Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 23 wrz 2018, 4:56
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 261 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 gru 2017, 10:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 mar 2012, 9:56
Posty: 165
Lokalizacja: Górki/Warszawa
Auto: Hilux '08 2,5 D4D; GDJ150 '18
Każdy ma swoje racje.
"Jeden lubi jak mu cyganie grają, drugi jak mu buty śmierdzą"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 gru 2017, 20:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1877
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Jeździłem dziś dość długo nową 150’tką. Taką testową wersją na wypasie ale bez pneumatyki.

Wniosek taki - to co dla mnie fajne i ważne jest spełnione.

Subiektywnie podoba mi się :

Zawieszenie! Świetnie wybiera nierówności, nie buja i nie kładzie auta w zakrętach. Zupełnie tak jak zestaw Terrain Tamer w moim LC95

Cisza i komfort wnętrza. Po prostu ładnie i przyjemnie. No ale wiadomo - to nowe auto więc co tu porównywać.

Silnik - wystarcza. Nie jest to żaden ścigacz i tak ma być. Wielu narzeka że KZJ95 to leniwy osiołek ale dla mnie jest zupełnie OK. Tym bardziej 150’tka ma silnik w porządku.

Przyjemne jest oświetlenie wnętrza. Mam na myśli głównie boczki drzwi, pod stopami z przodu i stopnie boczne. Ktoś może powiedzieć że to gadżet ale łatwiej się odnaleźć gdzie, co i jak. Łatwiej wysiada się z auta późnym popołudniem czyli w grudniu o 16:00

Reszta? Fajna choć nie robią na mnie wrażenia elektroniczne przydaśki za kupę szelestów. VSC to przydatna sprawa, ale Multi Terrain Select czy inne krołle to niekoniecznie. Wiem, pomaga, poprawia i tak dalej. Nie uwierzę póki nie pokaże mi ktoś istotnej różnicy.

Na pewno automat. I tylko automat. Zestarzałem się i tyle. Fajnie że można w trybie manual ręcznie zmieniać biegi i auto tego nie zmienia za nas. Znika największy minus skrzyń automatycznych w autach 4x4. Dokładnie chodzi o zjazd ze stromej góry i hamowanie silnikiem.

Co do krołla - bleeeee! Jak się to załączyło to od razu zrozumiałem że to się musi sp.... zaraz. No nie innej opcji żeby system który wydaje taki dźwięk mógł działać długo i bezawaryjnie!

Podsumowując. Nie kupiłem Może jutro ale trochę się wyprztykałem z kasy na prezenty świąteczne więc chyba też nie

Za to z zewnątrz podoba mi się BARDZO! Dawno żadna Toyota a szczególnie 4x4 nie zrobiła na mnie tak pozytywnego wrażenia!

A jeśli chodzi o moje podejście do osiągów i prędkości to zacytuje tutaj jednego z kolegów toyotowych „Ja robię wszystko wolno bo w życiu liczy się wolność, a nie szybkość!”


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 gru 2017, 21:33 
Offline

Rejestracja: 13 lut 2017, 16:21
Posty: 68
Co do ładności i solidności wykończenia mogę się tylko zgodzić. Jeśli chodzi o jakość, to jest to bardziej Lexus, niż Toyota. Jakość wykończenia zrobiła na mnie duże wrażenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 gru 2017, 22:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15024
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Crowl to fajny system i nawet działa. Jest w dwusetkach od samego początku. A Ty Łukasz nie wydawaj za bardzo drobnych na J150 bo Hil czeka i dziś kolejny bajer dotarł do niego ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 gru 2017, 22:33 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Auto: VDJ 76 kiedyś: KZJ/LJ 78, KZJ70, KZJ90, WOLF 290, GS1200
Jest piękna, nie dorównuje 76, ale jest piękna :)

Ja ostatnio mogłem się przekonać o samochodzie z przydaśkami i prawdziwym terenowym samochodzie bez przydasiek. I to pod własnym domem.

Najpierw, wielki podjazd pod górę (ok 100 m 25 stopni) pokryty 5 cm śniegu próbowałem pokonać LC 76, gdzieś w jednej trzeciej auto zaczęło poruszać się w dół. Tak ze trzy razy.

Wróciłem po terenówke z przydaśkami..... i nawet nie zwolniła. Tryb snow i wydarała do góry jak po suchym.

Nie jestem w stanie w LC76 tak regulować gazem, żeby nie zerwać przyczepności.

Kiedyś zjechałem to takiej jednej bacówki w Bukowinie, obok zaparkowało porsze kajen. Na szczęście miałem w Toyocie 95 dwie wyciągarki, najważniejsza ta z tyłu, bez niej ... zostałbym do wiosny.
Kajen.... wyjechał jak po suchym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 gru 2017, 22:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1877
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Tadeo - na pewno te systemy działają. Na pewno pomagają. Ale który konkretnie? Bo w przypadku podjazdu to VSC (stabilizacja) + chyba ASR (trakcja) co jest w standardzie nawet Hila DLX.
Mnie bardziej chodziło o Crawl i Mutli Terran Select. Wciąż nie przekonany.

Czego nie masz w 76 co masz w tej lepszej terenówce? Co robi taką różnice?

Kylon - co tam szybko zdradź! Serio boje się że łatwiej mi będzie 150’tkę kupić niż tak doszpejowanego Hila


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 gru 2017, 9:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38
Posty: 287
Systemy, wyglad zewnetrzny, zawias, wygoda- wszystko zgoda. Wnetrze oczywiscie jest poprawione na styl 200tki, jest sporo lepiej, mniej pazdzierza (w koncu to auto za 3stowki), ale z tym luksusem i Lexusem to nie przesadzajmy... skora jest z ceraty.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 gru 2017, 9:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Auto: VDJ 76 kiedyś: KZJ/LJ 78, KZJ70, KZJ90, WOLF 290, GS1200
luk4s7 pisze:
Tadeo - na pewno te systemy działają. Na pewno pomagają. Ale który konkretnie? Bo w przypadku podjazdu to VSC (stabilizacja) + chyba ASR (trakcja) co jest w standardzie nawet Hila DLX.
Mnie bardziej chodziło o Crawl i Mutli Terran Select. Wciąż nie przekonany.

Czego nie masz w 76 co masz w tej lepszej terenówce? Co robi taką różnice?

Kylon - co tam szybko zdradź! Serio boje się że łatwiej mi będzie 150’tkę kupić niż tak doszpejowanego Hila


No tak, ja w swoim autku pewnej marki, mam Terrain Response w kilku trybach, które robią takie czary:

Normalna. Przeznaczony jest do jazdy po utwardzonych drogach w mieście i na autostradzie.
Śnieg, mokra trawa i żwir. Reakcja przepustnicy jest regulowana, aby zmniejszyć boksowanie kół, transmisja rozpoczyna się na drugim biegu, a blokady mechanizmu różnicowego są bardziej agresywne.
Błoto i koleiny. Podobnie jak w poprzednim trybie, w celu zapobieżenia niepotrzebnemu obracaniu się kół, potrzeba więcej przyspieszenia. W tym trybie przekładnia rozpoczyna się na pierwszym biegu, a system zaleca zarówno niski zakres, jak i podniesione zawieszenie.
Piasek. Aby dopasować się do luźnego piasku, system wybiera reakcję cofania przepustnicy i zmienia wzór zmiany biegów, aby zmaksymalizować moc.
Skały kamienie Zmniejsza moc przepustnicy, ale agresywniej działa system kontroli trakcji. Ten tryb działa tylko w małym zakresie, ponieważ raczkowanie nie może odbywać się z dużą prędkością.

NIe gadałabym bym głupot gdyby nie to, że to naprawdę działa i wyciąga auto na zwykłych oponkach z problemów.
Sądzę, że system Toyoty działa tak samo sprawnie.
Z górki działa HILL DESCENT CONTROL, idealnie ! zamienia automat w manualną skrzynię biegów.Tak w przenośni, ale zjazd na automacie z góry, wiemy jak wygląda :)

Przy okazji znalazłem mój test 150 sprzed 8 lat ! :) dlatego jej nie kupiłem, czy ta wersja mnie skusi ?:)

http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=49&t=3820


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 gru 2017, 13:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Posty: 689
Lokalizacja: Wieś w lesie
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
dohap pisze:
Systemy, wyglad zewnetrzny, zawias, wygoda- wszystko zgoda. Wnetrze oczywiscie jest poprawione na styl 200tki, jest sporo lepiej, mniej pazdzierza (w koncu to auto za 3stowki), ale z tym luksusem i Lexusem to nie przesadzajmy... skora jest z ceraty.


Skóra jest diametralnie inna. W Lexusie skóra jest mięciutka i delikatna. Ta w Landzie jest surowa i sztywna. Sam zapach skóry w Lexie to inne doznania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 gru 2017, 15:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1877
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
tadeo pisze:
Przy okazji znalazłem mój test 150 sprzed 8 lat ! :) dlatego jej nie kupiłem, czy ta wersja mnie skusi ?:)


Ale żeś tam namarudził na tą biedną 150’tkę... Po przeczytaniu sprawdziłem czy nie testujesz Tavrii

A poważnie to rozumiem podejście. Jak się chce wydać kupę grosza to dobrze jest się upewnić że wybór jest najlepszy z możliwych. Też tak mam i zawsze zakup długo dojrzewa właśnie celem sprawdzenia wszelkich opcji.

No ale może aktualny model jest tak mocno poprawiony? Bo według mnie zawieszenie jest super! Jechałem i szybkim asfaltem, przez progi zwalniające jak i po ekstremalnie dziurawych szutrach podmiejskich. W J9 zwalniam do 20 i zaciskam zęby. Tutaj spokojnie jechałem i 30 i 40 i 50 bez problemu. Żadnego podskakiwania ani hałasu z zawieszenia.

Te systemy... wierzę że tak jest ale przekonany nie jestem.
Jak tak dalej pójdzie to następna generacja aut będzie całkiem autonomiczna i będziemy mogli tylko popatrzeć jak nas komputer wiezie. Obym nie dożył tego dnia.

Tylko czemu nie ma żadnej siatki oddzielającej przestrzeń bagażową? Niby drobiazg ale zawsze mam stres że przy hamowaniu coś wpadnie do środka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 gru 2017, 19:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2017, 5:05
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Czekam na nową 150, pierwsze moje auto 4x4 z prawdziwego zdarzenia
Ja tam jestem świeży na waszym forum, kupiłem właśnie nową 150 urzeczony tym jak wyglada i jeździ. Wiem że nie jestem obiektywny, ale patrząc stosunek ceny do jakości to new model LC jest naprawdę super. Przede wszystkim to auto jeździ po czarnym jak normalna osobówka, duża wysoka ale osobówka. Wykończenie jest na poziomie Lexusa i to bez przesady, plus naprawdę przestronny środek. W RX 450 jest tyle samo miejsca albo i mniej. Resztę okraszają fajne gadżeciki. Jedyna wada to troszkę słabowity silnik, ale do jazdy takiej jak potrzebuję mi tam starczy. Wolę dobre zawieszenie i napęd 4x4, niż rakietowy silnik.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2017, 10:14 
Offline

Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00
Posty: 251
Atnet - ciekaw jestem jak się finansowo dogadałeś przy zakupie wersji po liftingu ?
Ja właśnie mam zamiar rozstać się z rocznym Prado - wersja tuż przed liftingiem .
Jeśli tak się stanie to następnym autem będzie...... TLC oczywiście w wersji Prado .
Jeśli będziesz miał chwilę możemy pogadać na priva ,żeby nie robić tu marketingu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2017, 10:43 
Offline

Rejestracja: 13 lut 2017, 16:21
Posty: 68
atnet pisze:
Ja tam jestem świeży na waszym forum, kupiłem właśnie nową 150 urzeczony tym jak wyglada i jeździ. Wiem że nie jestem obiektywny, ale patrząc stosunek ceny do jakości to new model LC jest naprawdę super. Przede wszystkim to auto jeździ po czarnym jak normalna osobówka, duża wysoka ale osobówka. Wykończenie jest na poziomie Lexusa i to bez przesady, plus naprawdę przestronny środek. W RX 450 jest tyle samo miejsca albo i mniej. Resztę okraszają fajne gadżeciki. Jedyna wada to troszkę słabowity silnik, ale do jazdy takiej jak potrzebuję mi tam starczy. Wolę dobre zawieszenie i napęd 4x4, niż rakietowy silnik.

Mam dokładnie te same przemyślenia na temat LC150. Nawet RX450h jest dla mnie jedyną sensowną alternatywą. Koniecznie napisz nam jak Ci się nową 150ką jeździ jak już ją odbierzesz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2017, 13:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 mar 2015, 17:59
Posty: 69
Lokalizacja: DSW
Auto: KDJ120-MY07
atnet pisze:
[...]W RX 450 jest tyle samo miejsca albo i mniej[...]

Pomijając kwestię, że RX450 to zupełnie inny samochód (konstrukcja, przeznaczenie, napęd) nie dajcie się zwieść liczbom określającym pojemność bagażnika. W praktyce -> do RX zapakujesz złożony wózek dziecięcy + jedną większą walizkę (i coś podręcznego), do LC (5d w konfiguracji na 5 osób) wózek + 6 walizek i zostanie jeszcze opór miejsca na drobniejsze sprawy…


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 gru 2017, 19:56 
Offline

Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00
Posty: 251
Testowałem tego lexusa . Doopy nie urywa.

Co do bagażnika Prado 5D/5os.
Wkładam alu-dno z pontonu 4 metrowego , silnik 20km 115x60x35 , 3/4-y spore złożone krzesła turystyczne , złożony stolik 80x100x10 i wiele jeszcze innego drobnego szpeju turystycznego. Jak zmniejszę liczbę krzeseł do 2-ch to zmieszczę lodówkę kompresorową Waeco .
Sama guma niestety musi iść na dach. Zwinięta ma 140/150 cm więc nijak do środka bo światło drzwi to 117 a głębkość bagażnika to 90.
W Lexie musiałbym to wysłać pocztą/kurierem do miejsc biwakowania :-0

Co do Prado - już 3-ci raz sprawdzałem bo trudno mi w to było uwierzyć ale podstawowa wersja zawieszenia Prado na kołach 17" jest wg mnie dużo bardziej komfortowa w jeździe niż droższe wypaśki z KDSS na kołach 18".
Zauważył to już ktoś ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 261 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 18  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group