Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Moderator: luk4s7

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

atnet - ponawiam propozycję "konsultacji".

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

luk4s7
"Na pewno automat. I tylko automat. Zestarzałem się i tyle. Fajnie że można w trybie manual ręcznie zmieniać biegi i auto tego nie zmienia za nas. Znika największy minus skrzyń automatycznych w autach 4x4. Dokładnie chodzi o zjazd ze stromej góry i hamowanie silnikiem. "

Przepraszam ale śmiem twierdzić ,że nie masz racji. Owszem w trakcie wajchowania wybierasz sobie bieg np. 5 ale automat i tak robi sam jak chce w zależności od prędkości i obciążenia. Jedyne na co masz wpływ to wybranie biegu powyżej którego automat nie wejdzie .
Czyli jak narzucisz piątkę to auto możesz bujnąć do końca obrotomierza a on i tak nie wejdzie na 6-ty.
Następnie auto zatrzymasz na parkingu i ruszysz. Skrzynia wybiera po kolei od 1 do 5.
Działa jakbyś nic nie przestawił a po dojściu do prędkości znowu ograniczy cię do 5-tki.

To tyle wg moich obserwacji w kwestii automatyki.

Małe uzupełnienie - ty rozpatrywałeś teren - czyli ograniczenie się np. tylko do 1-ki albo 2-ki.I tu masz rację. Przydaje się.
Natomiast ja jestem "asfaltowy" i dla mnie to rozwiązanie w jeździe po czarnym jest potrzebne jak koziej d..pie trąba.
Sam nie wiem po co ?
Ostatnio zmieniony 23 gru 2017, 19:10 przez Nomad, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
atnet
Posty: 50
Rejestracja: 14 gru 2017, 04:05
Auto: Czekam na now? 150, pierwsze moje auto 4x4 z prawdziwego zdarzenia
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: atnet »

Nie mam porównania co do zawieszenia, ja chciałem ładne auto w środku więc wziołem Invincible, jedynie co mnie trochę dobija że auto ma w serii koła 265/55 R19. Na felgę 19" nie ma właściwie opon ni mówiąc o jakiś A/T. Więc jak ochłonę finansowo to kupię felgi i idę w kierunku jakiś AT'eków. Przy czym najchętniej to bym wymienił wszystkie 5 kół na rozmiar o 5% wyższy. Tyle że jeszcze nie rozkminiłem czy wejdą w zakola i pod bagażnik. Jedynie co wiem że ten model do 150 z 2014 roku dużo lepiej sobie radzi na czarnym.

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

atnet - Nie miej do mnie żalu ale powiem szczerze ,że właśnie w wersji liftingowej 2018 koła 19" to wg mnie największy przypał jak chodzi o zmiany. 18" były jeszcze jako tako akceptowalne pod każdym względem. I sporo producentów.
Pomijam kwestię ,że ten rozmiar ( 19" ) produkują tylko na ...księżycu.
Nie ma nic innego w tym rozmiarze ,przynajmniej na ten moment.

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Wiener »

RX450h to samochód konstrukcyjnie zupełnie inny, ale co do przeznaczenia - dla mnie identyczne, czyli wożenie dupy. :)
@Nomad, myślę, że jeszcze się pojawi tych opon trochę. LC150 wychodzi fabrycznie na Geolandarach?
@atnet, rozumiem że zamówiłeś Invincible z pakietem bi-color, aby mieć aluminiowe wykończenie wnętrza (bardzo fajne swoją drogą)?
Ostatnio zmieniony 23 gru 2017, 19:22 przez Wiener, łącznie zmieniany 1 raz.

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

Nawet jeśli zwiększysz profil do 65 i to ci wejdzie w nadkole to zmieniasz obwód koła a to już może mieć wpływ na wiele sytuacji.
Licznik , praca automatu itp. ....nie wiem.
Dobrze to sprawdź zanim położysz kasę na takie rozwiązanie.

Co do zapasu - sądzę ,że większe koło tak jak kolega planuje nie wejdzie w profil pod podłogą bagażnika.
Profil wnęki jest dopasowany na milimetry więc to kolejna przeszkoda do realizacji tego pomysłu.

Awatar użytkownika
atnet
Posty: 50
Rejestracja: 14 gru 2017, 04:05
Auto: Czekam na now? 150, pierwsze moje auto 4x4 z prawdziwego zdarzenia
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: atnet »

Zamówiłem po prostu Invincible z lakierem metalic, i tyle. Taki mieli na składzie więc nie wybrzydzałem. Te wstawki drewniane kompletnie nie rażą bo to jest pasek w jasnym kolorze który nie jest oczojebny jak drewno w poprzedniej wersji...

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: aadamuss »

Jeżdżę j100 w automacie i w górach mogę ręcznie zmieniać biegi w górę i w dół do hamowania silnikiem - tak ja w manualu. W innych Lc tak się nie da ? Pozdr Adam

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Cruiser »

Da się. Też tak jeżdżę w górach.

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: staf »

W KDJ120 jest jak napisałeś, można ręcznie zmieniać biegi ale o intensywności hamowania silnikiem i tak zadecyduje ECU. Dohamowanie krętego zjazdu będzie bardziej zdecydowane (nawet z wybierakiem biegów na „L”) niż prostego odcinka o podobnym nachyleniu.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: luk4s7 »

Nomad pisze: Przepraszam ale śmiem twierdzić ,że nie masz racji.
(...)
Czyli jak narzucisz piątkę to auto możesz bujnąć do końca obrotomierza a on i tak nie wejdzie na 6-ty.
(...)
Małe uzupełnienie - ty rozpatrywałeś teren - czyli ograniczenie się np. tylko do 1-ki albo 2-ki.I tu masz rację. Przydaje się.
Po kolei: pewnie że mogę nie mieć racji bo jeździłem tym autem kilkadziesiąt minut a nie kilka lat.

Właśnie w tym według mnie była różnica skrzyni w 120 a w nowej 150 i nowym Hilu - tryb manualny pozwala na wybór konkretnego biegu, a nie najwyższego z którego chcemy korzystać. Poprawcie jeśli się mylę. W aucie którym jechałem jak wbiłem 2 to jechał na tym biegu i koniec. Nic mi się samo nie zmieniało.

Generalnie rozpatruje teren bo tam najczęściej jest (mi osobiście) potrzebna ręczna skrzynia. W mieście, na autostradach i nawet szutrach czy polnych drogach, nie chce mi się machać biegami. Nowe skrzynie zmieniają biegi na tyle szybko i mądrze że chętnie się pozbędę wajchowania.

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

150tka to mój pierwszy Landek. Automat w mojej wersji to manualna możliwość wybrania granicy najwyższego biegu i to wszystko.
Bieg wybrany i poniżej wybranego - to dzieje się wszystko samo/automatycznie.
To żaden tiptronic.
Nie wiem jak to działało wcześniej np. w 120tce czy 100-tce.
Rzeczywiście tak jak rozpatruje to luk to jest to bardzo przydatne w terenie.
Jednak w zastosowaniu na asfalcie taki układ działania skrzyni sensu nie ma wcale.
I pewnie producent tak to wymyślił głównie pod kątem potrzeb jazdy terenowej.

Kolega ma 120-tkę więc przy okazji przetestuję jego automat i napiszę czy to to samo rozwiązanie/idea.

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: staf »

Akurat 2 bieg w 120-stce to najmniejszy problem. Wbijasz "2", do tego "2nd STRT" i masz do dyspozycji… tylko 2 (lub zredukowaną 2) z której ruszasz i na której się poruszasz.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: luk4s7 »

Tylko że raczej potrzeba tylko 1 biegu w trudnym, technicznym terenie.

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: staf »

Komplikujesz :D ... wybierak biegów na "L" i masz jedynkę.

ODPOWIEDZ