Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: luk4s7 »

stan1906 pisze:Też nie uważam, żeby dopłacać za te wszystkie bajery.
Są jednak takie za które by może i warto dopłacić bo dołożenie ich później jest mocno upierdliwe. Mam na myśli właśnie ten JBL. Chciałem w J9 poprawić audio (żeby grało przyzwoicie) więc zadzwoniłem do takiego studia Car Audio no i usłyszałem że najpierw wygłuszenie wnętrza za 5000zł a potem parę głośników, lepsze radio, przewody i to robi następne 5000zł. Zakładam że będzie SUPER, ale po pierwsze rozgrzebanie całego auta (o ryzyku pourywania spinek czy niedokładnego poskładania nie wspomnę), auto na tydzień trafia gdzieś "do obcych ludzi" no i koszt niemały. Mnie to nie przekonuje. Wolałbym aby grało od początku dobrze.
Moim zdaniem w Prado gra to dobrze jak na audio w samochodzie. Po prostu. Natomiast JBL gra świetnie! Tak to widzę.

Natomiast NA PEWNO dopłaciłbym za te kamerki 360st. To powinno być obowiązkowe wyposażenie wszystkich aut powyżej kompaktów. Chodzi głównie o manewrowanie w ciasnych miejscach. A nawet nie tak bardzo ciasnych tylko miejskich. Czasem kwietnik jest na takiej wysokości że nie widać go za nic. Albo słupek jakiś. Nie wspomnę już o manewrowaniu w terenie.
stan1906 pisze:wersja executive która od invincible różni się aktywnym zawieszeniem (to chyba pneumatyka?)
Dokładnie to miechy na tylne osi (zamiast sprężyn) oraz wszystkie 4 amortyzatory z regulacją siły tłumienia. Do tego pewnie jakaś automatyka usztywniająca czy obniżająca zawias przy większej prędkości, ale to już raczej moje domysły.

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: stan1906 »

Wygłuszenie drzwi matami butylowymi to podstawa przy dobrym audio ale przy tym JBL najlepszym wyciszenie jest zapewne to samo co w zwykłym audio w prado więc chcąc mieć super granie i tak musisz iśc do jakiejs firmy. Podobno kiedyś w lexusie jak montowali mark levinson to do tego było właśnie porząde wygłuszenie drzwi ale w LC wątpie że tak jest.

Co do tego zawiasu to rozumiem, że to nie jest taka pneumatyka jak w LC V8 że można całego podnieść albo obniżyć? Tutaj tylko tył można obniżyć na postoju do pakowania bagażnika?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: luk4s7 »

stan1906 pisze: Co do tego zawiasu to rozumiem, że to nie jest taka pneumatyka jak w LC V8 że można całego podnieść albo obniżyć? Tutaj tylko tył można obniżyć na postoju do pakowania bagażnika?
Według mnie jest jak w LC V8 czyli miechem regulujesz wysokość tyłu auta. Przód jest na zwykłej sprężynie więc nie ma regulacji. Jeśli dobrze kojarzę to podnoszony przód i tył jest w Lexusie (odpowiedniku J200 i J150). W Toyocie tylko tył.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Cruiser »

Tak jest.

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: stan1906 »

Aha ok - myślałem że w LC V8 to jest przód oraz tył. Czyli w 150 jest pneumatyka :)

DzikiDzik
Posty: 10
Rejestracja: 27 kwie 2018, 21:09

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: DzikiDzik »

W V8 podnoszony jest przód i tył.

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Cruiser »

LC 150 tylko tył.

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: stan1906 »

Czyli to jest tylko aby poprawić dostęp do bagażnika na czas załadunku?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: luk4s7 »

Po to aby bez względu na załadunek auto stało równo. Doceniają również ciągając przyczepy. Poza tym większy komfort niż sprężyny (podobno).

stan1906
Posty: 143
Rejestracja: 10 wrz 2015, 20:49
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: stan1906 »

W sumie racja. Dzięki za wyjaśnienie. To tak naprawde jedyna sensowna opcja której nie da się mieć w innej wersji wyposażenia niż executive.

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

Damian88 pisze:Można prosić o więcej wypowiedzi na temat ciagania przyczep? Jedni mówią, że nadaje się idealnie do takich celów, a kolega wyżej, że kompromitacja. Ja planuje ciągnąć ciężary raczej nieprzekraczające 1500kg
Camping , laweta , towarówka czy łajba ?
Bo to bardzo duże różnice w poszczególnych zastosowaniach.
Jakie trasy ? Jakie prędkości ?
Do wroga po żelazo z lawetą , na południe turystycznie czy może zaledwie do polskich wód celem slipowania ?
W jednym przypadku będzie to auto IDEALNE i najbardziej "fachowe" na rynku (slip) a w drugim będzie mega wqwiające .
Tak więc podaj więcej szczegółów.

Damian88
Posty: 7
Rejestracja: 13 lis 2018, 10:28

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Damian88 »

Chciałbym mieć możliwość pociągnięcia Campingu oraz czasem jakiejś towarowki. Lawety I lodzi nie planuje chociaż kto wie co przyniesie przyszłość, może okazjonalnie się przytrafić. Jeżeli chodzi o camping to trasy wszelakie, w sumie cała Europa. Z taka przyczepa wystarcza mi okolice 100km/h prędkości przelotowej na autostradzie, na jednopasmowce 80km/h. Generalnie chyba takie wymagania jakim podola każdy przeciętny suv i to nawet o klasę mniejszy i tańszy.

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

Damian88 pisze:Chciałbym mieć możliwość pociągnięcia Campingu oraz czasem jakiejś towarowki. Lawety I lodzi nie planuje chociaż kto wie co przyniesie przyszłość, może okazjonalnie się przytrafić. Jeżeli chodzi o camping to trasy wszelakie, w sumie cała Europa. Z taka przyczepa wystarcza mi okolice 100km/h prędkości przelotowej na autostradzie, na jednopasmowce 80km/h. Generalnie chyba takie wymagania jakim podola każdy przeciętny suv i to nawet o klasę mniejszy i tańszy.
Jak chcesz możemy zamienić kilka zdań na pw w temacie. Przerabiałem 3 opcje w praktyce a jak widać w necie najwięcej do powiedzenia w ciąganiu mają Janusze i ich Grażyny co widziały przyczepkę na byłym Statoil. Taka mała była i fajna...niebieska....ale mają najwięcej do powiedzenia.
To samo jest z Januszami jak chodzi o opinie o poszczególnych markach.
Zasłyszeli coś u cioci na imieninach i nawet nie siedząc w danym aucie mają na jego temat najwięcej do powiedzenia.

Awatar użytkownika
atnet
Posty: 50
Rejestracja: 14 gru 2017, 04:05
Auto: Czekam na now? 150, pierwsze moje auto 4x4 z prawdziwego zdarzenia
Kontakt:

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: atnet »

W US na przykład dealerzy mieli swego czasu specjalne wersje samochodów pod ciąganie przyczep. Np Pathfinder z napędem tylko na tylną oskę w silniku V6. Ale co znamienite to do ciężkich przyczep nigdy nie proponowali samonośnych aut tylko na ramie. Jak to mój kolega co ma V8 i ciągnie za nią łódeczkę stwierdził warto by było po takiej zabawie móc jeszcze drzwi zamknąć. W europie w dobie skundlenia terenówek do Suv'ów bulwarowych, idiotycznych opłat za ciągnięcie ciężkich przyczep za dużym autem to wszystko zaczyna mijać się z celem. Przyczepa kampingowa jest wypierana przez kampery a łodki się wozi tirem. W moim LC mam w dowodzie taką masę że teoretycznie mogę beż Vitolla i kolejnych kursów i kategorii mieć za sobą przyczepę max 750kg ( czyli coś do wożenia motocykla lub skutera wodnego).

Nomad
Posty: 307
Rejestracja: 17 paź 2016, 23:00

Re: Nowy Land Cruiser 2018 już w salonach

Post autor: Nomad »

atnet - miałem się nie odzywać ale muszę zapytać - skąd Ty takie sensacje wyciągasz ?

"Jak to mój kolega co ma V8 i ciągnie za nią łódeczkę stwierdził warto by było po takiej zabawie móc jeszcze drzwi zamknąć. "
Trudno tu coś skomentować. Bez komentarza. Brawo "kolega" kolegi !


"Przyczepa kampingowa jest wypierana przez kampery a łodki się wozi tirem."

Ta sensacja jest szczególnie idiotyczna. Jak 25 lat mam do czynienia z "tirami" tak jeszcze nie widziałem ,żeby ktoś w okolicach Ślesina, Mazur albo wybrzeża woził łódki "tirami". Po co piszesz takie rzeczy ?
Od początku mojego pływania np. w Ślesinie nie widziałem "tira" z żadnym statkiem a pływają tam jednostki o zacnej wielkości.
Może na YT widziałeś jak w Cannes wodowano większy jacht jakiejś gwieździe filmowej ?
To matrix i nie ma nic wspólnego z realiami a już nie jest to codziennością. Są jeszcze bajki o Australii i Ameryce.
Ale kogo to obchodzi co mają w Ameryce ? I jaki to ma wpływ na nasze realia ?
Poza tym jachty za miliony są w posiadaniu jednostek - natomiast miliony mają w Stanach kartony.
I taki jest realny układ statystyczny.

A z tym ,że kampery zastępują masowo przyczepy kampingowe...... żal to czytać.
Nie twórz takich sensacyjnych teorii bo jeszcze ktoś pomyśli ,że taki jest realny świat.

ODPOWIEDZ