Strona 3 z 3

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 26 lut 2017, 20:04
autor: zachary
Ludziska kochani! Auta hybrydowe są głównie do miasta i tam sprawdzają się znakomicie.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 26 lut 2017, 22:59
autor: jezus
zachary pisze:Ludziska kochani! Auta hybrydowe są głównie do miasta i tam sprawdzają się znakomicie.
Bez przesady. Miałem przyjemność z takim lexusem ls 600 h, czysta przyjemność. Na dłuuugie trasy jak znalazł. Do miasta to pełne elektryki, i bez kompromisów, miasto i ani kilometra dalej... :mrgreen: Ostatnio zaczynam się nad czymś takim zastanawiać. 3miasto jest na tyle duże że nie trzeba się z niego za daleko ruszać.... 8) . Ceny takich małych wózków są już całkiem do przyjęcia, ładowanie z kabla na ulicy pod domem do opanowania i przyjęcia przez sąsiadów.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 07:01
autor: Rokfor32
Policz sobie dokładnie koszt energii elektrycznej - bo to nigdy nie było specjalnie tanie paliwo ... :wink:

Na dzisiaj to najsensowniejsze do miasta to jakie małe wozidło z LPG. Nie dymi, nie cuchnie, kosztuje drobne w utrzymaniu.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 09:27
autor: dohap
Dodatkowe male auto elektryczne do miasta to pokrecona ekologia...
Najwiekszy koszt energetyczny to wytworzenie i utylizacja samochodu (o bateriach juz nie wspomne). Przy elektrowniach weglowych i sprawnosci naszej sieci przesylowej (sprawnosc obecnych blokow weglowych to max 36%) ekologicznosc elektrykow sprowadza sie do wyeliminowania spalin.
Czystsze powietrze dzieki filtrom na kominach oczywiscie, co2 na podobnym poziomie, wiecej odpadow. Elektryki tak, ale zamiast a nie dodatkowo. Hybrydy jak najbardziej.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 10:41
autor: Rokfor32
Hybrydy fajne - jak nowe. Akumulatory nie są wieczne, więc po paru latach auto staje się coraz mniej elektryczne, albo trzeba wybecalować niemałą sumkę na nowe. Też to ma tyle z ekologią wspólnego, co nazwa.

Na dzień dzisiejszy - nie ma nic sensowniejszego niż LPG. Jakość spalania mieszanki propanowo butanowej jest nieporównywalna, nawet do beny. Praktycznie nie powstają żadne cząstki stałe, a to jest właśnie problem smogu, a nie dwutlenek węgla.

Bo nikt mi nie wmówi, że problem smogu to piece węglowe. Owszem, dokładają się jak najbardziej - ale zimą. A latem? zadyma rest równie wielka, jak nie ma wiatru, a inwersja przyciśnie cieplejsze powietrze do ziemi. Wtedy główne źródło smogu - to auta. A dokładniej - powszechne w osobówkach klekoty. Ich ilość robi swoje, i efekty są jakie są.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 11:37
autor: luk4s7
Rokfor32 pisze:Bo nikt mi nie wmówi, że problem smogu to piece węglowe.
To zdecydowanie klekoty najbardziej syfią! Proszę http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... chody.html

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 11:43
autor: zachary
jezus pisze:...lexusem ls 600 h, czysta przyjemność....
Ale on nie ma CVT !!!

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 20:23
autor: marzyniu
Ls hybryda ma cvt.

the lifestyle you've ordered is currently out of stock

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 22:12
autor: zachary
marzyniu pisze:Ls hybryda ma cvt.

the lifestyle you've ordered is currently out of stock
A nie HSD przypadkiem? Miałem okazję, czekając na wykonanie przeglądu jeździć takim testowym i nie zauważyłem charakterystycznego wycia silnika, słyszanego w NX czy Rav4 hybrydowych.


ps. no dobra, przeczytałem i jest tam e-CVT :mrgreen:

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 22:18
autor: marzyniu
Hsd to taka nazwa dla systemu hybrydowego toyoty, nie mogłeś słyszeć wycia silnika, to nie ta klasa auta, tam ma być cichutko.

the lifestyle you've ordered is currently out of stock

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 27 lut 2017, 22:25
autor: Wiener
Panowie, ale kogo obchodzi pseudoekologia? Nikomu nie chodzi ani o smog, którego silniki benzynowe z katalizatorami praktycznie nie emitują (smog u nas to cząstki PM10 i PM2.5, które walą z kominów - jakoś o 4 nad ranem ruchu nie ma, a też na każdej wsi nadymione - dlaczego w Dallas i Monachium nie ma smogu, skoro jeździ tam kilkaset razy więcej samochodów, niż w Nowym Targu czy innej zasmogowanej Koziej Wólce? W Monachium też jeżdżą klekoty, a powietrze jest czyste. Po prostu nie smrodzą z kominów.), ani o nieszkodliwe co2, ani o spalanie (Mazda 2.0 pali tyle, co 1.2 turbo). Po prostu Niemcy przy użyciu UE sobie próbują zrobić monopol/zyskać przewagę, bo im uchodzi fałszowanie pomiarów w UE płazem. Do tego diesel trochę mniej co2 emituje, a co za tym idzie jest mniej haraczu. Pomińmy tą ekobłazenadę. Ja napisałem tylko fakt, że od każdego grama co2 powyżej 130g jest 95 ojro haraczu i producent chcąc czy nie chcąc będzie musiał coś z tym zrobić. Ja bym z chęcią kupił hybrydowego LC, który na dodatek będzie tańszy od tradycyjnego przez brak tego haraczu.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 01 mar 2017, 21:52
autor: Cruiser
Nie będzie póki co tańszy. Nawet gdyby powstał. :-) Haracz to nie wszystko. Cena technologii jest jeszcze zbyt wysoka.