Strona 7 z 7

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 15 gru 2017, 11:59
autor: mamut
dohap pisze:500Nm chipem z tego gó..ego silniczka. Zalóżmy wątek, sprawdzimy co sie bedzie z tym dzialo. Oferuje czesciowe pokrywanie kosztow cyklicznych niezaleznych kontroli takiego egzemplarza. Moze byc ciekawe doswiadczenie i z pierwszej reki wiedza, ile te silniki sa w stanie zniesc.
Kylon: skrzynia na ile jest przewidziana?
Wątek już jest ale upadł :) - jeśli chodzi o 2,8 D
W przypadku silnika 3,0 D więcej zostało powiedziane.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 15 gru 2017, 17:10
autor: Cruiser
W 3.0 kiedyś Toyota też się reklamowała 500 Nm.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 16 gru 2017, 21:27
autor: Fikander
Panowie przymierzając się do nowej LC 2018 w wersji Premium mam do Was pytanie czy warto dokupić pakiet "Off-road" czy można to sobie odpuścić? TLC Premium ma już w standardzie blokada centralnego mechanizmu różnicowego i reduktor. Auto będzie użytkowane jako jedyny samochód w rodzinie: dojazdy do pracy, dzieciaki do szkoły, wyjazdy weekendowe i oczywiście urlop. Żadnego topienia auta w błocie ale lubimy czasem powłóczyć się po leśnych duktach.

Pakiet "Off-road" zawiera:

Crawl Control
Multi-terrain Select
Multi-terrain ABS
na różnych rodzajach nawierzchni
Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) typu Torsen

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 16 gru 2017, 21:53
autor: tadeo
Fikander pisze:Panowie przymierzając się do nowej LC 2018 w wersji Premium mam do Was pytanie czy warto dokupić pakiet "Off-road" czy można to sobie odpuścić? TLC Premium ma już w standardzie blokada centralnego mechanizmu różnicowego i reduktor. Auto będzie użytkowane jako jedyny samochód w rodzinie: dojazdy do pracy, dzieciaki do szkoły, wyjazdy weekendowe i oczywiście urlop. Żadnego topienia auta w błocie ale lubimy czasem powłóczyć się po leśnych duktach.

Pakiet "Off-road" zawiera:

Crawl Control
Multi-terrain Select
Multi-terrain ABS
na różnych rodzajach nawierzchni
Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) typu Torsen
Brać.
Zdecydowanie będziesz jeździł co najwyżej na ATekach lub po prostu oponach szosowych. Multi-terrain delikatnie mówiąc zastępuje terenowe opony. NIe należy tego oczywiście traktować dosłownie, ale w praktyce bez tych systemów na zwykłych oponach stracisz natychmiast przyczepność w błocie, na mokrej trawie, na trawersie i śniegu.
One potrafią uratować tyłek, to nie jest gadżet !
Od 7 lat używam tych systemów w Land Rover Discovery IV, nie raz uratowały mi tyłek. Idea jest ta sama.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 17 gru 2017, 00:15
autor: Cruiser
Ja jestem jednak trochę odmiennego zdania. Chyba, że kolega Fikander jest zupełnie atechniczny i do tej pory jeździł w terenie tylko z kanapy przed telewizorem. Przez ostatnie 7 lat użyłem tych systemów może ze 2 razy, i to tylko dla zabawy. Owszem, są sprytne. Dla kompletnego laika. Postawiłbym bardziej na lepsze opony i ewentualnie (dla spokojności) na wyciągarkę. Jak zawiesi się brzuchem na koleinach, to ani żadne systemy, ani nawet tylna blokada nie uratują dupska. A 150 brzuch ma nisko.... Nie trzeba wcale wariować w terenie, żeby zdemolować osłony. Z tą śmieszną siatką na przedniej osłonie to pożegnałem się po kilku miesiącach.
O ile pamiętam, to pakiet off-road zawierał kiedyś w Toyocie chromowane orurowanie, jakieś osłony podwozia itp. To akurat był kwiatek do kożucha.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 17 gru 2017, 09:09
autor: tadeo
Cruiser pisze:Ja jestem jednak trochę odmiennego zdania. Chyba, że kolega Fikander jest zupełnie atechniczny i do tej pory jeździł w terenie tylko z kanapy przed telewizorem. Przez ostatnie 7 lat użyłem tych systemów może ze 2 razy, i to tylko dla zabawy. Owszem, są sprytne. Dla kompletnego laika. Postawiłbym bardziej na lepsze opony i ewentualnie (dla spokojności) na wyciągarkę. Jak zawiesi się brzuchem na koleinach, to ani żadne systemy, ani nawet tylna blokada nie uratują dupska. A 150 brzuch ma nisko.... Nie trzeba wcale wariować w terenie, żeby zdemolować osłony. Z tą śmieszną siatką na przedniej osłonie to pożegnałem się po kilku miesiącach.
O ile pamiętam, to pakiet off-road zawierał kiedyś w Toyocie chromowane orurowanie, jakieś osłony podwozia itp. To akurat był kwiatek do kożucha.
Proponuje poświęcić trochę więcej czasu nad systemami ;)
żaden kierowca, nawet taki "miszcz" jak ty :) nie rozdzieli napędu na każde koło o innej sile, żaden kierowca nie zmniejszy mocy silnika aby nie doprowadzić do boksowania kół i utraty przyczepności w taki sposób w jaki za ciebie zrobi to elektronika, zanim zareagujesz na utratę przyczepności, jesteś w rowie.
Osobną sprawą jest awaryjność, ale jak jeździsz autem na co dzień, a teren to przejazdy polnymi leśnymi drogami i wakacje po bezdrożach a nie topienie auta w błocku po pachy, to taki systemy są niezbędne ! Po to je wymyślono.
Zamiast mocowania wyciągarki, kół MT .
Osłony, fakt, trzeba założyć, tak na wszelki.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 17 gru 2017, 10:36
autor: Fikander
Jeżeli są to gadżety przeznaczone dla laików to w moim przypadku będą obowiązkowym wyposażeniem ;) Dzięki za informacje!

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 17 gru 2017, 22:15
autor: Cruiser
Więc tak jak Tadeo wspomniał - są niezbędne. Bierz i dawaj znać jak ich użyjesz ratując dupsko. Trafisz do „Hall of fame”
Chętnie zobaczyłbym w końcu jakiś film na Youtubie z LC na polskich blachach wykopującym się samemu z piachu na pustyni.
Czy mi się wydaje, czy model 2018 ma jakieś nowe elektroniczne przydaśki w terenie? Blokada z tyłu chyba nadal jest dostępna?

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 17 gru 2017, 22:20
autor: luk4s7
Blokady z tyłu nie ma. Najwyżej LSD. Choć i to nie wiem po co. Obserwowałem jak to robi w Hilu - ja jechałem LC jak po sznurku, a kolega za mną zarzucał tyłem co chwila. A LSD nie da się wyłączyć.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 18 gru 2017, 07:11
autor: rolkos
luk4s7 - w hilu zarzuca tył bo to pickup, nie przez LSD. Widziałeś co się działo na Ukrainie na zjeździe z L200.

J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 18 gru 2017, 07:20
autor: luk4s7
Lekki tył na pewno nie jest bez znaczenia. Natomiast auto niedługo później się rozbiło i kolega kupił też wersje DLX tylko z VSC i blokadą tylnego mechanizmu jak w LC (przy końcu produkcji były takie u nas!). Zeznawał że to zupełnie inne auto! Tył jedzie za przodem i nie próbuje go wyprzedzać.
Możliwe że VSC robi robotę ale wiem że klął na to LSD i po zmianie auta bardzo chwalił nowe.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 18 gru 2017, 07:24
autor: kylon
A mnie systemy w dużych gliniastych koleinach przeszkadzały. Wiedząc co mam robić aby auto wygrzebało się dziury elektronika mi przeszkadzała. Ja mu gaz a on tyr tyr i skupia się miganiu kierunkami. Na asfalcie w warunkach zagrożenia zapewne elektronika szybciej zareaguje ale w błocku ja mam sprawniejsze myślenie w ocenie sytuacji.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 18 gru 2017, 07:49
autor: luk4s7
A czy VSC nie wyłącza się samo przy reduktorze? Coś mi się kojarzy że w poprzedniku Twojego Hila w wersji SR5 tak było.

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 18 gru 2017, 08:10
autor: Mesel
luk4s7 pisze:A czy VSC nie wyłącza się samo przy reduktorze? Coś mi się kojarzy że w poprzedniku Twojego Hila w wersji SR5 tak było.
W 120 tak miałem :)

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

: 18 gru 2017, 08:44
autor: kylon
Się wyłącza. A bez można wyłączyć guziczkiem system wspomagania trakcji.