warto założyć;
2. Jaką wiązkę zakładają w ASO,
3. Czy w związku z tą całą elektroniką będzie jakiś problem,
Poprzedni właściciel wszystko robił w ASO - co jest dla niego plusem. Ja do ASO nie jeżdżę, bo nie lubię
Dziękuję za pomoc
Instalacja haka
Moderator: luk4s7
Re: Instalacja haka
Przerabiałem ostatnio temat w J12 więc pewnie w J15 będzie to samo. Hak wypinany firmy Auto-Hak ze Słupska. Do tego kable wpinane w kostki fabryczne. Wszystko plug-and-play. Jedynie lekkie podcięcie zderzaka konieczne. Może w 150 nie trzeba. Montaż zrobiony samemu. Największa trudność to zdjęcie zderzaka. Reszta to wykręcanie i przykręcanie zrób.
Sam hak wygląda całkiem porządnie i łatwo się wypina.
Sam hak wygląda całkiem porządnie i łatwo się wypina.
- zachary
- Posty: 214
- Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
- Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
- Kontakt:
Re: Instalacja haka
W J15 jest trochę roboty z montażem haka. Trzeba np. wyjąć tylne siedzenia - kanapę. O szczegółach niech opowie Kylon
Re: Instalacja haka
Cooo? Serio? Dobrze że silnika nie trzeba demontować
W J12 to bułka z masłem. W J9 tym bardziej.
W J12 to bułka z masłem. W J9 tym bardziej.
Re: Instalacja haka
Jeszcze jeden drobiazg. Czy jak ma hak i na nim rowery to będę mógł wyłączyć sygnalizacją o przeszkodach tylko z tylnych czujników, tak, żeby te przednie działały prawidłowo ?
Re: Instalacja haka
Dokładnie tak jest. Przynajmniej w przypadku haka Brinka i Toyotowego. W dodatku warto sprawdzić czy hak nie wymaga modułu wiązki elektrycznej. Do haka należy też dokupić nakładkę na zderzak.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 lip 2014, 20:36
- Auto: J125
J155
Re: Instalacja haka
Ja polecam Westfalia 335 398 600 001.
Do wersji bez koła pod podłogą - czyli niektóre 5 drzwiowe i każda J155. Bez podcinania zderzaka. I co najważniejsze dla mnie, po wypięciu haka nic nie sterczy czyli kąt zejścia się nie zmniejsza. Cały mechanizm schowany za belką ramy a nie pod nią. Do J155 też pasuje model z J125 (335 295 691 101) tylko homologacja mniejsza na 2800kg (zamiast 3500). Za to montaż o wiele łatwiejszy bo nie ma zastrzałów do ramy.
Do wersji bez koła pod podłogą - czyli niektóre 5 drzwiowe i każda J155. Bez podcinania zderzaka. I co najważniejsze dla mnie, po wypięciu haka nic nie sterczy czyli kąt zejścia się nie zmniejsza. Cały mechanizm schowany za belką ramy a nie pod nią. Do J155 też pasuje model z J125 (335 295 691 101) tylko homologacja mniejsza na 2800kg (zamiast 3500). Za to montaż o wiele łatwiejszy bo nie ma zastrzałów do ramy.