Strona 3 z 3
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 26 lut 2017, 20:04
autor: zachary
Ludziska kochani! Auta hybrydowe są głównie do miasta i tam sprawdzają się znakomicie.
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 26 lut 2017, 22:59
autor: jezus
zachary pisze:Ludziska kochani! Auta hybrydowe są głównie do miasta i tam sprawdzają się znakomicie.
Bez przesady. Miałem przyjemność z takim lexusem ls 600 h, czysta przyjemność. Na dłuuugie trasy jak znalazł. Do miasta to pełne elektryki, i bez kompromisów, miasto i ani kilometra dalej...
Ostatnio zaczynam się nad czymś takim zastanawiać. 3miasto jest na tyle duże że nie trzeba się z niego za daleko ruszać....
. Ceny takich małych wózków są już całkiem do przyjęcia, ładowanie z kabla na ulicy pod domem do opanowania i przyjęcia przez sąsiadów.
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 07:01
autor: Rokfor32
Policz sobie dokładnie koszt energii elektrycznej - bo to nigdy nie było specjalnie tanie paliwo ...
Na dzisiaj to najsensowniejsze do miasta to jakie małe wozidło z LPG. Nie dymi, nie cuchnie, kosztuje drobne w utrzymaniu.
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 09:27
autor: dohap
Dodatkowe male auto elektryczne do miasta to pokrecona ekologia...
Najwiekszy koszt energetyczny to wytworzenie i utylizacja samochodu (o bateriach juz nie wspomne). Przy elektrowniach weglowych i sprawnosci naszej sieci przesylowej (sprawnosc obecnych blokow weglowych to max 36%) ekologicznosc elektrykow sprowadza sie do wyeliminowania spalin.
Czystsze powietrze dzieki filtrom na kominach oczywiscie, co2 na podobnym poziomie, wiecej odpadow. Elektryki tak, ale zamiast a nie dodatkowo. Hybrydy jak najbardziej.
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 10:41
autor: Rokfor32
Hybrydy fajne - jak nowe. Akumulatory nie są wieczne, więc po paru latach auto staje się coraz mniej elektryczne, albo trzeba wybecalować niemałą sumkę na nowe. Też to ma tyle z ekologią wspólnego, co nazwa.
Na dzień dzisiejszy - nie ma nic sensowniejszego niż LPG. Jakość spalania mieszanki propanowo butanowej jest nieporównywalna, nawet do beny. Praktycznie nie powstają żadne cząstki stałe, a to jest właśnie problem smogu, a nie dwutlenek węgla.
Bo nikt mi nie wmówi, że problem smogu to piece węglowe. Owszem, dokładają się jak najbardziej - ale zimą. A latem? zadyma rest równie wielka, jak nie ma wiatru, a inwersja przyciśnie cieplejsze powietrze do ziemi. Wtedy główne źródło smogu - to auta. A dokładniej - powszechne w osobówkach klekoty. Ich ilość robi swoje, i efekty są jakie są.
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 11:37
autor: luk4s7
Rokfor32 pisze:Bo nikt mi nie wmówi, że problem smogu to piece węglowe.
To zdecydowanie klekoty najbardziej syfią! Proszę
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... chody.html
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 11:43
autor: zachary
jezus pisze:...lexusem ls 600 h, czysta przyjemność....
Ale on nie ma CVT !!!
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 20:23
autor: marzyniu
Ls hybryda ma cvt.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 22:12
autor: zachary
marzyniu pisze:Ls hybryda ma cvt.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock
A nie HSD przypadkiem? Miałem okazję, czekając na wykonanie przeglądu jeździć takim testowym i nie zauważyłem charakterystycznego wycia silnika, słyszanego w NX czy Rav4 hybrydowych.
ps. no dobra, przeczytałem i jest tam e-CVT
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 22:18
autor: marzyniu
Hsd to taka nazwa dla systemu hybrydowego toyoty, nie mogłeś słyszeć wycia silnika, to nie ta klasa auta
, tam ma być cichutko.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 27 lut 2017, 22:25
autor: Wiener
Panowie, ale kogo obchodzi pseudoekologia? Nikomu nie chodzi ani o smog, którego silniki benzynowe z katalizatorami praktycznie nie emitują (smog u nas to cząstki PM10 i PM2.5, które walą z kominów - jakoś o 4 nad ranem ruchu nie ma, a też na każdej wsi nadymione - dlaczego w Dallas i Monachium nie ma smogu, skoro jeździ tam kilkaset razy więcej samochodów, niż w Nowym Targu czy innej zasmogowanej Koziej Wólce? W Monachium też jeżdżą klekoty, a powietrze jest czyste. Po prostu nie smrodzą z kominów.), ani o nieszkodliwe co2, ani o spalanie (Mazda 2.0 pali tyle, co 1.2 turbo). Po prostu Niemcy przy użyciu UE sobie próbują zrobić monopol/zyskać przewagę, bo im uchodzi fałszowanie pomiarów w UE płazem. Do tego diesel trochę mniej co2 emituje, a co za tym idzie jest mniej haraczu. Pomińmy tą ekobłazenadę. Ja napisałem tylko fakt, że od każdego grama co2 powyżej 130g jest 95 ojro haraczu i producent chcąc czy nie chcąc będzie musiał coś z tym zrobić. Ja bym z chęcią kupił hybrydowego LC, który na dodatek będzie tańszy od tradycyjnego przez brak tego haraczu.
Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja
: 01 mar 2017, 21:52
autor: Cruiser
Nie będzie póki co tańszy. Nawet gdyby powstał.
Haracz to nie wszystko. Cena technologii jest jeszcze zbyt wysoka.