J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
mamut
Posty: 252
Rejestracja: 21 mar 2012, 08:56
Auto: GDJ150 '18
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: mamut »

dohap pisze:500Nm chipem z tego gó..ego silniczka. Zalóżmy wątek, sprawdzimy co sie bedzie z tym dzialo. Oferuje czesciowe pokrywanie kosztow cyklicznych niezaleznych kontroli takiego egzemplarza. Moze byc ciekawe doswiadczenie i z pierwszej reki wiedza, ile te silniki sa w stanie zniesc.
Kylon: skrzynia na ile jest przewidziana?
Wątek już jest ale upadł :) - jeśli chodzi o 2,8 D
W przypadku silnika 3,0 D więcej zostało powiedziane.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: Cruiser »

W 3.0 kiedyś Toyota też się reklamowała 500 Nm.

Fikander
Posty: 2
Rejestracja: 16 gru 2017, 20:46

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: Fikander »

Panowie przymierzając się do nowej LC 2018 w wersji Premium mam do Was pytanie czy warto dokupić pakiet "Off-road" czy można to sobie odpuścić? TLC Premium ma już w standardzie blokada centralnego mechanizmu różnicowego i reduktor. Auto będzie użytkowane jako jedyny samochód w rodzinie: dojazdy do pracy, dzieciaki do szkoły, wyjazdy weekendowe i oczywiście urlop. Żadnego topienia auta w błocie ale lubimy czasem powłóczyć się po leśnych duktach.

Pakiet "Off-road" zawiera:

Crawl Control
Multi-terrain Select
Multi-terrain ABS
na różnych rodzajach nawierzchni
Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) typu Torsen

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: tadeo »

Fikander pisze:Panowie przymierzając się do nowej LC 2018 w wersji Premium mam do Was pytanie czy warto dokupić pakiet "Off-road" czy można to sobie odpuścić? TLC Premium ma już w standardzie blokada centralnego mechanizmu różnicowego i reduktor. Auto będzie użytkowane jako jedyny samochód w rodzinie: dojazdy do pracy, dzieciaki do szkoły, wyjazdy weekendowe i oczywiście urlop. Żadnego topienia auta w błocie ale lubimy czasem powłóczyć się po leśnych duktach.

Pakiet "Off-road" zawiera:

Crawl Control
Multi-terrain Select
Multi-terrain ABS
na różnych rodzajach nawierzchni
Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) typu Torsen
Brać.
Zdecydowanie będziesz jeździł co najwyżej na ATekach lub po prostu oponach szosowych. Multi-terrain delikatnie mówiąc zastępuje terenowe opony. NIe należy tego oczywiście traktować dosłownie, ale w praktyce bez tych systemów na zwykłych oponach stracisz natychmiast przyczepność w błocie, na mokrej trawie, na trawersie i śniegu.
One potrafią uratować tyłek, to nie jest gadżet !
Od 7 lat używam tych systemów w Land Rover Discovery IV, nie raz uratowały mi tyłek. Idea jest ta sama.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: Cruiser »

Ja jestem jednak trochę odmiennego zdania. Chyba, że kolega Fikander jest zupełnie atechniczny i do tej pory jeździł w terenie tylko z kanapy przed telewizorem. Przez ostatnie 7 lat użyłem tych systemów może ze 2 razy, i to tylko dla zabawy. Owszem, są sprytne. Dla kompletnego laika. Postawiłbym bardziej na lepsze opony i ewentualnie (dla spokojności) na wyciągarkę. Jak zawiesi się brzuchem na koleinach, to ani żadne systemy, ani nawet tylna blokada nie uratują dupska. A 150 brzuch ma nisko.... Nie trzeba wcale wariować w terenie, żeby zdemolować osłony. Z tą śmieszną siatką na przedniej osłonie to pożegnałem się po kilku miesiącach.
O ile pamiętam, to pakiet off-road zawierał kiedyś w Toyocie chromowane orurowanie, jakieś osłony podwozia itp. To akurat był kwiatek do kożucha.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: tadeo »

Cruiser pisze:Ja jestem jednak trochę odmiennego zdania. Chyba, że kolega Fikander jest zupełnie atechniczny i do tej pory jeździł w terenie tylko z kanapy przed telewizorem. Przez ostatnie 7 lat użyłem tych systemów może ze 2 razy, i to tylko dla zabawy. Owszem, są sprytne. Dla kompletnego laika. Postawiłbym bardziej na lepsze opony i ewentualnie (dla spokojności) na wyciągarkę. Jak zawiesi się brzuchem na koleinach, to ani żadne systemy, ani nawet tylna blokada nie uratują dupska. A 150 brzuch ma nisko.... Nie trzeba wcale wariować w terenie, żeby zdemolować osłony. Z tą śmieszną siatką na przedniej osłonie to pożegnałem się po kilku miesiącach.
O ile pamiętam, to pakiet off-road zawierał kiedyś w Toyocie chromowane orurowanie, jakieś osłony podwozia itp. To akurat był kwiatek do kożucha.
Proponuje poświęcić trochę więcej czasu nad systemami ;)
żaden kierowca, nawet taki "miszcz" jak ty :) nie rozdzieli napędu na każde koło o innej sile, żaden kierowca nie zmniejszy mocy silnika aby nie doprowadzić do boksowania kół i utraty przyczepności w taki sposób w jaki za ciebie zrobi to elektronika, zanim zareagujesz na utratę przyczepności, jesteś w rowie.
Osobną sprawą jest awaryjność, ale jak jeździsz autem na co dzień, a teren to przejazdy polnymi leśnymi drogami i wakacje po bezdrożach a nie topienie auta w błocku po pachy, to taki systemy są niezbędne ! Po to je wymyślono.
Zamiast mocowania wyciągarki, kół MT .
Osłony, fakt, trzeba założyć, tak na wszelki.

Fikander
Posty: 2
Rejestracja: 16 gru 2017, 20:46

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: Fikander »

Jeżeli są to gadżety przeznaczone dla laików to w moim przypadku będą obowiązkowym wyposażeniem ;) Dzięki za informacje!

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: Cruiser »

Więc tak jak Tadeo wspomniał - są niezbędne. Bierz i dawaj znać jak ich użyjesz ratując dupsko. Trafisz do „Hall of fame”
Chętnie zobaczyłbym w końcu jakiś film na Youtubie z LC na polskich blachach wykopującym się samemu z piachu na pustyni.
Czy mi się wydaje, czy model 2018 ma jakieś nowe elektroniczne przydaśki w terenie? Blokada z tyłu chyba nadal jest dostępna?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: luk4s7 »

Blokady z tyłu nie ma. Najwyżej LSD. Choć i to nie wiem po co. Obserwowałem jak to robi w Hilu - ja jechałem LC jak po sznurku, a kolega za mną zarzucał tyłem co chwila. A LSD nie da się wyłączyć.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: rolkos »

luk4s7 - w hilu zarzuca tył bo to pickup, nie przez LSD. Widziałeś co się działo na Ukrainie na zjeździe z L200.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: luk4s7 »

Lekki tył na pewno nie jest bez znaczenia. Natomiast auto niedługo później się rozbiło i kolega kupił też wersje DLX tylko z VSC i blokadą tylnego mechanizmu jak w LC (przy końcu produkcji były takie u nas!). Zeznawał że to zupełnie inne auto! Tył jedzie za przodem i nie próbuje go wyprzedzać.
Możliwe że VSC robi robotę ale wiem że klął na to LSD i po zmianie auta bardzo chwalił nowe.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: kylon »

A mnie systemy w dużych gliniastych koleinach przeszkadzały. Wiedząc co mam robić aby auto wygrzebało się dziury elektronika mi przeszkadzała. Ja mu gaz a on tyr tyr i skupia się miganiu kierunkami. Na asfalcie w warunkach zagrożenia zapewne elektronika szybciej zareaguje ale w błocku ja mam sprawniejsze myślenie w ocenie sytuacji.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: luk4s7 »

A czy VSC nie wyłącza się samo przy reduktorze? Coś mi się kojarzy że w poprzedniku Twojego Hila w wersji SR5 tak było.

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: Mesel »

luk4s7 pisze:A czy VSC nie wyłącza się samo przy reduktorze? Coś mi się kojarzy że w poprzedniku Twojego Hila w wersji SR5 tak było.
W 120 tak miałem :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J15 PRADO na 2018, w końcu pozytywna zmiana !

Post autor: kylon »

Się wyłącza. A bez można wyłączyć guziczkiem system wspomagania trakcji.

ODPOWIEDZ