Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Moderator: luk4s7

niemalekko85
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:32

Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: niemalekko85 »

Dzień Dobry,

Od miesiąca jestem "szczęśliwym" posiadaczem 150'tki z 2010 roku w wersji X. Kupiona od Dealera, cały czas serwisowana w ASO, mały udokumentowany przebieg i w ogóle cud miód malina tylko że...

Jak to zwykle z autami bywa mam parę ale:

1. Rdza we wnęce bagażnika - gdy odchyli się drzwi to po lewej stronie na łączeniu zewnętrznego poszycia z wewnętrznym, ciężko to wyjaśnić ale chodzi tak naprawdę o nadwozie - są tam dwa ogniska, dosłownie wielkości 1mm ale kurcze, czy dla 7 letniego, nie malowanego samochodu to normalne?
2. Rdza na wewnętrznym rogu maski - wielkości około 1cm przy łączeniu z grilem, tak samo rdza na zamku przy masce.
Wiedziałem, że rdzewieją w nich ramy albo, że mają "nalot" jak twierdzi toyota. Ok, ramę zabezpieczyłem, zadbałem ale przyznam, nadwoziem jestem trochę przerażony.
3. Skrzynia biegów automatyczna - czy na drugi bieg wbija wam trochę bardziej odczuwalnie i mniej płynnie niż resztę biegów?

Spotkał się ktoś kiedyś z takimi przypadkami?

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: zachary »

Co do rdzy na nadwoziu to, jeśli auto z polskiej dystrybucji to zgłosiłbym to do naprawy gwarancyjnej. Gwarancja w tym wypadku to chyba 10 lat. No chyba, że się mylę :wink:

niemalekko85
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:32

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: niemalekko85 »

Polska Dystrybucja. Gwarancja na Lakier to 3 lata. Gwarancja na perforację to 12 lat. Przy czym perforacja w rozumieniu toyoty to rdza która wyszła od wewnątrz i zrobiła dziurę jak pocisk 150mm.

Oczywiście poszło zgłoszenie gwarancyjne.

i auto stoii w tym momencie na serwisie na wymianie i lakierowaniu zderzaka bo sarenkę trafiłem (dzięki temu ze mam orurowanie to praktycznie tylko pękł zderzak ale nie chciałem mieć fuszerki i spawania u zdzisia więc kazałem założyć nowy i lakierować w ASO)

Mają je dokładnie obejrzeć czy gdzieś nie ma jeszcze ognisk, sprawdzić do tego zabezpieczenie ramy.

Bardziej pytanie brzmi:

Czy to jest cholera normalne dla auta która ma 7 lat i ma objechać ziemię 7 razy bez zająknięcia?

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: dohap »

Co do gwarancji perforacyjnej: nie od wewnatrz a od zewnatrz. Jak zezre i zrobi dziure od zewnatrz do wewnatrz wtedy masz gwarancje. Sprytny trick, bo zwykle zzera np rame od srodka na zewnatrz... a to co na zewn to mowia ze to powierzchowny nalot.
Tak, w toyocie to normalne. Te (jak rowniez inne japonskie) auta jezdzace po Polsce zimą to korozyjny dramat.
Kupiles auto ktore ma 7 lat. Czas je zabezpieczyc.

niemalekko85
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:32

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: niemalekko85 »

Zabezpieczyć - czyli dokładnie jak? będę wdzięczny za każdą wskazówkę.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: kpeugeot »

Tak jest to normalne

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: dohap »

Poniewaz nie jest to nowe auto to zabezpieczenie pewnie po renowacji. Skontaktuj sie z jakims warsztatem ktory to robi, sam i tak tego nie ogarniesz. I licz sie z kosztami, jest o tym osobny wątek.

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: zachary »

niemalekko85 pisze:Polska Dystrybucja. Gwarancja na Lakier to 3 lata. Gwarancja na perforację to 12 lat. Przy czym perforacja w rozumieniu toyoty to rdza która wyszła od wewnątrz i zrobiła dziurę jak pocisk 150mm.

Oczywiście poszło zgłoszenie gwarancyjne.

i auto stoii w tym momencie na serwisie na wymianie i lakierowaniu zderzaka bo sarenkę trafiłem (dzięki temu ze mam orurowanie to praktycznie tylko pękł zderzak ale nie chciałem mieć fuszerki i spawania u zdzisia więc kazałem założyć nowy i lakierować w ASO)

Mają je dokładnie obejrzeć czy gdzieś nie ma jeszcze ognisk, sprawdzić do tego zabezpieczenie ramy.

Bardziej pytanie brzmi:

Czy to jest cholera normalne dla auta która ma 7 lat i ma objechać ziemię 7 razy bez zająknięcia?
Napisz maila do TMPL a w ślad za tym zadzwoń po kilku dniach. Męcz ich grzecznie acz zdecydowanie.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: Cruiser »

Jeśli chodzi o rdzę w 150, to z mojego doświadczenia dodam jeszcze siłownik drzwi bagażnika. U mnie w roczniku 2010 był napuchnięty już po 3 latach użytkowania. Wymiana na gwarancji bez szemrania. Ten nowy był już delikatnie inaczej zaprojektowany.

niemalekko85
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:32

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: niemalekko85 »

Cruiser pisze:Jeśli chodzi o rdzę w 150, to z mojego doświadczenia dodam jeszcze siłownik drzwi bagażnika. U mnie w roczniku 2010 był napuchnięty już po 3 latach użytkowania. Wymiana na gwarancji bez szemrania. Ten nowy był już delikatnie inaczej zaprojektowany.
Tak, to też, tak samo jak zawiasy klapy. U Ciebie coś jeszcze oprócz ramy i siłownika?

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: zachary »

Kurde panowie, normalnie chyba zaraz wystawię na sprzedaż i przesiądę się po latach LC na... :roll:

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: Cruiser »

Ale ja o ramie nic nie pisałem. Moja była zdrowa jak sprzedawałem auto po 6 latach. Nowy ma dopiero 9 miesięcy. Jeszcze nie znalazłem niczego niepokojącego.

Awatar użytkownika
zachary
Posty: 214
Rejestracja: 24 mar 2009, 07:45
Auto: J15/Lalka/, U1234, Wolf GD300, 469B, Rolka'18, E250
Kontakt:

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: zachary »

Cruiser pisze:Ale ja o ramie nic nie pisałem. Moja była zdrowa jak sprzedawałem auto po 6 latach. Nowy ma dopiero 9 miesięcy. Jeszcze nie znalazłem niczego niepokojącego.
Mi za kilka dni stuknie rok z zawrotnym przebiegiem 6900 km, ale jak tak czytam to smutno mi się robi :|

niemalekko85
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:32

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: niemalekko85 »

zachary pisze:Kurde panowie, normalnie chyba zaraz wystawię na sprzedaż i przesiądę się po latach LC na... :roll:
Chyba po prostu każda marka i model ma jakieś "ale"' żeby nie było cudownie.

LC dzielny i wytrzymały ale rdzewieje
Jeep daje rade ale plywa po drodze i mało wytrzymałe silniki
Bmw fajnie sie prowadzi ale awaryjne i twarde
Patrol nie do zabicia ale silniki słabe i przegrzewaja sie
i tak dalej i tak dalej.

Natomiast niektorym nie przeszkadzaja małe ślady rdzy albo niedociagniecia. Mnie to po prostu irytuje o tyle, że mam auto którego wartość rynkowa pomimo wieku nie jest niska a wręcz bym powiedział, że ma nienaturalnie niski spadek wartości powodowany w dużej mierze legendą marki do tego nie bite, z oryginalną powłoką lakierniczą, które muszę pomalować bo ponad normatywnie szybko blacha lubi się utleniać.

Okej, spoko, ale dlaczego dotyczy to lc? Kiedy yaris, camry, corolla które miałem lub mam, nie mają tego problemu?

niemalekko85
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:32

Re: Rdza na 150'tce? i inne sprawy

Post autor: niemalekko85 »

Cruiser pisze:Ale ja o ramie nic nie pisałem. Moja była zdrowa jak sprzedawałem auto po 6 latach. Nowy ma dopiero 9 miesięcy. Jeszcze nie znalazłem niczego niepokojącego.
Ale zabezpieczyles na poczatku?
W ogóle nawet nalotu nie było?
Ogladalem duzo lc i 150 i 200 i każda miała nalot.

ODPOWIEDZ