mikemgmb pisze:no właśnie dlatego zacząłem udzielać się na forum
temat dla mnie jest nowy i z własnego doświadczenia niewielę moge powiedzieć, czy i na ile LSD/Torsen jest gorszy od standradowej mechanicznej blokady dotychczas stosowanej w 150. Wydaje mi się jednak, że elektronika nie ma tu nic do rzeczy. Ta sama elektornika wspierająca kierowcę w terenie (np różne opcje z systemu terrain ) jest bowiem stosowana zarówno przy LSD/Torsen jak i przy blokadzie mechanicznej. Spotkałem się natomiast kilkukrotnie ze stwierdzeniem, że LSD / Torsen nie zapewnia pełnej (?) blokady mostu, a jedynie oznacza dyferncjał o "ograniczonym poślizgu" i w terenie działa dużo gorzej nmiż standardowa mechaniczna (bo np załącza się z opóźnieniem, awaryjna etc).
Żle mnie zrozumiałeś. Oczywiście, że to dwie różne rzeczy, jednak jeśli kupujesz auto za prawie trzy stówy, to nie zakładam, że od razu założyć porządne MT, podniesiesz go na zawieszeniu i zaczniesz brać udział w rajdach przeprawowych.
Kupisz zwykłe ciche opony z bieżnikiem na autostradę i jak największą prędkością dopuszczalną, które nawet na trawie zaczną boksować, najdalej to przejdziesz polną drogą rozjeżdżoną przez traktory.
A w związku z tym, blokada tylnego mostu jest Ci potrzebna jak spojler w deawoo tico.
Co Ci ze zblokowania kół, skoro bieżnik gładziutki jak pupcia niemowlęcia ? Dalej będziesz tkwił tak gdzie jesteś, tylko przy blokadzie boksując dwoma kołami a nie jednym.
Jednym słowem, sens używania terenówki w ternie jest tylko wtedy, gdy założysz do niej opony terenowe MT.
A ponieważ w końcu ktoś wpadł na to, że 99% posiadaczy PRADO nie zakłada opon MT (nowiutkiego prado), to wymyślono sztuczną inteligencję, która myśli za Ciebie w terenie w sytuacji gdy jedziesz na asfaltowych oponkach po mokrej trawie.
I na tym pozostań, kolejny etap to nie blokada, a terenowe opony i wyciągarka a na końcu blokada. To ma sens.
Dodam jeszcze, że chyba tylko jedno auto od wieków ma fabryczne blokady przedniego i tylnego mostu. A to z tego powodu, że bez tych blokad, to jego dzielność terenowa byłą by równa zeru.
A jest to Mercedes G, który ma przerost wagi do mocy silnika.