Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 16 gru 2018, 19:43
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 sie 2018, 11:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2015, 23:58
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Auto: J150
Wiem wiem do śmigania w trasie jest X5 czy cayenne , ale ja LC wykorzystuje głównie zamiast vana jako auto rodzinne. Niezbyt bezpiecznie się czuje nawet przy niezbyt mocnym hamowaniu gdy przód nurkuje i abs blokuje koła . Czy ktoś z Was przerabiał twardsze sprężyny i amortyzatory, jeżeli tak jak to się sprawdza ? Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sie 2018, 15:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nie ma z tym najmniejszego problemu. W ciągu ostatniego miesiąca jakoś tak wyszło że w pięciu takich dokonaliśmy takiej zmiany plus jedną zrobił dealer Toyoty z naszymi gratami. Kilka J150 jeżdzi po kilka lat i nie mam złych informacji a raczej pozytywne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 6:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2015, 23:58
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Auto: J150
Trochę za długo siedze na forach, w tym na MB/8 Club Poland jako moderator aby nie kumac takich zartow. Skoro jednak lubisz i robisz takie przeróbki to jak najdzie mnie ochota na przeróbkę któregoś z moich staruchow na 4x4 czy np 911 sc na przod to odezwe się do Ciebie.Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 8:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
??? chyba nie nadążam za konwersacją albo ktos wykasował część postów


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 10:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2015, 23:58
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Auto: J150
Sebastian nadążasz i nikt nic nie usunął , kylon zapewne uznał mnievza fana tuningu i chciał zażartować, natchnął mnie tym samym do zglebienia, Grabol z AutoDream Jozefow ma doświadczenie w tum z X5 to może i z LC sobie poradzi :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 10:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 994
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Wydaje mi sie że Kylon mówił całkowicie poważnie, ale może niech potwierdzi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 11:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ja nie żartowałem bo zmiana zawieszenia w LC to likwidacja nurkowania i poprawa warunków jezdnych no ale pewnie za krótko jestem na forum aby się wyznawać na poważnie ;-). No i w zasadzie doświadczenie tylko w staruchach oprócz tych nowych co robimy. Ale co tam. Trzeba robić swoje i się nie przejmować ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 12:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Posty: 447
Lokalizacja: Warszawa
Auto: V8/KDJ90
hi hi hi :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 16:33 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2084
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
kokosz pisze:
Trochę za długo siedze na forach, w tym na MB/8 Club Poland jako moderator aby nie kumac takich zartow.

No niby mógłbym się powołać na doświadczenie w moderowaniu ale i bez tego nie kumam tego co Ty kumasz i gdzie jest żart. Cóż... wiem że nie wszystko muszę rozumieć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 22:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2015, 23:58
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Auto: J150
Za zart uznałem 5 osób utwardzajacych zawias przy zachowaniu standardowej wysokości. Pytałem w Toyota Żerań - obiecali sprawdzić i chyba nic nie wymyślili. Jeżeli kylon możesz służyć pomocą to proszę o priv


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 22:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 749
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Pytaj dalej w Toyocie. Sprzedawca podczas prezentacji LC150 szukał guzika do zwolnienia hamulca ręcznego.....
Jak chcesz się czegoś dowiedzieć o LC to większość ludzi już tutaj poznałeś.
Szkoda tylko, że dalej nie masz przekonania...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 sie 2018, 23:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2084
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Również nie uważam aby ASO było miejscem gdzie się dowiesz wiele o niestandardowych rozwiązaniach nieprzewidzianych przez producenta.
Wynika to z prostego faktu że zwykle maja do czynienia z fabrycznymi autami i nie chcą robić prawie nic poza standard. Wiąże się to z ewentualną odpowiedzialnością i kosztami oraz niewielkim zyskiem. Lepiej sprzedać w tym czasie 1 auto bez stresu.
Jasne że można trafić na kompetentnego pasjonata ale to raczej rzadkość (choć znam taki przypadek osobiście).

Co do utwardzenia/ usztywniania zawieszenia i liftu - nie widzę potrzeby liftowania auta jeśli nie będziesz montował większych kół, ani potrzebował lepszych kątów natarcia, zejścia itd.
Sam osobiście w mojej J9 mam zawieszenie Terrain Tamer’a które jest właśnie usztywnione choć praktycznie na fabrycznej wysokości. Sprężyny przód +50kg, +0cm; sprężyny tył +50kg, +2cm. Do tego amortyzatory tej samej firmy o większej niż fabryczna siła tłumienia oraz solidniejszej konstrukcji.
Jak widzisz te +2cm na tyle to praktycznie symboliczna wartość dająca tyle, że auto na maksa załadowane nie ciągnie tyłka po glebie. Na pusto niemalże nie czuć ani nie widać różnicy w komforcie ani wysokości względem fabryki.

Efekt po wymianie taki że auto prowadzi się jak przyklejone, a komfort nie spadł ani trochę. Nawet wzrósł bo amortyzatory są nowe i lepiej tłumią.
Mam „zwykłe” amortyzatory a są jeszcze regulowane - Terrain Tamer Pro Shock.

Jeśli zaś chodzi o prośbę o pisanie na priv - to forum jest po to aby pisać właśnie tutaj, wymieniając doświadczenia i pomagając sobie nawzajem. Na priv załatwia się tematy finansowe albo inne wymagające dyskrecji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2018, 7:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15295
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nikt wcześbiej nie wspominał że ma być standardowa wysokość ale i to jest do zrobienia zapewne. Priv mam na szczęście zablokowany bo i tak bania pełna roboty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sie 2018, 18:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2015, 23:58
Posty: 28
Lokalizacja: Warszawa
Auto: J150
Super, dziękuje za taka odpowiedz. Może jeszcze podpowiedz / namiar na sprawdzonego sprzedawcę


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sie 2018, 0:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2084
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Wpisz w wyszukiwarce Google dokładnie to „serwis 4x4 toyota warszawa”, pomiń pierwszych pare linków reklamowych (oznaczenie „Ad”) i znajdziesz firmę która od lat się specjalizuje w tym czego szukasz.
Dodam że referencje znajdziesz w zakładce „Realizacje”.

Powodzenia!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group