Strona 1 z 3

Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 13 lut 2017, 15:25
autor: Wiener
Witam!

Ze strony toyoty zniknęła jedyna wersja LC150, która mi się podoba, mianowicie wolnossąca 4.0. Czy Toyota przestała te samochody produkować? Importować na rynek Polski? Czy może ma to związek z wprowadzeniem następnej generacji? 4.5TD zniknął z oferty w LC200 tuż przed faceliftingiem.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 13 lut 2017, 16:26
autor: Cruiser
Też to ostatnio zauważyłem. W sumie nic dziwnego. W zeszłym roku byłem podobno jedyną osobą, która zamówiła auto z tym silnikiem. Można jeszcze zamówić w Austrii, cena tam jednak zabija. Za max wyposażenie chcą 90.000 EUR. Mają dodatkowo coś takiego jak nasza akcyza tylko od luksusu.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 13 lut 2017, 16:31
autor: Wiener
W Austrii to w ogóle są dziwni, ale spokojnie, na export nie płaci się tych podatków (36% mają chyba na prado).
Co im za różnica, ile osób zamówi samochód z tym silnikiem? Po prostu załadują z fabryki wśród 10 diesli jedną benzynę...
Czy ma ktoś potwierdzone informacje, że nie będzie już można kupić LC 150 w 4.0? Wtedy zostanie tylko import Lexusa GXa ze wschodu...

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 13 lut 2017, 17:23
autor: Cruiser
Dostałem odpowiedź, że jest dostępna. Dealer musi jednak stworzyć specjalne zamówienie i zlecić produkcję w Japonii.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 13 lut 2017, 18:31
autor: Wiener
Dzięki za odpowiedź. To prado 4.0 jest składane na zamówienie w Japonii, a prado 2.8 diesel tłuczone są we Władywostoku?

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 13 lut 2017, 19:21
autor: Rokfor32
4.0 jest powszechnie tłuczona - ale w innych specyfikacjach. Głównie GCC albo ARL.

EU to określona konkretnie opcja, określona homologacją, np. inne normy emisji, co pociąga inne kompy, czy detale osprzętu silnika, inne wymagania co do elektroniki, np. ESP czy podobne wynalazki - gdzie indziej niekoniecznie niezbędne.

Więc jeżeli tego nie sprzedaje się w EU na setki czy tysiące - to i nie ma co się dziwić, że koncern nie ma ochoty składać te modele "na zapas".

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 13 lut 2017, 23:59
autor: Nomad
Wiener pisze:Dzięki za odpowiedź. To prado 4.0 jest składane na zamówienie w Japonii, a prado 2.8 diesel tłuczone są we Władywostoku?
To żart czy prowokacja ?

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 14 lut 2017, 12:42
autor: tadeo
A kiedy będzie 170 ? :)

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 14 lut 2017, 13:04
autor: dohap
Kazdy samochod produkuje sie w tej chwili pod ind zamowienie. Od lat nie robi sie aut na stock, te czasy juz dawno minely, to nieoplacalne. Importer zamawia okreslone auta w okreslonej konfiguracji, i to dlatego nietypowych nie ma w salonach, bo to importer nie chce wziac niechodliwego towaru, a stoi to co schodzi szybko. Kazdy koncern ma taka polityke i nie ma znaczenia, czy model jest popularniejszy czy nie.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 14 lut 2017, 13:46
autor: Nomad
"Indywidualne" zamówienie...hmm chyba tylko wtedy gdy mieści się w konfiguracji katalogowej
typu "indywidualny" wybór silnika , koloru i wersji wyposażenia. Tyle z indywidualności.
Ja chciałem indywidualnie skonfigurować wersję katalogową J15 z jednym wyjątkiem - koło na tylnych drzwiach - niemożliwe na rynek polski.
I tyle z mojego indywidualizmu :-)

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 14 lut 2017, 13:48
autor: Nomad
Nieco więcej indywidualizmu oferuje np. Q7 no ale Toyota ..... :-)

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 14 lut 2017, 14:07
autor: dohap
Tak, oczywiscie w obrebie tej indywidualnosci ktora dopuszcza importer, i pozycja importera wobec producenta decyduje o tym, czy producent ma ochote spelniac kaprysy. Niemniej kazde auto jest zamawiane przez importera, praktycznie nie ma aut na placach jak 30 lat temu.
Kola na tylnych drzwiach, podobnie jak cholernej owiewki na maske do j200, nie ma dlatego, ze tmp ma to w d... i nie bedzie sobie glowy zawracac pojedynczymi czesciami.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 14 lut 2017, 14:25
autor: rolkos
Gdzie te czasy dolara po 2zł, 4Runner nie dość że lepiej wygląda to 4.0 jest standardem, a cena wyjściowa 34 tyś. USD.

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 14 lut 2017, 15:29
autor: Wiener
Nomad pisze:
Wiener pisze:Dzięki za odpowiedź. To prado 4.0 jest składane na zamówienie w Japonii, a prado 2.8 diesel tłuczone są we Władywostoku?
To żart czy prowokacja ?
Nieaktualne dane. LC tłukli we Władywostoku od 2013 do 2015. W sumie to świetna wiadomość, że robią je w Japonii.
http://automotivelogistics.media/news/t ... from-japan

Re: Land Cruiser Prado 4.0 a następna generacja

: 14 lut 2017, 15:47
autor: tadeo
HALO, a jakieś ploty o następcy ktoś słyszał ?