Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: 021CLT »

atnet pisze:. Proponuję tematu za bardzo nie podgrzewać bo komuś w Toyocie może się nie spodobać ujawnianie szczegółów negocjacji cenowych.

Ujawnienie szczegółów TMP :lol:
Właśnie po to jest to forum kolego, no chyba, że Ty jako sprzedawca martwisz się spadkiem swojej prowizji...
Dodam, że na wiosnę ma być odświeżony cennik nowego LC 2018. I to nie jest, żadna tajemnica :D

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: luk4s7 »

No i tak jak tajemnicą poliszynela jest koniec Avensisa, Camry w Europie, urośniecie Aurisa kombi, nowy Yaris itd.

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

021CLT pisze:
atnet pisze:. Proponuję tematu za bardzo nie podgrzewać bo komuś w Toyocie może się nie spodobać ujawnianie szczegółów negocjacji cenowych.

Ujawnienie szczegółów TMP :lol:
Właśnie po to jest to forum kolego, no chyba, że Ty jako sprzedawca martwisz się spadkiem swojej prowizji...
Dodam, że na wiosnę ma być odświeżony cennik nowego LC 2018. I to nie jest, żadna tajemnica :D
Nie jestem w temacie . Na czym ma polegać odświeżenie cennika LC ? - tak ogólnie poproszę .
Podrożeje , potanieje ? A może tylko szata graficzna cennika i kilka opcji dodatkowych ? :D

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

Ogólnie mówiąc jestem chwilowo bez samochodu (moja LC ma już nowego Pana) więc temat jest dla mnie jak najbardziej intrygujący.
W tym momencie niczego jeszcze nie zamówiłem a nie wykluczam....zdrady :idea:

Wiener
Posty: 129
Rejestracja: 13 lut 2017, 15:21

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Wiener »

Nowy cennik? Będzie Prado z 2.4d i ogranicznikiem prędkości na 155km/h? :lol:

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Cruiser »

Prado będzie z silnikiem 1,0 z Yarisa. Ogranicznik nie będzie potrzebny. VMax będzie w granicach 100-110.
Swoją drogą, to nie wyobrażam sobie dopasowania w górę. Jeśli już, to tylko ceny arabskie. Wtedy byłby zalew LC150 na drogach.

Awatar użytkownika
atnet
Posty: 50
Rejestracja: 14 gru 2017, 04:05
Auto: Czekam na now? 150, pierwsze moje auto 4x4 z prawdziwego zdarzenia
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: atnet »

Problem polega na tym że silnik benzynowy pali znacznie więcej, a diesel jest rachityczny. Ale jak bym miał wybierać to płacenie za trochę więcej poweru 25% się średnio opłaca. I tak na codzień się wlekę od świateł do świateł. Jakbym chciał power to bym kupił Forestera XT albo inne takie.Fajny to by był diesel V6 ta sama pojemność i by było po temacie.

mikemgmb
Posty: 8
Rejestracja: 01 sty 2018, 23:18

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: mikemgmb »

mikemgmb pisze:Szanowni, czy ktoś z Was wie, dlaczego Polska jest jednym z niewielu krajów, w którym odmłodzona TLC150 oferowana jest bez blokady tylnego dyfra? Z tego co mi wiadomo nie ma nawet opcji, aby doposażyć auto w tym zakresie . Nie jestem specjalistą od kwestii technicznych :), ale wydaje mi się, że dotychczas stosowane systemy były bardziej "godne zaufania" w terenie od aktualnie wprowadzonego LSD/Torsen. Czy Koledzy macie jakieś opinie w tym zakresie? Nie wiem, czy Toyota Poland w ten sposób wprowadza auto mniej awaryjne (bo te części się psuły?), czy też "wykastrowanie" jest sposobem na utrzymanie dotychczasowej ceny auta lub też na zwiększenie zysków. Zastanawiam się nad powyższymi kwestiami, bo rozważam kupno TLC. Docelowo auto za jakieś 5-7 lat (jeśli wszystko będzie zgodne z planami) ma spełniać rolę rodzinnego auta wyprawowego (oczywiście bez ciężkiego off-road'u). Wydaje mi się, że pakiet off-road będzie więc przydatny. Do szacownego grona mam więc pytanie - czy będzie możliwe (oczywiście za kilka lat) doposażenie auta w mechaniczną blokadę tylnego mostu (taką jak dotychczas stosowana w TLC150)? Jakie aktualnie byłyby to szacowane koszty? i oczywiście - czy wyże opisana operacja będzie miała sens, czy poprawi zdolności terenowe auta. Pozdrawiam.
Pomęczyłem TMP w sprawie tematy blokady tylnego mostu w TLC2018. Ostatecznie potwierdzili, że bez dodatkowych kosztów można zamówić auto (jak rozumiem do produkcji więc trzeba trochę poczekać) z mechaniczną blokadą tylnego mostu (czyli taką jak w 150 przed 2018). W sumie to miło ... chyba że komuś się spieszy - wydaje mi się, że na stanie póki co wszystkie TLC2018 z pakietem off-road mającym LSD z tułu. Odnośnie kosztów samodzielnego przerobienia LSD na mechaniczną blokadę, to chodziło mi o orientacyjny koszt, jaki trzeba obecnie ponieść, a nie za 5 lat 8) Przebrnąłem jednak przez różne tematy na forum i wiem, że jest to wykonalne, no a koszty - ich akceptacja rośnie proporcjonalnie do zapotrzebowania :wink:

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: tadeo »

mikemgmb pisze:
mikemgmb pisze:Szanowni, czy ktoś z Was wie, dlaczego Polska jest jednym z niewielu krajów, w którym odmłodzona TLC150 oferowana jest bez blokady tylnego dyfra? Z tego co mi wiadomo nie ma nawet opcji, aby doposażyć auto w tym zakresie . Nie jestem specjalistą od kwestii technicznych :), ale wydaje mi się, że dotychczas stosowane systemy były bardziej "godne zaufania" w terenie od aktualnie wprowadzonego LSD/Torsen. Czy Koledzy macie jakieś opinie w tym zakresie? Nie wiem, czy Toyota Poland w ten sposób wprowadza auto mniej awaryjne (bo te części się psuły?), czy też "wykastrowanie" jest sposobem na utrzymanie dotychczasowej ceny auta lub też na zwiększenie zysków. Zastanawiam się nad powyższymi kwestiami, bo rozważam kupno TLC. Docelowo auto za jakieś 5-7 lat (jeśli wszystko będzie zgodne z planami) ma spełniać rolę rodzinnego auta wyprawowego (oczywiście bez ciężkiego off-road'u). Wydaje mi się, że pakiet off-road będzie więc przydatny. Do szacownego grona mam więc pytanie - czy będzie możliwe (oczywiście za kilka lat) doposażenie auta w mechaniczną blokadę tylnego mostu (taką jak dotychczas stosowana w TLC150)? Jakie aktualnie byłyby to szacowane koszty? i oczywiście - czy wyże opisana operacja będzie miała sens, czy poprawi zdolności terenowe auta. Pozdrawiam.
Pomęczyłem TMP w sprawie tematy blokady tylnego mostu w TLC2018. Ostatecznie potwierdzili, że bez dodatkowych kosztów można zamówić auto (jak rozumiem do produkcji więc trzeba trochę poczekać) z mechaniczną blokadą tylnego mostu (czyli taką jak w 150 przed 2018). W sumie to miło ... chyba że komuś się spieszy - wydaje mi się, że na stanie póki co wszystkie TLC2018 z pakietem off-road mającym LSD z tułu. Odnośnie kosztów samodzielnego przerobienia LSD na mechaniczną blokadę, to chodziło mi o orientacyjny koszt, jaki trzeba obecnie ponieść, a nie za 5 lat 8) Przebrnąłem jednak przez różne tematy na forum i wiem, że jest to wykonalne, no a koszty - ich akceptacja rośnie proporcjonalnie do zapotrzebowania :wink:
Demonizujesz działanie blokady tylnego mostu. Jeśli wybierzesz opcje z system terrain coś tam, to elektronika więcej zrobi niż blokada. A jeśli naprawdę boisz się, że się wkleisz na zwykłych oponach, to polecam zdecydowanie wyciągarkę. Ta daje 100% skuteczności.

mikemgmb
Posty: 8
Rejestracja: 01 sty 2018, 23:18

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: mikemgmb »

no właśnie dlatego zacząłem udzielać się na forum :) temat dla mnie jest nowy i z własnego doświadczenia niewielę moge powiedzieć, czy i na ile LSD/Torsen jest gorszy od standradowej mechanicznej blokady dotychczas stosowanej w 150. Wydaje mi się jednak, że elektronika nie ma tu nic do rzeczy. Ta sama elektornika wspierająca kierowcę w terenie (np różne opcje z systemu terrain ) jest bowiem stosowana zarówno przy LSD/Torsen jak i przy blokadzie mechanicznej. Spotkałem się natomiast kilkukrotnie ze stwierdzeniem, że LSD / Torsen nie zapewnia pełnej (?) blokady mostu, a jedynie oznacza dyferncjał o "ograniczonym poślizgu" i w terenie działa dużo gorzej nmiż standardowa mechaniczna (bo np załącza się z opóźnieniem, awaryjna etc).

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: sebastian44 »

mikemgmb pisze:no właśnie dlatego zacząłem udzielać się na forum :) temat dla mnie jest nowy i z własnego doświadczenia niewielę moge powiedzieć, czy i na ile LSD/Torsen jest gorszy od standradowej mechanicznej blokady dotychczas stosowanej w 150. Wydaje mi się jednak, że elektronika nie ma tu nic do rzeczy. Ta sama elektornika wspierająca kierowcę w terenie (np różne opcje z systemu terrain ) jest bowiem stosowana zarówno przy LSD/Torsen jak i przy blokadzie mechanicznej. Spotkałem się natomiast kilkukrotnie ze stwierdzeniem, że LSD / Torsen nie zapewnia pełnej (?) blokady mostu, a jedynie oznacza dyferncjał o "ograniczonym poślizgu" i w terenie działa dużo gorzej nmiż standardowa mechaniczna (bo np załącza się z opóźnieniem, awaryjna etc).
Nie wiem jak głeboko w teren chcesz wjeżdżać samochodem prosto z salonu ale to auto może zajechać bardzo daleko bez blokady, zapewne dalej niż niedoświadczony kierownik by chciał. Jak dojdziesz do etapu że ta blokada bedzie Ci potrzebna to bez problemu można ją zamontować. Ale tak jak Tadeo wspomniał bardziej praktyczna jest wyciągarka która pomoże przy każdej opresji.
Rzadko zdarzają się sytuacje że samochód bez blokady nie daje rady a z blokada przejeżdża. Znacznie czesciej jest tak że z blokada czy bez i tak sie zakopuje najwyżej metr dalej :D

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: luk4s7 »

W J9 mam blokadę i nie mam żadnej elektronik. Użyłem jej może ze 3 razy. W błocie czy piachu niewiele pomaga. Sprawdza się bardzo dobrze na dużych wykrzyżach i na kamieniach/skałach. Mając jednak VSC chyba bym jej nie potrzebował wcale.
LSD za to uważam za słabe rozwiązanie. Głównie ze względu na nieogarnięty sposób pracy. Dobre do dostawczaków z napędem na jedną oś i bez VSC. Podejrzewam jednak że w LC150 elektronika uwzględnia jej obecność i nie powinna robić niespodzianek.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: tadeo »

mikemgmb pisze:no właśnie dlatego zacząłem udzielać się na forum :) temat dla mnie jest nowy i z własnego doświadczenia niewielę moge powiedzieć, czy i na ile LSD/Torsen jest gorszy od standradowej mechanicznej blokady dotychczas stosowanej w 150. Wydaje mi się jednak, że elektronika nie ma tu nic do rzeczy. Ta sama elektornika wspierająca kierowcę w terenie (np różne opcje z systemu terrain ) jest bowiem stosowana zarówno przy LSD/Torsen jak i przy blokadzie mechanicznej. Spotkałem się natomiast kilkukrotnie ze stwierdzeniem, że LSD / Torsen nie zapewnia pełnej (?) blokady mostu, a jedynie oznacza dyferncjał o "ograniczonym poślizgu" i w terenie działa dużo gorzej nmiż standardowa mechaniczna (bo np załącza się z opóźnieniem, awaryjna etc).
Żle mnie zrozumiałeś. Oczywiście, że to dwie różne rzeczy, jednak jeśli kupujesz auto za prawie trzy stówy, to nie zakładam, że od razu założyć porządne MT, podniesiesz go na zawieszeniu i zaczniesz brać udział w rajdach przeprawowych.
Kupisz zwykłe ciche opony z bieżnikiem na autostradę i jak największą prędkością dopuszczalną, które nawet na trawie zaczną boksować, najdalej to przejdziesz polną drogą rozjeżdżoną przez traktory.
A w związku z tym, blokada tylnego mostu jest Ci potrzebna jak spojler w deawoo tico.

Co Ci ze zblokowania kół, skoro bieżnik gładziutki jak pupcia niemowlęcia ? Dalej będziesz tkwił tak gdzie jesteś, tylko przy blokadzie boksując dwoma kołami a nie jednym.

Jednym słowem, sens używania terenówki w ternie jest tylko wtedy, gdy założysz do niej opony terenowe MT.

A ponieważ w końcu ktoś wpadł na to, że 99% posiadaczy PRADO nie zakłada opon MT (nowiutkiego prado), to wymyślono sztuczną inteligencję, która myśli za Ciebie w terenie w sytuacji gdy jedziesz na asfaltowych oponkach po mokrej trawie.

I na tym pozostań, kolejny etap to nie blokada, a terenowe opony i wyciągarka a na końcu blokada. To ma sens.

Dodam jeszcze, że chyba tylko jedno auto od wieków ma fabryczne blokady przedniego i tylnego mostu. A to z tego powodu, że bez tych blokad, to jego dzielność terenowa byłą by równa zeru.
A jest to Mercedes G, który ma przerost wagi do mocy silnika.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Cruiser »

Zgadza się. Jeździłem nawet kiedyś takim Mietkiem. :-)
Ze swojej strony dodam, że ósmy rok jeżdżę LC150, obydwa egzemplarze z blokadą. W pierwszym użyłem blokady kilka razy, w obecnym od roku wcale. Czasem przejeżdżając przez las, jak jest duże błoto, zapnę na chwilę blokadę, tylko po to, żeby nie wystąpił jej zanik za jakiś czas. Obrazek
Niedawno zastanawiałem się nad blokadą do Hiluxa, zdecydowałem jednak, że zamiast tego wolę wyciągarkę - właśnie się montuje. Obrazek Jak zawiśniesz brzuchem LC (a ma niski) w koleinach, blokada też nie pomoże.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: tadeo »

Cruiser pisze:Zgadza się. Jeździłem nawet kiedyś takim Mietkiem. :-)
Ze swojej strony dodam, że ósmy rok jeżdżę LC150, obydwa egzemplarze z blokadą. W pierwszym użyłem blokady kilka razy, w obecnym od roku wcale. Czasem przejeżdżając przez las, jak jest duże błoto, zapnę na chwilę blokadę, tylko po to, żeby nie wystąpił jej zanik za jakiś czas. Obrazek
Niedawno zastanawiałem się nad blokadą do Hiluxa, zdecydowałem jednak, że zamiast tego wolę wyciągarkę - właśnie się montuje. Obrazek Jak zawiśniesz brzuchem LC (a ma niski) w koleinach, blokada też nie pomoże.
Świnta prawda, ja jestem za wyciągarką. Zawsze się wyciągnie. W 90 i 70 to nawet miałem z tyłu i... najczęściej jej używałem :)

ODPOWIEDZ